Google Ads Performansını Artırmak için Google Analytics’i Kullanmanın 10 Yolu

  1. Google Ads’te performansınızı artırmak için Google Analytics’te aşağıda belirteceğim yolları izleyebilirsiniz:

Performans pazarlama, yani dijital pazarlamanın en önemli performans göstergelerinden biri ROI yani yatırım getirisidir. Satılan bir ürün ya da hizmet için ne kadar az maliyetiniz olursa o kadar verimli bir dijital pazarlama kampanyası yönetmişsiniz demektir. Google Ads de kampanya performansının olması gereken en önemli dijital pazarlama kanallarından biri. Google Ads’in performansı kalite puanı, anahtar kelimeler, alakalı açılış sayfası gibi birçok koşula göre değişkenlik gösterir. Google Analytics de bu performansları artırmak adına ipuçları verir.

Google Ads’te performansınızı artırmak için Google Analytics’te aşağıda belirteceğim yolları izleyebilirsiniz:

1) “Sayfa / Oturum” ölçütünü kullanarak Google Ads‘ten gelen kullanıcılarınızın sayfa ile alakalı içeriğe gelip gelmediğini kontrol edebilirsiniz.

2) Yeni ziyaretler yüzdesi ve Ads’teki ilk click raporuna bakarak, iyi dönüş getirmediğini düşündüğünüz ama aslında dönüşe yardımcı olan anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

3) Model karşılaştırma aracı ile anahtar kelimelerinizin web sitenizdeki dönüşlere ne kadar etkili oluyor görebilirsiniz.

4) Google Analytics yardımıyla, Ads hesap performansını düşüren açılış sayfalarını bulabilirsiniz.

5) Telefon aramalarını ve video gösterimlerini dönüşüm olarak takip edin.

6) Analytics’teki kampanya raporuna bakarak yan yana bütün dönüşleri görün.

7) Hedef akışı (Goal Flow) ile Google Ads’ten gelen tıklamaların nerede tıkandığı belirleyin ve buna göre aksiyon alın.

8) Anahtar kelime pozisyonları raporuna bakarak, reklamınızın Google’da hangi sırada daha iyi dönüş aldığını bulabilirsiniz.

9) Uzun kuyruk kelimelerinize (long-tail keywords)  ve kohort analizine bakarak bu kelimelerin değerlerini belirleyebilirsiniz.

10) Analytics Intelligence etkinliklerinden hızlıca normale göre kötü performans olan kampanyalarınızı görebilirsiniz.

Google Ads’te Para Kaybettiren 6 Hata!
E-ticaret Sitelerinde Kullanıcılarınızın Hoşlanmayacağı 5 Sürpriz