Facebook mobil uygulama indirme reklamları, uygulamanız için daha fazla indirme ve kullanıcıya ulaşmak için uygun maliyetli bir stratejidir.
Facebook mobil uygulama indirme reklamları kullanıcıları uygulamanıza yönlendirmek için uygun maliyetleriyle dikkat çeken reklam kanallarından biridir. Bu reklamlarla hem Facebook hem de Instagram gibi geniş bir kullanıcı kitlesini hedefleyebilirsiniz. Bu yazımızda Facebook mobil uygulama indirme reklamlarıyla daha fazla kullanıcıyı uygulamanıza çekerken maliyetlerinizi düşürmek için sizlere birkaç ipucu vermek istedik.
Facebook Mobil Uygulama İndirme Reklamları Nedir?
Facebook mobil uygulama yükleme reklamlarını kullanmak markanız için çok önemlidir çünkü bu uygulamanızın için potansiyel kullanıcılara ulaşmanın bir yoludur ve bu da uygulamanızın çevrimiçi varlığını artırır. Ayrıca, markanızın daha fazla görünmesine, satış oluşturmasına, hayran kitlesi ve müşteri sadakati oluşturmasına yardımcı olabilir. Reklamlardan toplanan verileri gelecekteki kampanyaları ve uygulamaları iyileştirmek için de kullanabilirsiniz.
Facebook mobil uygulama reklamları daha fazla kullanıcının uygulamanız ile etkileşime girmesi için yardımcı olur. Kullanıcıları, onların mobil cihazlarının App Store’larına yönlendirerek uygulamanızın daha fazla indirme almasını sağlar.
Facebook Mobil Uygulama Yükleme Reklamları İçin Başlıca İpuçları:
Reklam kampanyanıza başlamadan önce doğru bir izleme için ihtiyacınız olanı belirlemelisiniz. Çünkü bu olmadan kampanyanızın başarısını ya da temel performans metriklerini (KPI) ölçmek için kullanacağınız verileri de elde edemezsiniz. Bu yüzden reklamlarınızı izlemek fazlasıyla önemlidir.
Mobil uygulamanızı indirme ihtimali en yüksek olan kimler? Yapacağınız harcamalardan en iyi şekilde yararlanmak için reklamlarınız için hedef pazarınızı bilmeniz gerekir. Facebook mobil uygulama yükleme reklamlarında en kolay yapılan işlemlerden biri olan özel kitleleri kolayca hedeflemenize olanak sağlamasıdır.
Örneğin uygulamanızın bir spor uygulaması olduğunu düşünün. Spor meraklılarının uygulamanızı kullanmasını mutlaka isteyeceksinizdir. Facebook’un gelişmiş hedeflemesi insanların hobileri ve ilgi alanları hakkında en geniş veri kümelerine sahiptir. Bu strateji sayesinde reklam verenlerin yaş, cinsiyet ve konum gibi demografik bilgiler dahil olmak üzere bu verileri kullanması ve uygulamanızı indirme olasılığı en yüksek olan kişileri filtrelemesi artık çok daha kolay.
Uygulamanızı indiren kullanıcılara benzer kullanıcılara ulaşmak çok mantıklıdır. Çünkü her açıdan uygulamanız için potansiyel bir kullanıcı olarak görünürler. Bu yüzden uygulamanızı indirmiş olan kullanıcıların verisiyle Facebook özel bir kitle oluşturur. Bu da size fazlasıyla yardımcı olacaktır.
Özel kitle, mevcut pazarınızdan oluşturabileceğiniz bir kitle türüdür. Bu hedef kitleyi, pazarlama kampanyalarınızla Facebook sayfası, piksel verilerinin mobil uygulama verileri aracılığıyla etkileşime giren kullanıcılardan da oluşturabilirsiniz. Benzer kitleleri ararken veya reklamları hedeflemek için kullanabileceğiniz araçlardır.
Nasıl daha etkileyici bir reklam yaratabilirim, video mu yoksa sadece görsel mi kullanmalıyım ya da hangi başlığı daha uygun olur gibi sorularınızın cevaplarını aşağıda bulabilirsiniz.
Facebook, yüksek miktarda metin içeren bir görselin onu gören insanlar için daha düşük kaliteli bir deneyim oluşturabileceğini söylüyor. Facebook’un metin kaplama aracı, resim reklamınızdaki metin miktarını azaltmanız ve sosyal medyada daha iyi görsel içerik sağlamanız gerekip gerekmediğini size bildiren bir araçtır. Bunu kullanarak çok daha verimli reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.
Facebook reklamlarında A / B testi, temel olarak, gelecekteki kampanyaları iyileştirmede hangisinin daha iyi performans gösterdiğini görmek için bir reklamın iki versiyonunu test etmektir. Facebook Reklamları pazarlamacıların hedef kitle, yerleşimler, reklam öğesi ve ürün setleri gibi hangi değişkenlerin daha iyi performans gösterebileceğini görmesine olanak tanıyan kendi içinde A / B test araçlarına sahiptir. Ardından sonuçları trafiğe, uygulama yüklemelerine, olası satış oluşturmaya ve daha fazlasına göre ölçümleyebilirsiniz.
Başlık, bir Facebook kullanıcısının dikkatini çekmenin ve onları mobil uygulamanızı yüklemeye ikna etmenin harika bir yoludur. Facebook Reklamlarını kullandığınızda mesajınızı vermek için yalnızca 25 karakteriniz olacaktır. (En azından mobil uygulama indirme reklamları için) Metni kısa ve net tutmak en iyisidir.
Facebook Reklamlarında, hedef kitlenize resmin onlar için neler yapabileceğini veya neyle ilgili olduğunu anlatmak için maksimum 125 karakterle sınırlandırılırsınız. Metninizde bir harekete geçirici mesaj ve bu kullandığınız mesajın görselle alakalı olduğundan emin olmalısınız. Görüntünüzün en az 600 piksel genişliğinde veya 1200 x 628 piksel önerilen boyutlarda olması gerektiğini de mutlaka göz önünde bulundurun.
Harekete geçirici mesaj, reklamın temelini oluşturur. Anında harekete geçmek veya bir satışa teşvik etmek için tasarlanmıştır. Bağlantıyı aç, uygulamayı kullan, şimdi izle, şimdi alışveriş yap, şimdi dinle veya mesaj gönder gibi birçok harekete geçirici mesajdan birini kullanabilirsiniz.
Videoların küçük görselleri videonun kendisi kadar önemlidir. Videolarınız için bir kitap kapağı görevi görür. İyi tasarlanmış bir küçük görsel rastgele bir anlık görüntüye sahip bir videodan daha fazla görüntüleme kazanabilir. Facebook reklamınızın küçük görselini Reklam Yöneticisi’nden değiştirebilirsiniz.
Reklamlarınız nerelerde görünüyor? Haber Kaynağı, Facebook Messenger veya videolar gibi görünmesini sağlayabileceğiniz birkaç yer vardır. İşte Facebook mobil uygulama indirme reklamınızı nereye yerleştireceğinize karar vermek için birkaç ipucu:
Facebook reklamınızın en iyi nerede performans göstereceğinizi bilmiyor musunuz? Facebook artık otomatik yerleşimleri seçmenize veya hem Haber Kaynağı hem de Facebook Messenger arasından seçim yapmanıza izin veriyor. Audience Network’le beraber reklam verenler artık dönüşüm oranlarını yalnızca Facebook’ta yayınlananlara göre sekiz kat daha yükseğe çıkarabiliyor.
Mobil uygulamanız için bir reklam yayınladığınızda, hedef kitlenizi her açıdan gördüğünüzden emin olun. Ardından, Facebook reklamlarındaki her reklam için yerleşimi için en iyi en-boy oranını seçebilirsiniz. Facebook, size yardımcı olmak için en boy oranını gösteren yönergelere sahiptir.
Facebook, her yükleme veya bağlantı tıklaması için ne kadar ödemek istediğinizi seçmenize olanak tanır. Kullanıcılar için teklif değeri, davranışlarına göre Facebook tarafından belirlenir. Örneğin, hedef kitlenizle eşleşen ancak Facebook reklamları aracılığıyla hiçbir uygulama indirmeyen bir kullanıcı, keşfettikleri çoğu uygulamayı reklamlarla indiren kullanıcılara kıyasla daha düşük bir teklif değerine sahiptir.
Bütçenizi, reklam setlerinize dengeli dağıtmalısınız. Bu şekilde daha iyi performans gösterecek reklamlarınızın durmasını engellemiş olursunuz. Bütçeleri zamanla elde ettiğiniz verilere göre optimize ederek daha düşük maliyetlerle daha yüksek indirme sayılarına ulaşabilirsiniz.
Kullanıcıların mobil uygulamanızı yüklemesini sağlamak için kullanılacak en iyi biçim veya reklam türü nedir? Bunu öğrenmenin en kolay bir yolu, A / B testi yapmaktır.
Sadece görsel veya videolar kullanmanın yanı sıra Facebook, farklı ihtiyaçlar için farklı türde reklam türleri de sundu. Daha etkileşimli bir kullanıcı deneyimi için videoyu, resimleri kullanabilir veya her ikisini birleştirebilir ve dönen ve hızlı deneyim reklamlarını deneyebilirsiniz. Reklam türlerini inceleyip sizin için en iyi performans verecek olan reklamı belirleyebilirsiniz.
Hedef kitlenizdeki herkesin uygulamanızı indirip yüklemesini sağlamak zor bir iştir. Ancak Facebook mobil uygulama indirme reklamlarıyla uygulama yükleme sayılarını kolayca artırabilirsiniz. İşte Facebook’ta reklam yayınlamaya başlamadan önce hatırlamanız gereken temel çıkarımlar.
Artık Facebook mobil uygulama indirme reklamlarını kullanarak mobil uygulama indirmeleri almak için başlıca nelere ihtiyacınızın olduğunu sizler için inceledik.