Dijital Pazarlama için UTM Kodu Kullanımı

  1. UTM kodu kullanımı ve faydaları:
  2. Ölçümleme:
  3. Nitelik:
  4. Karar verme:
  5. Peki UTM kodu kullanımı tam olarak ne?
  6. İsteğe bağlı etiketler:
  7. Term:
  8. Content:
  9. Utm etiketleme ile ilgili bazı öneriler:

UTM kodu kullanımı dijital pazarlamacılar için büyük bir önem taşıyor. Dijital pazarlamacıların görevleri, e-mail pazarlaması, Google Ads hesap yönetimi, dijital pazarlama planı yapmak, markalaşma kampanyaları üretme, sosyal medya pazarlaması gibi uzun bir listeden oluşuyor.

Önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi dijital pazarlamanın bir diğer adı performans pazarlama yani isterseniz küçük reklamcı olun isterseniz büyük bütçenin optimize edildiği bir pazarlama türü. Web sitelerine birçok kanaldan ziyaretçi gelir.  Bu kanallar arama motorları dışında, e-posta pazarlaması, sosyal medya paylaşımları ya da web sitelerinde yapılan özel kampanyalardan olabilir. Özellikle küçük bir bütçeniz varsa, bu kanalların bütçe optimizasyonu daha da önemli bir hale geliyor. Bu kampanyalar için ayrı ayrı yatırım getirisi (ROI) hesaplarken, gelirlere ve yeni müşteri kazanımları gibi birçok metriğe bakmak gerekir.

Başarılı bir dijital pazarlama kampanyası kampanyaları iyi ve doğru analizden geçer. Doğru analiz için de doğru bilgiye ihtiyaç vardır. Google Analytics gibi ücretsiz web raporlama araçları analiz yapmaya yardımcı olur. UTM Kodu nedir? sorusunu cevabı ise; Google Analytics’in dijital dünyada yapılan kampanyaları takip etmek için oluşturduğu bir sistem var. Bu sisteme “UTM” deniyor.

UTM kodu kullanımı ve faydaları:

Ölçümleme:

Dijital pazarlama stratejisinin dahilinde web sitelerinde ya da başka kanallarda yaptığınız özel kampanyaları, reklamı ve içeriği ölçümleyebilirsiniz.

Nitelik:

Dönüşlerin hangi kanaldan geldiğini rahatlıkla görebilirsiniz.

Karar verme:

Utm etiketleme sayesinde verilere dayanarak doğru kararlar verip, dijital pazarlama ile ilgili stratejilerinizi güncelleyebilirsiniz.

Peki UTM kodu kullanımı tam olarak ne?

Utm etiketleme yaptığınız kampanyanın web sitesine yönlenen url’inin sonuna eklenen bir dizi parametre. Bu sayede Google Analytics hangi kampanyadan ne kadar trafik geldi, çıkma oranı ne oldu, dönüşler nasıl gibi sorulara kendi panelinden rahatlıkla cevap verebiliyor. Etiketleme “&” işaret ile yapılıyor ve gereken belli başlı etiketlemeler var. Bunlar:

Medium:

Web sitesine gelen ziyaretin nereden aracı geldiğini söyler. Örneğin: utm_medium=email diğer örnekler Google Analytics panelinde de gördüğünüz gibi organic, direct, cpc, referral…

Source:

Belli ziyaretin kaynağının ne olduğunu gösterir. Örneğin: utm_source=newsletter diğer örnekler ise, google, yandex, bing, facebook…

Campaign:

Yaptığınız kampanyanın ismini spesifik olarak belirtebilirsiniz. Örneğin yaptığınız bir e-mail kampanyası için utm_campaign=22agustos bu sayede hangi tarihte yapılan e-mailingin verimli olduğunu belirleyebilirsiniz.

Yani takip linkiniz şu şekilde olacak: www.magazaniz.com/?utm_campaign=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=22agustos

İsteğe bağlı etiketler:

Term:

Özellikle ücretli arama sonuçları için kullanılabilir hangi kelimeden gelindiğini görmek için. Örneğin: utm_term:sandalet

Content:

Aynı yere giden farklı yerlerden giden linkler için kullanabilirsiniz. Örneğin logodan geliyorsa link utm_content=logolink

Utm etiketleme ile ilgili bazı öneriler:

– Utm etiketlemeyi web sitesi içerisinde linkleme için kullanmayın. Çünkü bu sefer dışarıda yaptığını utm etiketlerinin doğruluğu kaybolur.

– Etiketlemeyi bellir bir standart içinde yapın ki sonradan kontrol ettiğinizde büyük resmi de analiz edebilin.

– Boşluk ve özel karakter kullanmayın, bu linki farkında olmadan bozmanıza ve linkin çalışmamasına sebep olabilir.

Utm etiketleme her dijital pazarlamacının bilmesi gereken bir yöntem. Bu yüzden öğrenip doğru stratejilerle bu tekniği beslemek gerekir.

UTM Kodu Nedir?
Dijital Pazarlamacıların A/B Testi Hakkında Bilmesi Gereken 8 Özellik