Google Ads Teklif Stratejileri

  1. Hedef EBM (Edinme Başına Maliyet)
  2. Hedef ROAS (Reklam Harcamalarından Elde Edilen Gelir Hedefi)
  3. Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkarın
  4. Dönüşüm Değerini En Üst Düzeye Çıkarın
  5. Gelişmiş Tıklama Başına Maliyet (GTBM)
  6. Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarın
  7. Manuel TBM Teklifi
  8. Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM)
  9. Görüntülenebilir Gösterim Başına Maliyet (gBGBM)
  10. Görüntüleme Başına Maliyet Teklifi (GBM)
  11. Hedef Gösterim Payı Teklifi

Doğru Google Ads teklif stratejisini seçmek ve teklifleri ayarlamak için doğru strateji uygulamak reklam maliyetlerinizi düşürmek için çok önemlidir. Teklif stratejileri hakkında bilginiz yoksa az bir tıklamayla tüm bütçenizi boşa harcayabilirsiniz. Ancak doğru teklif stratejisini uyguladığınızda kampanya performansınızı daha üst seviyelere taşıyabilirsiniz. Teklif verme stratejilerini değiştirmek, dönüşümlerde ciddi yükseliş sağlayabilir. Bu yazımızda Google Ads teklif verme stratejileri ve bunları nasıl kullanacağınız konusunda size rehberlik edeceğiz.

Google Ads yeni bir kampanya başlatırken Google ne tür bir teklif kullanmak istediğinizi sorar:

Otomatik mi? Manuel mi?

Çoğunluk otomatik teklifleri tercih ediyor. Ancak her zaman “otomatik” seçeneğini seçmek verimli olmayabilir.

Şu an aktif olarak 11 farklı teklif verme stratejisi vardır ancak Google Ads günden güne gelişmeye devam ettiği için yeni teklif verme stratejileri çıkmaya devam edecektir. Teklif stratejilerinin ayrı ayrı zamanı ve yeri vardır yani doğru seçimi yapmak için stratejiler hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir.

  1. Hedef EBM (Edinme Başına Maliyet)
  2. Hedef ROAS (Reklam Harcamalarından Elde Edilen Gelir Hedefi)
  3. Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkarın
  4. Dönüşüm Değerini En Üst Düzeye Çıkarın
  5. Gelişmiş Tıklama Başına Maliyet (GTBM)
  6. Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarın
  7. Manuel TBM
  8. BGBM Teklifi (Bin Gösterim Başına Maliyet)
  9. Görüntülenebilir Gösterim Başına Maliyet (gBGBM)
  10. GBM Teklifi (Görüntüleme Başına Maliyet)
  11. Hedef Gösterim Payı Teklifi

Hedef EBM (Edinme Başına Maliyet)

Edinme başı maliyet yalnızca bir müşteri edinmek ya da dönüşüm elde etmek için harcayabileceğiniz para miktarıdır.

Hedef EBM teklifini dönüşümleri optimize etmek istiyorsanız kullanabileceğiniz bir teklif stratejisidir. Hedefiniz dönüşümleri artırmaksa Hedef EBM teklifini seçmek, kullanıcıları belirlediğiniz bir edinme maliyetiyle dönüşüm elde etmeye odaklanacaktır. Bu yöntemle Google Ads, belirlediğiniz edinme başı maliyetine göre her bir kampanya için tekliflerinizi otomatik olarak belirler. Bazı dönüşümler daha maliyetli olabilirken, başka kampanyalarda daha az maliyetli olabilir bu da çeşitli faktörlere bağlı olarak değişir.

Edinme maliyetlerinizi bilmiyorsanız, hedef EBM teklifi karmaşık olabilir.

Örneğin, 100 ₺’ye bir ürün satıyorsanız ve hedef EBM’nizi 100 ₺ olarak belirlememelisiniz. Her zaman hedef kar etmek olduğu için girilen Hedef EBM tutarına dikkat etmek gerekir.

Hedef ROAS (Reklam Harcamalarından Elde Edilen Gelir Hedefi)

Hedef ROAS, Google Ads’in tekliflerinizi yapacağınız reklam harcamalarınızdan elde etmek istediğiniz getiriye göre dönüşüm değerini en üst düzeye çıkaracak şekilde ayarlayacağı teklif stratejisidir. Bu sayı yüzdeye dayalıdır.

Basit bir örnek vermek gerekirse:

Oluşturacağınız Google Ads kampanyanızda, harcadığınız her 10 ₺ için 100 ₺ değerinde dönüşüm değeri elde etmek istiyorsunuz. Hesaplamak için şu formülü kullanabilirsiniz:

Hedef ROAS = Dönüşüm Değeri / Maliyet x %100

Az önceki örnek üzerinden Hedef ROAS hesaplamak gerekirse

100 ₺(elde etmek istediğiniz dönüşüm değeri) / 10 ₺(maliyet) x %100 = %1000 Hedef ROAS

Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkarın

Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkarma, Google Ads’in sunduğu en basit teklif verme stratejilerinden biridir. Google, sizin belirlediğiniz günlük bütçeyi kullanır ve en fazla dönüşüm sayısına ulaşmak için teklifleri sizin yerinize otomatik olarak çalıştıracaktır.

Örnek vermek gerekirse günlük bütçeniz 100 ₺ olsun, Google Ads bunu en fazla dönüşümü elde etmeye odaklanarak bütçenizi akıllıca harcayacaktır. Tek bir dönüşümün maliyeti 100 lira ise Google sizin için teklif vermez. Bu teklif verme yöntemini seçmeden önce günlük bütçenizi harcamaya hazır olduğunuz makul bir tutar belirlediğinizden emin olun.

Bir kampanyada dönüşümleri en üst düzeye çıkarma stratejisini kullanıyorsanız elde edilen satışlar karşılığında karlılık durumunuzu değerlendirmek için ROI (Yatırım Getirisi) metriğini mutlaka takip etmelisiniz.

Dönüşüm Değerini En Üst Düzeye Çıkarın

Bu strateji aslında Hedef ROAS gibi çalışır ve Google Ads algoritması reklam harcamalarınızdan elde edilen dönüşüm değerini en üst seviyeye çıkarmaya çalışır. Hedef ROAS ile arasındaki fark hedef olarak herhangi dönüşüm değeri ya da ROI belirtmeniz gerekmez. Algoritma sadece belirlediğiniz günlük bütçeyi en yüksek dönüşüm değeri için optimize edecektir.

Gelişmiş Tıklama Başına Maliyet (GTBM)

Gelişmiş tıklama başına maliyet aslında manuel ve akıllı teklifin bir karışımı sayılabilir. Reklam gruplarınız ve anahtar kelimeleriniz için TBM’yi siz belirlersiniz ancak algoritma bunları optimize eder. Peki bu ne demek? Google, satışı artırma olasılığına bağlı olarak teklif tutarınızı artırabilir veya azaltabilir. 

Bir anahtar kelimenin rekabet ve TBM’ler aşırı derecede yüksekse Google, dönüşüm şansının azalması nedeniyle teklifinizi daha düşük seviyeye indirebilir.

Bu teklif türü hem arama hem de görüntülü reklam ağlarında kullanılabilir.

Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarın

Tıklamaları en üst düzeye çıkarma teklifi maksimum günlük bütçenize dayalı olarak çalışan otomatik bir teklif verme stratejisidir.

Google Ads, günlük belirlediğiniz bütçenizle mümkün olan en fazla tıklamayı almaya çalışacaktır.

Bu teklif kaliteli, alakalı trafik çekmek için ve dönüşümleri artırmak için ideal bir teklif verme stratejisi değildir.

Kampanyanızdaki anahtar kelimeler için çok sınırlı bir bütçeniz veya sınırlı bir arama hacminiz varsa tıklamaları en üst düzeye çıkarmak akıllıca olabilir.

Manuel TBM Teklifi

Manuel TBM teklifi kampanya üzerinde size daha fazla kontrol sağlar. Ancak daha fazla kontrol, anlık olarak maliyetleri izlemek ve kendi başınıza ayarlama yapmak için daha fazla zaman harcanması anlamına gelir.

Manuel TBM stratejisiyle kampanya üzerinde size daha fazla görev düşer. Çünkü daha fazla kontrol etmeniz ve ayarlamalar yapmanız gereken bir teklif türüdür. Yani henüz Google Ads’e hakim değilseniz bu teklif stratejisi sizin için en iyi seçenek değildir.

Çok sayıda reklam grubu ve anahtar kelime içeren kampanyalarınız varsa manuel TBM sizin için büyük bir iştir. Ayrıca dönüşüm sağlama olasılığı düşük olan çok sayıda anahtar kelime için de teklif verip harcama yapabilirsiniz.

Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM)

BGBM olarak bilinen Bin Gösterim Başına Maliyet, yalnızca gösterimlere dayalı teklif vermektir. Bu teklif, bütçeniz kapsamında alabileceğiniz maksimum gösterim sayısına ulaşmaya çalışır.

BGBM görüntülü reklam ağı ve Youtube reklamları için kullanılmaktadır. Çünkü arama ağı reklamlarında gösterimden herhangi bir ücret alınmamaktadır.

Görüntülenebilir Gösterim Başına Maliyet (gBGBM)

Yine, BGBM teklifinde olduğu gibi sadece görüntülü reklam ağı ve Youtube reklamları için ayrılmıştır.

Bu teklif türü görüntülenebilir 1000 gösterim için maksimum maliyetlerinizi belirler ve bir video reklamın Youtube üzerinde 2 saniyesi oynatıldıktan veya görüntülü reklam ağında 1 saniyelik bir görüntülü reklam gösterildikten sonra görüntülenebilir gösterim olarak sayılır.

gBGBM teklifi genellikle marka bilinirliği kampanyaları için kullanılan bir stratejidir.

Görüntüleme Başına Maliyet Teklifi (GBM)

Görüntüleme başına maliyet teklifi sadece Google Ads video reklamcılığı ve Youtube reklamları için ayrılmıştır GBM teklifini kullanarak video görüntülemeleri veya etkileşimler için ödeme yaparsınız.

YouTube’daki etkileşimler aşağıdakilerden herhangi biri olabilir:

-Harekete geçirici mesaj tıklamaları

-Yer paylaşımlı tıklamalar

-Tamamlayıcı banner’lar

Görüntüleme, bir kullanıcının video reklamınızı ne kadar süreyle izlediğine göre belirlenir. Bu durumda, GBM teklifinde bir kullanıcı reklamınızın 30 saniyesini, eğer reklamınızın süresi 30 saniyeden azsa tam olarak reklamınızı izlediğinde veya reklamınızla her etkileşime girdiğinde bir görüntüleme sayılır.

GBM teklifi için bir görüntüleme veya etkileşim başına ödemeye hazır olduğunuz en yüksek teklifi girerek başlarsınız. Bu maksimum görüntüleme başına maliyetiniz olarak bilinir.

Size nasıl çalıştığına dair bir örnek vermek gerekirse maks. GBM’nizi 0,25 Türk Lirası olarak ayarlarsanız, bir kullanıcı reklamınızı izlediğinde veya etkileşime girdiğinde maksimum 0,25 Türk Lirası ödersiniz.

Peki GBM olarak ne kadar ayarlayacağınızı nasıl bileceksiniz?

-Düşük GBM teklifleri ile başlayın ve sonuçlara göre teklifinizi optimize edin.

-Kalite puanlarınızı en üst düzeye çıkarmaya odaklanın bu sayede reklamlarınızın görüntüleme başına maliyetini düşürebilirsiniz.

Hedef Gösterim Payı Teklifi

Hedef Gösterim Payı teklifi marka bilinirliğine odaklanır ve mümkün olduğunca çok kişiye ulaşmanıza yardımcı olur.

Örnek olarak, “uçak bileti” gibi belirli anahtar kelime aramalarında gösterimleri domine etmek istiyorsanız hedeflediğiniz gösterim yüzdenizi ve maksimum tıklama başı maliyetinizi reklamlarınızı başlatabilirsiniz.

Gösterim payı yüzdesinin bir hedef olduğunu ve yalnızca tekliflerinizden değil aynı zamanda her bir Google reklam grubu ve reklamının kalite puanından da etkilendiğini unutmayın. Dolayısıyla %90’ı veya %100’ü hedefleseniz bile maks. TBM için korkunç derecede fazla teklif vermeden bu hedefe ulaşmanız her sektör için mümkün değildir.

Bu teklif stratejisi reklamınızın görülmesini veya tıklanmasını garanti etmez.

Hemen Çıkma Oranı Nedir?
Google Analytics’te Oturum Nedir: Web Sitenizin Performansını Nasıl Ölçersiniz?