Ana sayfadan teşekkürler sayfasına kadar tüm akışı detaylı inceleyip,
verilerle en iyi uygulamalarla birlikte önceliklendirilmiş aksiyon listesini alın
ve aynı trafikle daha fazla müşteriniz olsun!
Cevabınız evetse de hayırsa da fark etmez. Her zaman daha iyisi yapılabilir. İşte yapabileceklerimiz
Ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştürmek için veriye dayalı önceliklendirilmiş yol haritası
İlk adımda web sitenizin ve/ya mobil uygulamanızda testler yapıyoruz. Akışı öğreniyoruz. Google Analytics 4 (GA4), Google Tag Manager, ısı haritaları ve kullanıcı kayıt araçlarıyla ziyaretçi davranışlarını analiz ediyoruz. Bu sayede dönüşüm hunisindeki ana hedefe (dönüşüme) doğru olan akış sorunlu olabilecek, geliştirilebilecek adımları ve kullanıcıların neden terk ettiğini cihaz bazlı tespit ediyoruz.
Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) sürecinde aldığımız tüm kararları veriyle destekleyerek alıyoruz. Kullanıcı yolculuğunu adım adım inceliyor, çıkış olan sayfaları, geçiş oranlarını teker teker inceleyip, hata analizleri yaparak önceliklendirilmiş engelleri tespit ediyoruz. Böylece dönüşüm oranı optimizasyonundaki en önemli adım olan dönüşüm kayıplarının asıl nedenlerini netleştiriyoruz.
Topladığımız verilere göre "Bu değişiklik dönüşüm oranını artırabilir mi?" sorusuna cevap arayan hipotezler oluşturuyoruz. Örneğin, daha kısa formların doldurma oranını artıracağı veya daha güçlü bir çağrı butonunun (CTA) satışları yükselteceği varsayımlar geliştiriyoruz.
Dönüşüm oranını yükseltmek için kullanıcı dostu prototipler geliştiriyor ve ikna edici içerikler hazırlıyoruz. Bu prototiplerde form alanlarını basitleştiriyor, güven unsumlarını (yorumlar, değer önerileri vb.), CTA butonlarını daha görünür hale getiriyoruz. Böylece hipotezlerimizi hızlıca test edebiliyor ve en etkili versiyonları belirleyebiliyoruz.
Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO) sürecinde toplantığımız veriler ve yaptığımız rakip analizleri doğrutulsunda uygulanacak geliştirmeleri önceliklendirilmiş bir aksiyon listesi haline getiriyoruz. Bu listede her öneriyi potansiyel etki, uygulanabilirlik ve kaynak ihtiyacına göre sıralıyoruz. Böylece hangi adımlarım hızlı kazanım (quick wins) sağlayacağını, hangilerinin uzun vadelik stratejik yatırımlar olduğunu net şekilde görebiliyorsunuz.
Her dönüşüm oranı optimizasyonu için yapılan adımların ardından GA4 ve diğer analiz araçlarıyla performansı ve etkiyi takip ediyoruz. Dönüşüm oranındaki artış, gelir etkisi ve kullanıcı davranışlarındaki değişimleri düzenli raporlarla sunuyoruz. Böylece hangi adımların en yüksek etkiyi yarattığını şeffaf bir şekilde görebiliyorsunuz.
Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO) tek seferlik bir çalışma değil, sürekli yapılması gereken bir çalışmadır. Pazar koşulları, kullanıcı beklentileri ve rakipler değiştikçe yeni testler ve optimizasyonlarla sitenizin dönüşüm oranını sürekli yükseltiyoruz.
Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO), sitenize veya uygulamanıza gelen kullanıcıların istediğiniz aksiyonu (satın alma, form doldurma, kayıt vb.) daha yüksek oranda yapmasını sağlamak için yapılan stratejik hamleler ve iyileştirmeler.
Ziyaret dönüşüm oranı (session conversion rate) = (Dönüşüm sayısı / Ziyaret sayısı)
Örneğin, 1.000 ziyaretten 50 ziyarette alışveriş yapıldıysa, ziyaret dönüşüm oranı %5'tir.
Ziyaretçi dönüşüm oranı (user conversion rate) = (Dönüşüm sayısı / Ziyaretçi sayısı)
Örneğin, 500 tekil ziyaretçi, 50 tekil ziyaretçi alış veriş yaptıya, ziyaretçi dönüşüm oranı %10'dur.
Dönüşüm Oranı (CR) her sektör ve iş modeli için farklıdır. Bu yüzden dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) çalışmalarına kendi ürününüzde sıfırdan başlayıp, referans alarak artırmak en doğru strateji ve hedef olarak düşünebiliriz.
GA4 (Google Analytics 4)'da dönüşüm oranını direkt olarak göremezsiniz. Key event (anahtar olay)'ı GA4'da belirledikten sonra 3 farklı yöntemle dönüşüm oranı (CR)'a ulalabilirsiniz:
1- Raporlar içerisinde açılış sayfası, trafik kaynağı gibi raporları seçip "session keyevent rate: key event" seçerek ilerleyebilirsiniz
2- Explorations bölümünden özel raporlar oluşturarak bulabilirsiniz
3- Veriyi Looker Studio'ya aktararak tablolar oluşturarak bulabilirsiniz.