UTM Kodu Nedir?

  1. UTM Kodları hangi paratmetrelerden oluşur?
  2.  UTM Parametrelerini Kullanabileceğiniz Bazı Örnekler:

Utm kodu nedir sorusunun cevabı kısaca yaptığınız dijital pazarlama kampanyalarının linklerinin sonuna özelleştirilmiş olarak eklediğiniz özel kodlardır. Utm kodları, Google Analytics’te kampanya performansını takip edebilmek için önem taşır. Örneğin, bir e-posta pazarlaması yaptığımızı düşünelim. Bu durumda utm’in takip edebilmesi için linkimizi aşağıdaki gibi ayarlayabiliriz:

ornek.com/?utm_source=e-posta&utm_medium=bulten&utm_campaign=dijital-pazarlama

UTM Kodları hangi paratmetrelerden oluşur?

utm_source = Kampanya Kaynağı : Bu bölüme kampanya kaynağınız girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunludur)

utm_medium = Kampanya Aracı : Bu bölüme kampanya aracınızı girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunludur)

utm_term = Kampanya Terimi :  Bu bölüme kampanya teriminizi girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunlu değildir)

utm_content = Kampanya İçeriği : Bu bölüme kampanya içeriğinizi girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunlu değildir)

utm_campaign = Kampanya Adı :  Bu bölüme kampanya adınızı girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunludur)

Yukarıdaki gibi bir UTM yapısında, Google Analytics’te Kaynak bölümünde “e-posta”, aracı bölümünde “bulten” ve kampanya bölümünde “dijital-pazarlama” yı filtreleyerek yaptığınız kampanyaların performansını (hemen çıkma oranı, hedef dönüşümleri, hedef dönüşüm oranı…) ölçümleyebilirsiniz.

Utm parametrelerini, dijital pazarlama hedeflerinize göre ayarlayabilirsiniz.

 UTM Parametrelerini Kullanabileceğiniz Bazı Örnekler:

  1. Sosyal Medya Paylaşımları: Hangi sosyal medyanın ve kampanyanın sizin için daha değerli olduğunu görmek için utm parametreleri kullanışlı olur. Organik erişimi, ücretli erişimden de kolaylıkla ayırabilirsiniz bu sayede.
  2. E-posta imzaları: İletişimizden e-postayı sıkça kullanıyor ve e-posta imzanız varsa e-posta imzanızın ne kadar etkili olduğunu görmek için yine bu parametreleri kullanabilirsiniz.
  3. Banner reklamlar: Çeşitli networklerde yayınladığınız reklamların ve networklerin performanslarını bu şekilde ayrı olarak ölçümleyebilirsiniz. Örneğin, Hurriyet.com’da verdiğiniz bir reklam, Milliyet.com’da verdiğiniz bir reklamdan daha değerli olabilir. UTM parametreleri sayesinde sayılarla rahatlıkla ölçümleme yapabilirsiniz.
  4. E-posta pazarlaması: Hangi e-posta reklamınız, hangi linki, hangi kampanyanız ayrı ayrı performanlarını UTM yapınıza göre bulabilirsiniz.

Kolay ve hızlı bir şekilde utm takip kodu oluşturmak isterseniz, Google Analytics UTM oluşturucusunu kullanabilirisiniz. Google Analytics’in utm oluşturucusuna https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=tr#url_builder_form linkinden kolaylıkla oluşturabilirsiniz. Umarız UTM Kodu Nedir sorusuna yanıt verebilmişizdir.

Google Ads’te Edinme Başı Maliyeti Düşürecek 9 Yöntem
Dijital Pazarlama için UTM Kodu Kullanımı