Utm kodu nedir sorusunun cevabı kısaca yaptığınız dijital pazarlama kampanyalarının linklerinin sonuna özelleştirilmiş olarak eklediğiniz özel kodlardır. Utm kodları, Google Analytics’te kampanya performansını takip edebilmek için önem taşır. Örneğin, bir e-posta pazarlaması yaptığımızı düşünelim. Bu durumda utm’in takip edebilmesi için linkimizi aşağıdaki gibi ayarlayabiliriz:
ornek.com/?utm_source=e-posta&utm_medium=bulten&utm_campaign=dijital-pazarlama
utm_source = Kampanya Kaynağı : Bu bölüme kampanya kaynağınız girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunludur)
utm_medium = Kampanya Aracı : Bu bölüme kampanya aracınızı girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunludur)
utm_term = Kampanya Terimi : Bu bölüme kampanya teriminizi girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunlu değildir)
utm_content = Kampanya İçeriği : Bu bölüme kampanya içeriğinizi girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunlu değildir)
utm_campaign = Kampanya Adı : Bu bölüme kampanya adınızı girmeniz gerekmektedir. (Bu bölümün doldurulması zorunludur)
Yukarıdaki gibi bir UTM yapısında, Google Analytics’te Kaynak bölümünde e-posta, aracı bölümünde bulten ve kampanya bölümünde dijital-pazarlama yı filtreleyerek yaptığınız kampanyaların performansını (hemen çıkma oranı, hedef dönüşümleri, hedef dönüşüm oranı…) ölçümleyebilirsiniz.
Utm parametrelerini, dijital pazarlama hedeflerinize göre ayarlayabilirsiniz.
Kolay ve hızlı bir şekilde utm takip kodu oluşturmak isterseniz, Google Analytics UTM oluşturucusunu kullanabilirisiniz. Google Analytics’in utm oluşturucusuna https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=tr#url_builder_form linkinden kolaylıkla oluşturabilirsiniz. Umarız UTM Kodu Nedir sorusuna yanıt verebilmişizdir.
Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!