E-ticaret siteleri başta olmak üzere dijital yoğunluklu şirketlerin bütçelerinin büyük bir kısmı dijital pazarlama kanallarına yapılan harcamalara gidiyor. Bu yüzden de dijital pazarlama ajansı seçmek çok kritik. Dijital pazarlama stratejinizi şekillendirecek ve markanızı büyütecek doğru ajansı bulmak oldukça zorlu bir süreç. Bir ajansın sunduğu hizmetler, şeffaflık düzeyi ve sizinle nasıl bir iş birliği yürüteceği, markanızın dijital dünyada başarısını doğrudan etkiler. Bu yüzden, bütçenizin çoğunu yönetecek bir dijital pazarlama ajansı seçiminde sorulması gereken doğru sorular, hem iş birliğinizin verimli olmasını sağlayacak hem de beklentilerinizi karşılayacak ajansı bulmanıza yardımcı olur. İşte dijital pazarlama ajansı seçerken ajansa mutlaka sormanız gereken 7 kritik soru:
İyi bir dijital pazarlama ajansı, ilk toplantıya gelmeden önce markanızı ve sektörünüzü araştırmış olmalı. Markanıza daha önceden üyelik açıp denemeler yapmış mı toplantı öncesinde gizlice kontrol edebilirsiniz bile :) Sektördeki dinamikleri, rakiplerinizi ve pazardaki konumunuzu anlamadan öneriler sunmaya çalışan bir ajans, stratejik anlamda yetersiz kalabilir. Bu nedenle, ajansın sizinle ilgili önceden fikir sahibi olup olmadığını sorgulamalısınız.
Ajansın daha önce çalıştığı markalar ve elde ettiği başarılar, size onların deneyimi hakkında önemli ipuçları verir. Ajansın başarıyı nasıl tanımladığı da önemli. Örneğin, sadece bütçe harcamak mı başarı, yoksa somut geri dönüşler (ROI, ROAS) mi? Bu sorular, ajansın size ne ölçüde katkı sağlayabileceğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca size sorduğu sorular da bunun yanında çok önemli hedeflerinizi anlamaya yönelik sorular soran bir dijital pazarlama ajansı sizi daha çok düşünüyor demek.
Bir ajansın raporlama süreci, iş birliğinizin şeffaflığı açısından büyük önem taşıyor. Eğer dijital pazarlama ajansının, performans raporlarını ne sıklıkta paylaştığını ve bu raporların ne kadar detaylı olduğunu öğrenmelisiniz. Ayrıca, ne sıklıkta toplantı yapacaklarını da netleştirmeniz, iş süreçlerini takip edebilmeniz açısından faydalı olur.
Ajansla olan iletişim şekli, iş birliğinin verimli olup olmayacağını belirleyen faktörlerden biri. Acil durumlarda veya günlük iletişim ihtiyaçlarınızda ajansa kolayca ulaşabilecek misiniz? İyi bir dijital pazarlama ajansı, her zaman ulaşılabilir olmalı ve müşterilerinin sorularına hızlı bir şekilde yanıt verebilmeli.
Markanın talepleri doğrultusunda yapılacak değişiklikler ve iyileştirmeler için bir SLA (Service Level Agreement) yani hizmet seviyesi anlaşması olup olmadığını sorgulamak önemli. Ayrıca, yapılan güncellemelerin ne zaman ve nasıl bildirileceğini öğrenmek, değişikliklerin süreci hakkında fikir edinmenizi sağlar.
Her marka, kendi özel hedeflerine göre bir stratejiye ihtiyaç duyar. Ajans, sizin markanıza özel bir yol haritası çıkaracak mı ve bu planı düzenli olarak güncelleyecek mi? Kendi işinizi birebir yansıtan bir strateji geliştirmek, markanızın uzun vadeli başarısı için kritik öneme sahiptir.
Ajansın aynı sektörde başka bir marka ile çalışıp çalışmadığını bilmek önemlidir. Aynı sektörde iki markayla çalışmak, reklam bütçelerinin artmasına ve bidding savaşlarının yaşanmasına neden olabilir. Bu durumda ajans, hangi markaya öncelik verecek? Bu soruyu sormak, ajansın tarafsızlığı ve sizinle olan iş birliği konusunda önemli bilgiler verebilir.
Sonuç olarak, doğru ajansı seçmek için bu soruları sormak, hem markanızın ihtiyaçlarını daha iyi anlamanıza hem de ajansın yetkinliğini değerlendirebilmenize yardımcı olur. Unutmayın, uzun vadeli ve başarılı bir iş birliği için bu soruların yanıtları kritik öneme sahip. Bu sorulara sorarak ve dijital pazarlama ajansının verdiği cevapları not alarak sizin için en uygun seçime daha kolay ulaşabilirsiniz.