Google Ads, doğru yönetildiğinde ve optimize edildiğinde şirketlere yüksek dönüşüm ve güçlü bir yatırım getirisi (ROI / ROAS) sağlar ve büyümesine yardımcı olur. Google Ads’te her gün yüz binlerce reklam gösteriliyor ve birbiri ile yarışıyor. Bu platformda doğru şekilde öne çıkmak hiç kolay değil. Google’da her saniye 40.000’den fazla reklam açık artırması gerçekleştiriyor ve bu rekabette fark yaratmak için sadece bütçe yeterli değil, aynı zamanda strateji ve doğru aksiyonlar da gerekli.
Google Ads’te başarılı olmak için doğru Google Ads teklif stratejilerini bilmek ve şirket hedeflerinize uygun olanı seçmeni gerekir.
Bu rehberde:
Google Ads teklif yapısının nasıl çalıştığını,
Manuel, otomatik ve akıllı teklif arasındaki farkları,
11 farklı teklif stratejisinin detaylı avantaj ve dezavantajlarını,
Teklif stratejilerinizi güçlendirecek ipuçlarını
adım adım inceleyeceğiz.
Google Ads, ana hedefinize göre reklamlar için teklif vermenin birden çok yolunu reklamverenlere sunar. Çoğu reklamverenler tıklama hedefi, gösterim hedefi, dönüşüm hedefleri hatta video reklamlarda izlenmeler üzerine kadar odaklanır.
Google, arama sonuçlarında ya da bir web sitesinde, mobil uygulamada, Youtube’da bulunan reklam alanları için her uygun olduğunda bir açık artırma yapar. Bu açık artırma, o anda ve o alanda hangi reklamların gösterileceğine karar verir. Verdiğiniz teklif siz bu açık artırmaya dahil eder. Evet birkaç cümleyle açıkladık, kulağa oldukça basit geliyor ama bu aşamada birçok nüans var. Bu nüansları anladığınızda daha iyi bir teklif yapmış olursunuz.
Şirketinizi hedefine bağlı olarak reklamlarınıza teklif vermenin birçok yolu var. Aşağıda bu seçenekleri sizin için özetledik, inceleyerek hangisinin sizin iş hedeflerinize en uygun teklif stratejisinde olduğuna karar verebilirsiniz.
Google’da her arama yaptığınızda yeni bir açık artırma olur. Her Google Ads açık artırması, reklamınızın sıralamasını belirlerken üç ana unsuru dikkate alır:
1- Anahtar kelime için belirlediğiniz maksimum tıklama başı maliyet (CPC) teklifi
2- O anahtar kelimeye ait kalite puanınız
3- Reklam uzantılarınız ve bunların reklam ile anahtar kelime uygunluğu
Hep açık artırma dedik ama açık artırma yapmak demek sürekli bütçe artırıp trafiği almak değil. Bizim amacımız daha fazla kar elde etmek ve daha az ödemek.
Google Ads (PPC) tıklama başına maliyet kampanyanız için hedef belirlerken, özellikle teklif stratejisi ve ortalama dönüşüm maliyetine (CPA) bakarak, dönüşüm hacmi ve dönüşüm başına maliyet arasındaki dengeyi göz önünde bulundurmak gerek.
Örneğin:
Teklifleri sürekli düşürebilirsiniz, ama bu durumda dönüşüm hacminiz düşer ve büyümeniz yavaşlar.
Teklifleri sürekli artırabilirsiniz, bu aksiyon dönüşüm hacminizi artırabilir ama budurumda da dönüşüm başına maliyetleriniz artar ve bütçeniz hızlıca bitebilir.
Yukarıdaki iki senaryodan kaçmak için alabileceğiniz bazı aksiyonlar var:
1- Dönüşüm takibinizin doğru çalıştığından emin olun. Bu maddede hata olursa tüm optimizasyonlar yanlış yöne ilerler.
2- Attribution model’e mutlaka bakın ve hedeflerinize en uygun olanı seçin
3- A/B test stratejisi oluşturun ve A/B testleri bu strateji doğrultusunda yapın
4- Hedeflerinizi net olarak belirleyin. Marka bilinirliği olabilir, ROAS olabilir, trafik olabilir buna göre doğru stratejiyi seçin.
5- Günlük, haftalık, aylık mutlaka dönemsel karşılaştırmalar yaparak düzenli olarak performansınızı takip edin.
6- Google Ads optimizasyonlarında sürekli değişiklik yapmayın. Yeterince veri toplandıktan sonra değerlendirin ve sonraki adımınızı ona göre atın.
7- Hesap kurgunuzu hedeflerinize göre mümkün olduğunca basit bir biçimde tutun.
8- Reklam metinlerinizi, görsellerinizi, belirli aralıklarla değiştirin. Diğer türlü reklam yorgunluğu olur ve dikkat azalır
9- Düzenli olarak nerelerde, hangi kelimelerde göründüğünüzü kontrol edin ve negatifleme yaparak doğru kitleye ulaşın
Üzerine çokça yazı yazılabilecek konu. Hedefleriniz doğrultusunda öncelikle buna karar vermeniz gerekir.
Google Ads’te manuel teklif adından da anlaşılacağı gibi, kampanyalar manuel olarak maliyetleri belirleyebildiğiniz bir teklif. Örneğin, anahtar kelimelerinin (keywords) tıklama başı maliyetlerini (CPC) manuel olarak belirleyebilirsiniz. Yani, Google’a anahtar kelimeleriniz için açık artırmada maksimum ödemek istediğiniz rakamı belirtirsiniz.
Bu yöntemde:
1- Reklam grubu düzeyinde maksimum manuel tıklama başı maliyet (CPC) verebilirsiniz
2- Anahtar kelime düzeyinde maksimum manuel tıklama başı maliyet (CPC) verebilirsiniz
Son yıllarda çok kullanılan bir yöntem olmasa da, manuel teklif stratejilerinde hesap kurgusu ekstra önemlidir ve akıllı kampanyalardan daha iyi çalışabilir doğru bir kurgu ile.
Otomatik teklif stratejilerinde, belirlediğiniz kampanya hedeflerine göre tekliflerinizi Google Ads sizin yerinize optimize etmek için makine öğrenimini kullanır.
Google Ads’in teklfilerinizi nasıl optimize edeceği, seçtiğiniz stratejiye ve bu stratejinin odaklandığı hedef bağlıdır.
Akıllı teklif, otomatik teklif stratejilerinin bir alt kümesi. Buradaki fark, her açık artırmada dönüşüm veya dönüşüm değerine göre teklifleri optimize etmesi. Bu özellik auction-time bidding olarak da bilinir.
Akıllı teklif stratejilerine şunlar dahildir:
Target CPA (Hedef EBM)
Target ROAS (Hedef ROAS)
Maximize Conversions (Dönüşümleri maksimize et)
Maximize Conversion Value (Dönüşüm değerini maksimize et)
1- Target CPA (Hedef EBM)
2- Target ROAS (Hedef ROAS)
3- Maximize Clicks (Tıklamaları Maksimize Et)
4- Maximize Conversions (Dönüşümleri Maksimize Et)
5- Maximize Conversion Value (Dönüşüm Değerini Maksimize Et)
6- Target Impression Share (Gösterim Payı Hedefi)
7- Manual CPC (Manuel Tıklama Başı Maliyet)
8- Maximum CPV (Maksimum İzlenme Başına Maliyet - Video Reklamlar için)
9- Target CPM (Hedef Bin Gösterim Başına Maliyet)
10- Portfolio Bid Strategies (Portför Teklif Stratejileri)
Belirlediğiniz hedef başı edinme maliyet (EBM / CPA) üzerinden mümkün olan en fazla dönüşümü elde etmenize yardımcı olur. Amacınız belirli hedefleri yakalama ve daha fazla potansiyel müşteri (lead) kazanmaksa bu stratejiyi kullanmak mantıklı olur.
Avantajları
Ana reklam hedefiniz satış, kayıt veya mobil uygulama indirme gibi dönüşümler elde etmekse, Target CPA, bütçenize daha fazla dönüşüm almanıza yardımcı olur.
Karsız tıklamaları engellemek ve daha düşük maliyetle daha fazla dönüşüm sağlamak için dönüşüm takip verilerinizi kullanır.
Belirlediğiniz target CPA’e ulaşmak için teklifleri otomatik oluşturur.
Dezavantajları
Bu stratejiyi kampanya bazında kullandığınızda maalesef maksimum CPC (tıklama başı maliyet) sınırı belirleyemezsiniz. (Portföy stratejisinde belirleyebilirsiniz)
Target CPA’in doğru şekilde çalışabilmesi için uygun bir bütçeniz ve son 1 ay içerisinde belirli bir miktarda satış ve kayıt almış olmanız gerekir. Günlük bütçenizin, kampanyadaki Target CPA hedefinizin en az 2 katı olması gerekir, idealde daha da yüksek olmalıdır.
Google Ads harcamanızda elde etmek istediğiniz bir yatırım getirisi varsa, ROAS strajesi sizin çin doğru olabilir. ROAS, dönüşüm değerlerinizi (dönüşümü doğru aldığınızı ve değerlerini ilettiğiniz varsayımıyla) veya Google Analytics e-ticaret gelir değerlerini dikkate alan bir metrik.
Örneğin, 5’lik bir ROI elde etmek istiyorsunuz. Bu, tıklamalar için harcadığınız 10 TL karşılığında 50 TL geri dönüş beklediğiniz anlamına gelir. Bu durumda teklif stratejisindeki hedef ROAS %500 olarak ayarlanır.
Avantajları
Özellikle e-ticaret sitesiyseniz ve çok fazla kategoriniz ve ürününüz varsa. Bu kategori ve/ya ürünlerin marjları farklı ise, Hedef ROAS teklif stratejisini kullanmak mantıklıdır. Bu sayede karlı ürünler arasında denge kurabilirsiniz.
Reklamlarınızı, Lower Funnel’a yani ürününüzü satın almaya hazır kitlelerin önüne çıkarmanıza yardımcı olur.
Dezavantaları
Google Ads’in bu teklif stratejisini doğru optimize edebilmesi için, gerekli verileri sağlamanız ve doğruluğundan emin olmanız gerekir.
ROAS ile harcamalarınız azalabilir. Sistem daha fazla karlılığa oynadığı için.
Bu Google Ads teklif stratejsinin asıl amacı, en yüksek toplam geliri elde etmek değil, sadece hedef ROAS’ı yakalamaktır.
Maximize Clicks stratejisinde, Google Ads, bütçeniz dahilinde mümkün olduğunca çok tıklama almanız için tekliflerinizi otomatik olarak ayarlar. Bu stratejinin en uygun olduğu zaman, güçlü bir dönüşüm performansınız olduğunda ve daha fazla hacim elde etmek istediğiniz zaman olur.
Avantajları
Basit ve anlaşılır bir teklif yöntemi
CPC’leri (tıklama başı maliyet) düşürme ve arama gösterim payını (Search Impression Share) artırma eğilimindedir
Öğrenme süresi, tıklama elde etme amacında olduğu için kısadır
Amacınız trafik ise en verimli stratejilerden biridir
Dezavantajları
Web sitenize gelen tıklamalar ve dönüşümler düşük kalitede olabilir. Negatiflemeye özellikle dikkat etmek gerekir.
Dönüşüm odaklı değildir, bu yüzden ROAS ve CPA beklentinin hedeflerinizden uzak kalabilir.
Şirketinizin amacı satışları ve kayıtları (lead) artırmaksa, Google Ads tekliflerinizi otomatik olarak ayarlayarak bütçenize göre en yüksek dönüşüm sayısını elde etmenize yardımcı olur. Bu stareji, özellikle bütçenizin tamamını tek bir gün içinde değerlendirmek istediğinizde oldukça etkili olur.
Avantajları
Daha yüksek dönüşüm alarak dönüşüm hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olur.
Dönüşüm gerçekleştirme ihtimali daha yüksek olan kullanıcıları bulur ve bu kullanıcılar için daha yüksek teklif verir.
Dezavantajları
Teklif limiti kontrolü olmadığı için tıklamalar çok pahalı olabilir ve günlük bütçeniz hızlı tükenebilir
Bu teklif stratejisinde CPA’iniz yüksek ROAS’ınız düşük olabilir. Çünkü Google Ads’in amacı en fazla dönüşümü almaktır.
Bu teklif stratejisinde Google Ads, bütçeniz dahilinde en yüksek dönüşüm değerini elde etmeniz için tekliflerinizi otomatik olarak ayarlar. Bu hedefe uygun olarak en uygun CPC’yi (tıklama başı maliyet) belirler.
Avantajları
Reklamlarınızdan otomatik olarak en yüksek gelir değerini elde etmenizi sağlar.
Daha yüksek değerli alışveriş yapma olasılığı olan kişilere odaklanır.
Dezavantajları
Daha fazla gelir elde etseniz bile riski daha fazla harcamak. Bu yüzden de ROAS düşük olabilir.
Hedefin daha fazla adetsel dönüşüm olmadığını bilmek gerekir, amaç daha değerli dönüşümler elde etmektir.
Target Impression Share stratejisi, tüm kampanyalarında belirlediğiniz gösterim payı hedefini yakalayabilmeniz için tekliflerinizi otomatik olarak ayarlar.
Bu stratejide reklamlarınızın hangi konumda görünmesini istediğinize göre üç seçeneğiniz olur:
1- Sayfanın en üstünde (absolute top of the page)
2- Sayfanın en üst kısmında (top of the page)
3- Google arama sonuçları sayfasında herhangi bir yerde (anywhere on the page)
Ayrıca, maksimum CPC (tıklama başı maliyet) sınırı belirleyebilirsiniz. Bu sınır çok düşük olursa tekliflerinizi kısıtlayacağı için hedefe ulaşamayabilirsiniz. Sınır koymazsanız da, bütçeniz kısa sürede tükenebilir.
Avantajları
Marka anahtar kelimeleri için kullanılabilir. Garanti altına almış olursunuz.
Arama sonuçlarında görünürlüğünüzün istediğiniz seviyede olmasını sağlar.
Dezavantajları
Çok maliyetli olabilir ve hedeflere ulaşamayabilirsiniz
Dönüşüm odaklı değildir, verimli olmayabilir
Manuel CPC, tekliflerinizi reklam grubu veya anahtar kelime düzeyinde ayarlamanızı sağlar.
Anahtar kelime düzeyinde teklifler belirlemek, en yüksek kontrol seviyesini sağlar.
Reklam grubu düzeyinde yapılan manuel teklifler ise o gruptaki tüm anahtar kelimelere veya yerleşimlere aynı teklifi uygular.
Avantajları
Teklifleriniz üzerinde en yüksek kontrolü sağlar.
Belirlediğiniz maksimum CPC, eğer başka bid adjustments yapmadıysanız ödeyeceğiniz en yüksek tutardır.
Dezavantajları
Teklifleri güncel tutmak ve iyi sonuç almak için sürekli optimizasyon yapmanız ve buna bağlı olarak zaman ayırmanız gerekir.
Google’ın makine öğrenimi kullanmaz, yani dönüşüm olasılığı yüksek kullanıcıları sizin yerinize belirlemez.
Eğer Youtube kampanyaları ile marka bilinirliğini artırmayı planlıyorsanız, bu teklif stratejisi kullanabileceğiniz seçeneklerden bir tanesi.
Maximum CPV’de, bir video görüntülemesi (veya reklam ile etkileşim) için ödemek istediğiniz en yüksek tutarı belirlersiniz.
Bir kullanıcının videonuzun 30 saniyesini izlemesi (veya video daha kısaysa tamamını izlemesi) bir görüntüleme olarak sayılır.
Eğer kullanıcı reklamlarla etkileşim kurarsa (reklamdaki bir katmana tıklarsa), CPV teklifiniz üzerinden ücretlendirilirsiniz.
Maximum CPV teklif stratejisi sayesinde, reklamlarınızı atlayan veya videonuzu sonuna kadar izlemeyen kullanıcılar için ödeme yapmazsınız.
Avantajları
Video reklamlarınızın gerçekten izlenmesini sağlar, atlayan kişiler için ödeme yapmazsınız.
Daha ilgili kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır ve marka bilinirliği artırır.
Maliyetleri genelde uygundur.
Dezavantajları
Daha fazla görüntüleme almanız, daha fazla dönüş alacağınız anlamına gelmez.
30 sn’lik videoyu izletmek zor olabilir daha kısa net videolar daha etkilidir.
Target CPM, özellikle Youtube video kampanyalarında kullanılan bir teklif stratejisidir. Bu modelde, reklamveren olarak her 1.000 gösterim çin ödemeye razı olduğunuz ortalama maliyeti (BGBM) belirlersiniz.Yani ödeme, tıklama ve izlenmelere değil, reklamların görüntülenme sayısına göre hesaplanır.
Google Ads, reklamınızı hedeflediğiniz kitleye mümkün olduğunca çok kez göstermek için teklifleri optimiz eder. İzleyici reklamın tamamını izlese de, videoyu atlasa da gösterim gerçekleştiği sürece maliyet olur.
Avantajları
Reklamları mümkün olduğunca fazla tekil kullanıcıya ulaştırır.
Marka bilinirliği artırmaya uygun bir teklif stratejisidir.
Ortalama gösterim başına maliyet üzerinden çalıştığı için bütçe kontrolü kolaydır.
Dezavantajları
Kullanıcı reklamı atlasa bile gösterim üzerinden ödeme yaparsınız, bu da boşa harcamaya sebep olabilir.
Performans dönüşüm odaklı değildir.
Yalnızca belirli reklam formatlarında kullanılabilir.
Not: Display kampanyalarında da CPM teklif modelleri bulunabilir, ancak Target CPM özellikle video kampanyaları için kullanılan bir yöntemdir.
Portfolio teklif stratejisi, belirli bir teklif stratejisini yalnızca tek bir kampanyada uygulama yerine, birden fazla kampanyada aynı anda uygulamaya olanak tanır. Yani strateji kampanya bazlı değil, reklam hesabı bazlıdır.
Google Ads’te bulunan portfolio teklif stratejileri:
Hedef Edinme Başına Maliyet (Target CPA)
Maksimum Dönüşüm (Maximize Conversion)
Maksimum Dönüşüm Değeri (Maximize Conversion Value)
Hedef Reklam Harcaması Getirisi (Target ROAS)
Hedef Gösterim Payı (Target Impression Share)
Bu stratejiler, paylaşılan kütüphane (shared library) altında yönetilir.
Avantajları
Normalde maksimum CPC (tıklama başı maliyet) belirlemeye izin vermeyen bazı stratejiler, portfolio stratejisi kullanıldığında esneklik sağlar.
Strateji, birden fazla kampanyadan veri topladığı için öğrenme süreci daha hızlıdır.
Dezavantajları
Kampanyaların benzer hedeflere sahip olması gerekir. Örneğin, tCPA hedefleri uyumlu olmaldırı.
Bazı kampanyalar öncelik kazanabilir, bu da bir kampanyada performans artarken diğer kampanyalarda düşüşe neden olabilir.
Doğru Teklif Stratejisi ile Google Ads ROI’nizi Katlayın
Google Ads teklif stratejileri, başarıya giden yolda sadece küçük adımlar değil, çoğu zaman kampanyanın gidişatını belirleyen en kritik faktörlerden biri. İster manual CPC (tıklama başı maliyet) ile tam kontrol sizde olsun, isterseniz Google Ads’in manuel öğreniminde faydalanın burada en önemli olan konu şirket hedeflerinize uygun çalışan yöntemi seçmek.
Unutmamak gerekir ki, her sektörün, her şirketin, her kampanyanın her hedefi farklıdır. Bu nedenle doğru stratejiyi seçmek, test etmek, sonuçları analiz etmek, gerektiğinde strateji değiştirmek daha düşük maliyetle daha yüksek dönüşüm getirir.
Siz de şirketinizin ROI’sini yükseltmek ve Google Ads yatırımlarından maksimum fayda sağlamak istiyorsanız, bu stratejilerden birini test ederek başlayın. Sonrasında da veriler ışığında sürekli optimize edin.
Özetle, doğru Google Ads teklif stratejisi ve doğru analiz ile daha karlı reklam çalışmasına ulaşabilirsiniz.
Dijital Kafa olarak, Google Ads kampanyalarınızı uçtan uca optimize ediyor, bütçenizi verimli kullanarak size daha fazla dönüşüm sağlıyoruz. Siz de rakiplerinizin bir adım önüne geçmek istiyorsanız bizimle iletişime geçin ve ROI’nizi birlikte yükseltelim.