Dijital Pazarlamanın Geleceği

  1. 1- Kullanıcı Sayısı Artışı
  2. 2- Kullanıcıların İnternet Üzerindeki Geçirdiği Sürenin Artışı
  3. 3- Veriler ve Optimizasyon
  4. 4- Rekabet Ortamı

Yüzyıllardan beri var olan pazarlama faaliyetleri, değişen dünyaya ve trendlere uyum sağlamaya çalışmaktadır. İnternet teknolojilerinin gelişimi, pazarlama çalışmalarını dijital dünyaya kaydırmakta ve dijital pazarlamanın büyümesini sağlamakta. Dijital pazarlamanın geleceğini ve dijital pazarlama geleceğini etkileyebilecek faktörleri bir göz atalım.

1- Kullanıcı Sayısı Artışı

2000’li yıllarında internet kullanıcı sayısı 700 milyon iken günümüzde bu sayı 3.1 milyara çıkmış bulunuyor. Rakamlar gösteriyor ki artık internet aracılığıyla artık uçsuz bucaksız bir dünyaya ulaşabiliriz. İnternetin bu denli gelişmesi ile yerel üreticiler ve satıcılar kendilerini global pazarın içine girebildi. Fakat global pazarın içine girmek yerel pazarlamaya göre işleri biraz daha farklı alıştırdı ve rekabet ortamı giderek arttı.

2- Kullanıcıların İnternet Üzerindeki Geçirdiği Sürenin Artışı

2000’li yıllarda bir internet kullanıcısının internet üzerinden geçirdiği ortalama süre günlük 40 dakika civarında iken günümüzde bu süre 250 dakika civarında. Aşağıdaki grafik günümüzde bir kişinin teknolojik cihazlarla günlük geçirdiği süreleri vermiştir.

Veriler gösteriyor ki insanlar artık hayatları artık dijitalleşiyor. Alışveriş, sohbet, araştırma vs… gibi faaliyetler giderek daha fazla internet üzerinden gerçekleşiyor. Dijitalleşen hayatlara dijital pazarlama ile ulaşmak daha kolay bir hal alıyor.

3- Veriler ve Optimizasyon

Dijital pazarlama çalışmalarının ölçülebilir verileri olması ve optimize edilebilir olması offline pazarlama çalışmalara göre çok cazip bir hal almıştır. Reklamcılığın yaratıcısı sayılan John Wannamaker, “Reklama harcadığım paranın yarısı boşa gidiyor, ama hangi yarısının boşa gittiğini bilmiyorum”  diyerek reklam çalışmalarının en büyük sorununu karşımıza sunuyor. Offline reklam çalışmalarında reklamlarını milyonlarca kişi görebilir. Peki kaçı sizin hedef kitleniz?

4- Rekabet Ortamı

2000’li yıllarda yaklaşık 3 milyon web sayfası var iken günümüzde bu rakam yaklaşım 700 milyona ulaşmıştır ve artık her konu ile ilgili yüzlerce web sayfası bulunabilmektedir. Kullanıcı alışkanlıkları göstermektedir ki, kullanıcılar arama motorlarında çıkan sonuçların genel olarak ilk sayfa ve üst sıralarda yer alanlarını değerlendiriyorlar. Bu nedenle arama motoru için dijital pazarlama çalışmaları yaparak rakiplerimizden bir adım öne çıkabiliriz.

Sonuç bize gösteriyor ki, pazarlama faaliyetlerini için dijital pazarlama gün geçtikçe önemi ve gerekliliğini arttırıyor.

Kullanıcılarınızın Sitenizi Terk Etmesinin 12 Nedeni
Dönüşüm Optimizasyonu için 7 Metrik