Dönüşüm Oranı Optimizasyonu ile Ziyaretçiden Müşteriye Oranlarınız artsın!

Aynı trafikle daha fazla müşterim olsun istiyorum>>

Ana sayfadan teşekkürler sayfasına kadar tüm akışı detaylı inceleyip,

verilerle en iyi uygulamalarla birlikte önceliklendirilmiş aksiyon listesini alın

ve aynı trafikle daha fazla müşteriniz olsun! 

Ürününüz gerçekten yeteri kadar dönüş getiriyor mu?

Cevabınız evetse de hayırsa da fark etmez. Her zaman daha iyisi yapılabilir. İşte yapabileceklerimiz

Veri analizi

Veri analizi

  • Hedeflere yönelik dönüşüm odaklı analiz
  • Trafik kaynaklarına göre analiz
  • Funnel (huni) kurulumu
  • Takip edilmesi gereken metriklerin belirlenmesi
  • Dönüşümü etkileyen sayfa ve elementlerin belirlenmesi

En iyi uygulama önerileri

En iyi uygulama önerileri

  • Ana sayfa uygulama önerileri
  • Kategori sayfası uygulama önerileri
  • Ürün detay sayfası uygulama önerileri
  • Sepet sayfası uygulama önerileri
  • Ödeme sayfası uygulama önerileri

Rakip analizi

Rakip analizi

  • Detaylı rakip analizi
  • Rakiplerden farklılaşan noktaların tespiti
  • Farklılıklar için metrik takibi önerileri
  • A/B test önerileri
  • Ve çok daha fazlası

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO) için nasıl çalışıyoruz?

Ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştürmek için veriye dayalı önceliklendirilmiş yol haritası

Mevcut Durum Analizi

Mevcut Durum Analizi

İlk adımda web sitenizin ve/ya mobil uygulamanızda testler yapıyoruz. Akışı öğreniyoruz. Google Analytics 4 (GA4), Google Tag Manager, ısı haritaları ve kullanıcı kayıt araçlarıyla ziyaretçi davranışlarını analiz ediyoruz. Bu sayede dönüşüm hunisindeki ana hedefe (dönüşüme) doğru olan akış sorunlu olabilecek, geliştirilebilecek adımları ve kullanıcıların neden terk ettiğini cihaz bazlı tespit ediyoruz. 

Veri Odaklı Sorun Tespiti

Veri Odaklı Sorun Tespiti

Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) sürecinde aldığımız tüm kararları veriyle destekleyerek alıyoruz. Kullanıcı yolculuğunu adım adım inceliyor, çıkış olan sayfaları, geçiş oranlarını teker teker inceleyip, hata analizleri yaparak önceliklendirilmiş engelleri tespit ediyoruz. Böylece dönüşüm oranı optimizasyonundaki en önemli adım olan dönüşüm kayıplarının asıl nedenlerini netleştiriyoruz. 

Hipotez Geliştirme

Hipotez Geliştirme

Topladığımız verilere göre "Bu değişiklik dönüşüm oranını artırabilir mi?" sorusuna cevap arayan hipotezler oluşturuyoruz. Örneğin, daha kısa formların doldurma oranını artıracağı veya daha güçlü bir çağrı butonunun (CTA) satışları yükselteceği varsayımlar geliştiriyoruz. 

Prototip ve İçerik İyileştirmeleri

Prototip ve İçerik İyileştirmeleri

Dönüşüm oranını yükseltmek için kullanıcı dostu prototipler geliştiriyor ve ikna edici içerikler hazırlıyoruz. Bu prototiplerde form alanlarını basitleştiriyor, güven unsumlarını (yorumlar, değer önerileri vb.), CTA butonlarını daha görünür hale getiriyoruz. Böylece hipotezlerimizi hızlıca test edebiliyor ve en etkili versiyonları belirleyebiliyoruz. 

Önceliklendirilmiş Aksiyon Listesi

Önceliklendirilmiş Aksiyon Listesi

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO) sürecinde toplantığımız veriler ve yaptığımız rakip analizleri doğrutulsunda uygulanacak geliştirmeleri önceliklendirilmiş bir aksiyon listesi haline getiriyoruz. Bu listede her öneriyi potansiyel etki, uygulanabilirlik ve kaynak ihtiyacına göre sıralıyoruz. Böylece hangi adımlarım hızlı kazanım (quick wins) sağlayacağını, hangilerinin uzun vadelik stratejik yatırımlar olduğunu net şekilde görebiliyorsunuz. 

Ölçümleme ve Raporlama

Ölçümleme ve Raporlama

Her dönüşüm oranı optimizasyonu için yapılan adımların ardından GA4 ve diğer analiz araçlarıyla performansı ve etkiyi takip ediyoruz. Dönüşüm oranındaki artış, gelir etkisi ve kullanıcı davranışlarındaki değişimleri düzenli raporlarla sunuyoruz. Böylece hangi adımların en yüksek etkiyi yarattığını şeffaf bir şekilde görebiliyorsunuz.

Sürekli İyileştirme

Sürekli İyileştirme

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO) tek seferlik bir çalışma değil, sürekli yapılması gereken bir çalışmadır. Pazar koşulları, kullanıcı beklentileri ve rakipler değiştikçe yeni testler ve optimizasyonlarla sitenizin dönüşüm oranını sürekli yükseltiyoruz.

Sıkça Sorulan Sorular

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO) Nedir?

Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO), sitenize veya uygulamanıza gelen kullanıcıların istediğiniz aksiyonu (satın alma, form doldurma, kayıt vb.) daha yüksek oranda yapmasını sağlamak için yapılan stratejik hamleler ve iyileştirmeler. 

Dönüşüm Oranı (CR) nasıl hesaplanır?

Ziyaret dönüşüm oranı (session conversion rate) = (Dönüşüm sayısı / Ziyaret sayısı) 

Örneğin, 1.000 ziyaretten 50 ziyarette alışveriş yapıldıysa, ziyaret dönüşüm oranı %5'tir.

Ziyaretçi dönüşüm oranı (user conversion rate) = (Dönüşüm sayısı / Ziyaretçi sayısı)

Örneğin, 500 tekil ziyaretçi, 50 tekil ziyaretçi alış veriş yaptıya, ziyaretçi dönüşüm oranı %10'dur. 

Dönüşüm Oranı (CR) Kaç Olmalı?

Dönüşüm Oranı (CR) her sektör ve iş modeli için farklıdır. Bu yüzden dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) çalışmalarına kendi ürününüzde sıfırdan başlayıp, referans alarak artırmak en doğru strateji ve hedef olarak düşünebiliriz. 

GA4'da dönüşüm oranı nasıl bulunur?

GA4 (Google Analytics 4)'da dönüşüm oranını direkt olarak göremezsiniz. Key event (anahtar olay)'ı GA4'da belirledikten sonra 3 farklı yöntemle dönüşüm oranı (CR)'a ulalabilirsiniz:

1- Raporlar içerisinde açılış sayfası, trafik kaynağı gibi raporları seçip "session keyevent rate: key event" seçerek ilerleyebilirsiniz

2- Explorations bölümünden özel raporlar oluşturarak bulabilirsiniz

3- Veriyi Looker Studio'ya aktararak tablolar oluşturarak bulabilirsiniz.