GA4 ve Default Channel Group Detaylı Anlatım Kılavuzu

  1. Google Ads Reklamları için Alt Kırılımlar
  2. Manuel Trafik Kanalı Tanımlamaları

Google Analytics 4 (GA4) ile analiz edilebilecek birçok rapor bulunuyor. Ancak öyle bir rapor var ki, dijital pazarlamacı, ürün yöneticisi, dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) uzmanı veya web analitiği (digital analytics) ile ilgilenen herkesin mutlaka kullanması gerekiyor. Tek bir rapordan bahsetsem de aslında üç başlık altında incelenmesi gereken üç rapordan söz ediyorum. Bunlar GA4’te, "user acquisition" altında bulunan:

  1. Default Channel Group: Bu kanal, mobil uygulama veya web sitesi üzerinden en az bir "key event" gerçekleştiren kullanıcıları içerir. Bu nedenle, GA4’te anahtar etkinliklerin (key events) doğru tanımlanması oldukça önemlidir.
  2. Session Default Channel Group: Gelen ziyaretin trafik kanalı.
  3. First User Default Channel Group: İlk defa gelen ziyaretçinin trafik kanalı.

Bu trafik kanalları şu şekildedir:

  1. Affiliates: Gelir ortaklığı sitelerinden gelen trafikler bu kanalda görünür. Türkiye'de Gelir Ortakları, Hepsiburada, Trendyol, Amazon gibi e-ticaret sitelerinin çeşitli gelir ortaklığı modelleri bulunmaktadır. Eğer sizin de siteniz için bir gelir ortaklığı yapısı kurulduysa, GA4’te doğru kanal atamalarıyla bu trafiği takip edebilirsiniz.
  2. Audio: Podcast ve dijital radyo gibi sadece sesle yayın yapan kanallardan gelen trafikleri kapsar. Türkiye’de en çok kullanılan audio kanalları Spotify ve Karnaval gibi platformlardır.
  3. Cross-network: Google Ads’e özel olan bu kanal, banner ve video reklamlar gibi farklı kanallardan gelen ziyaretçileri içerir.
  4. Direct: Kayıtlı bir URL veya doğrudan URL’yi yazarak gelen kullanıcıların trafik kanalı.
  5. Display: Display reklamlar yoluyla gelen ziyaretçilerin kanalı.
  6. Email: Web sitenize e-posta ile gelen kullanıcıların trafik kanalı.
  7. Mobile Push Notifications: Mobil uygulama bildirimleri ile sitenize gelen kullanıcılar bu kanalda görünür.
  8. Organic Search: Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi arama motorlarının organik arama sonuçlarından gelen ziyaretçilerin kanalı.
  9. Organic Shopping: Reklamsız olarak, Google Shopping veya Amazon gibi alışveriş sitelerinden gelen trafik.
  10. Organic Social: Facebook, LinkedIn, X, Instagram, Pinterest gibi sosyal medya kanallarında reklamsız olarak paylaşılan bağlantılarla gelen ziyaretçiler.
  11. Organic Video: YouTube, TikTok, Vimeo gibi video sitelerinden reklamsız olarak gelen trafik.
  12. Paid Other: GA4 tarafından belirli bir kanala atanamayan ücretli ziyaretçilerin kanalı.
  13. Paid Search: Arama motorları üzerinden ücretli olarak gelen ziyaretçiler.
  14. Paid Shopping: Google Shopping gibi sitelerde reklam aracılığıyla gelen alışveriş trafiği.
  15. Paid Social: Sosyal medya kanallarında reklam yoluyla gelen trafik.
  16. Paid Video: Video platformlarından reklam yoluyla gelen trafik.
  17. Referral: Başka bir web sitesinden (örneğin blog veya haber siteleri) ücretsiz olarak gelen ziyaretçiler.
  18. SMS: SMS ile sitenize gelen ziyaretçiler.

Google Ads Reklamları için Alt Kırılımlar

  • Paid Shopping: Kaynak platform “Google Ads” ve kampanya türü Shopping olduğunda.
  • Paid Search: Kaynak platform “Google Ads” ve reklam ağı “Google Search” veya “Google Partners” olduğunda.
  • Paid Video: Kaynak platform “Google Ads” ve reklam ağı “YouTube” olduğunda.
  • Display: Kaynak platform “Google Ads” ve reklam ağı “Google Display Network” veya “Google TV” olduğunda.
  • Cross-network: Google Ads'in son yıllarda sunduğu Performance, Demand Gen, Smart Shopping kampanyalarından gelen trafik.

Manuel Trafik Kanalı Tanımlamaları

  • Direct: Kaynak “direct” ve medium “none” veya “not set” ise.
  • Cross-network: Kampanya adı “cross-network” içeriyorsa.
  • Paid Shopping: Kampanya adı “shop” veya “shopping” içeriyor ve medium “paid, cp, ppc, retargeting” ise.
  • Paid Search: Arama motorları ve medium “paid, cp, ppc, retargeting” içeriyorsa.
  • Paid Social: Sosyal medya kanalları ve medium “paid, cp, ppc, retargeting” içeriyorsa.
  • Paid Video: Video ağı ve medium “paid, cp, ppc, retargeting” içeriyorsa.
  • Paid Media: Medium “paid, cp, ppc, retargeting” içeriyorsa.
  • Email: Medium veya source "email" olarak tanımlanmışsa.
  • Affiliate: Medium “affiliate” ise.
  • Audio: Medium “audio” ise.
  • SMS: Source veya medium “SMS” içeriyorsa.
  • Mobile Push Notifications: Medium “push” veya “mobile” içeriyorsa.

Manuel trafik kanallarını doğru tanımlayabilmek için UTM yapılandırmasını iyi bilmek önemlidir. UTM yanlış oluşturulduğunda, trafik büyük olasılıkla “direct” veya “referral” olarak görünür.

Dijital Pazarlama Ajansı Seçerken Sormanız Gereken 7 Kritik Soru
13 Ocak 2025’te Müşteri Eşleştirme Politikası Güncelleniyor!