13 Ocak 2025’te Müşteri Eşleştirme Politikası Güncelleniyor!

    Google, 13 Ocak 2025 itibarıyla Müşteri Eşleştirme politikasında bazı önemli değişiklikler yapıyor. Peki, bu ne anlama geliyor? Eğer reklamlarınızın kullanıcı deneyimini olumsuz etkileme ya da kullanıcıya zarar verme ihtimali varsa, Müşteri Eşleştirme özelliğinizi kullanmanız kısıtlanabilir. Bu kararı etkileyen faktörler neler mi? İşte bazıları:

    • Kullanıcılardan gelen geri bildirimler
    • İhlallerin yaygınlığı veya ciddiyeti
    • Politika ihlallerinin tekrar etmesi

    Önemli Hatırlatma: Bu tür ihlallerde hesaplarınız hemen askıya alınmaz. En az 7 gün önceden bir uyarı alırsınız, böylece önlem alma şansınız olur! 

    Peki, Müşteri Eşleştirme Nedir? 

    Kısaca anlatmak gerekirse, Müşteri Eşleştirme; Arama Ağı, Alışveriş, Görüntülü Reklam Ağı, YouTube ve Gmail kampanyalarınızda hedef kitlenizi daha iyi yakalamanızı sağlayan bir Google Ads özelliği. Ama bu özelliği kullanabilmek için bazı kriterleri karşılamanız gerekiyor.

    Kullanım Koşulları:

    • Google’ın politikalarına uyum sağlamış ve iyi bir sicile sahip olmalısınız.
    • Güvenilir bir ödeme geçmişinizin olması gerekiyor.

    Erişim Seviyeleri:

    • Politikaya uyan tüm reklamverenler, Gözlem ayarlarında ve Hariç tutmalarda Müşteri Eşleştirme’yi kullanabilir.
    • Eğer 90 günlük Google Ads geçmişiniz ve 50.000 USD üzeri toplam harcamanız varsa, Müşteri Eşleştirme’yi daha geniş bir kapsamda kullanabilirsiniz (Hedefleme, Gözlem, manuel teklif ayarlamaları ve Hariç tutmalar gibi).

    Daha fazla bilgi almak için bağlantıya göz atabilirsiniz.

    https://support.google.com/adspolicy/answer/6299717?hl=en&sjid=569724723818573147-NA

    GA4 ve Default Channel Group Detaylı Anlatım Kılavuzu
    Google Analytics 4’te Referral Trafik Analiz Kılavuzu