Optimize Olmayan Google Ads Hesapları için 7 Öneri

  1. 1) Web sitenizin hedeflerini iyi belirleyin
  2. 2) Doğru anahtar kelime eşleme seçeneklerini kullanın
  3. 3) Alakalı anahtar kelimeler kullanın
  4. 4) Reklamlarınızı doğru açılış sayfasına yönlendirin
  5. 5) Reklamların hemen çıkma oranlarını kontrol edin
  6. 6) Mobil siteye yoğunlaşın
  7. 7) Reklam metinlerinde harekete geçirici sözler kullanın

Optimize Olmayan Google Ads hesapları başınıza ciddi sorun açabilir. Şöyle düşünün; bir web siteniz var ve bu web sitesinin reklamını yapmak için Google Ads’i kullanıyorsunuz. Google Ads hesabınızın sürekli optimize bir biçimde kaldığından emin olmanız gerekir. Aksi takdirde bütçenizin büyük bir kısmını boşa harcamış olursunuz ve reklamlar kötü performans gösterir.

Peki bunun için ne yapmalı diyorsanız aşağıda sizin için belirlediğimiz temel optimizasyon önerilerini inceleyebilirsiniz:

1) Web sitenizin hedeflerini iyi belirleyin

Web sitenizin pek çok hedefi olabilir bunlardan bazıları, web sitenize trafik çekmek, üyelik sayısını artırmak hatta satış varsa e-ticaret sitenizin satışlarını artırmak olabilir. Bu hedefleri saymak için Google Ads ve Google Analytics’in sağladığı çeşitli yöntemler bulunuyor. Google Ads optimizasyonu için Google Ads dönüşüm kodlarını koymanızı öneririz. Bu sayede hangi anahtar kelimeden ne kadar dönüş olduğunu görebilirsiniz ve hesabınız için doğru anahtar kelime ve reklam metinlerini seçebilirsiniz.

2) Doğru anahtar kelime eşleme seçeneklerini kullanın

Doğru anahtar kelime eşleme seçeneklerini kullanarak, web sitenize daha doğru ve hedefli kelimelerden trafik geldiğine emin olabilirsiniz. Örneğin; model araba satan bir web siteniz var ise, “araba” kelimesini kullanarak Google Ads’te hedefleme yaparsanız, Google Ads reklamınız otomobil, el arabası gibi birçok kelimeden tetiklenir bu da size anlamsız trafik getirirken, anahtar kelimenin kalite puanını  da etkileyerek daha fazla maliyetli ve verimsiz reklam yapmanıza neden olur.

3) Alakalı anahtar kelimeler kullanın

Google Ads reklamları vermeye başlayan çoğu kişi Anahtar Kelime Planlayıcısı’ndan kendileri için doğru olan anahtar kelimeleri bulur ve farkında olmadan fazla genel kullanırlar. Örneğin araba tamiri yapan bir kişi eğer “araba” kelimesine reklam yaparsa, doğru kitlesine ulaşamazken yine bütçesini boşa harcamış olur. Bu yüzden daha özel anahtar kelimeler kullanmaya özen gösterin, eğer sadece Toyota marka arabaların tamirini yapan bir servisiniz varsa “Toyota araba tamiri” gibi kelimelere oynayın ki alakalı ve sizin için en önemli kitleye ulaşabilin.

4) Reklamlarınızı doğru açılış sayfasına yönlendirin

Google Ads hesap kurgunuzun ve optimizasyonunun yanında reklamlarınızı yönlendirdiğiniz açılış sayfası da bir o kadar önemli. Eğer kullanıcı alakasız bir açılış sayfasına gidiyorsa, web sitesinde istediğini bulamadan hemen çıkar ve bu da sizin için maliyetli bir reklam gösterimi haline gelir. Bu yüzden reklamlarınızın ve anahtar kelimelerinizin doğru açılış sayfasına yönlendiğinden emin olmanızı öneririz. örneğin, 1’den fazla markaya araba servis hizmeti veren bir web siteniz varsa Toyota servisi ile ilgili gelimeleri Toyota servisi ile ilgili bir sayfa oluşturup yönlendirmelisiniz.

5) Reklamların hemen çıkma oranlarını kontrol edin

4. madde bahsettiğimiz, doğru açılış sayfasının doğru olup olmadığını ve kullanıcılar için kullanıcı dostu olup olmadığını anahtar kelimelerinizin Google Analytics yardımı ile hemen çıkma oranlarını kontrol ederek görebilirsiniz. Örneğin hemen çıkma oranınız %80 ise o açılış sayfasına gelen 100 kişinin 80’i başka bir sayfa gezmeden web sitesini terk etmiş demektir ki bu Google Ads’in iyi optimize edilmediğini gösterir. 

6) Mobil siteye yoğunlaşın

Mobil sitenin önemini Google dahil birçok uzman ve danışman defalarca söylüyor. Reklamlarınız eğer doğru ayarlamaları yapmadıysanız mobilde de yoğunlulukla görünüyor olabilir ve eğer mobil siteniz yoksa kullanıcılar web sitenizde rahatlıkla istediğini bulamayacağı için web sitenizden sizin belirlediğiniz hedeflere ulaşmadan ayrılırlar. Bu yüzden mobil siteniz yoksa Google Ads optimizasyonu için ilk önce mobil siteye odaklanmalısınız.

7) Reklam metinlerinde harekete geçirici sözler kullanın

Reklam metinlerinizde ne iş yaptığınız ve reklam ile ilgili hedeflerinizi belirtmelisiniz. Örneğin, “hemen satın al”, “fırsatı kaçırma” gibi söz öbekleri ile reklamı gören kişiyi harekete geçirirken reklam tıklama oranlarını artırır ve anahtar kelimenin kalite puanının artmasına yardımcı olur.

Yukarıdaki maddeler yeni açılmış Google Ads hesapları için ilk etapta bakılması gereken optimizasyon önerileri. Daha fazla öneri için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Nedir?
Google Ads’te Para Kaybettiren 6 Hata!