Öne çıkan snippet’ler, Google’ın arama sonuçlarında ilk sayfasında çıkmak için önemli bir faktördür. Rekabetin üst seviyelere çıktığı bu dönemde ilk sıralara çıkma şansınızı artırmak için kullanabileceğiniz birçok teknik mevcut.
Öncelikle öne çıkan snippet nedir? Öne çıkan snippet’ler, arama yapan kullanıcılara daha hızlı cevap sağlamak için Google arama sonuçlarının üst kısmında görünen kısa açıklamalardır. Öne çıkan snippet’te görünen içerik, Google’ın dizinindeki web sayfalarından otomatik olarak alınır. Google, kullanıcının arama yaparkenki amacını yerine getirmeye odaklanırken, bu alanda neleri yüksek kaliteli içerik olarak değerlendirdiğini gösterir.
Öne Çıkan Snippet’ler Neden Önemlidir?
Öne çıkan snippet’lerin önemli olmasının nedenlerinden başlıca olanları şunlardır:
Google’ın Öne Çıkan Snippet’leri Nasıl Çalışır?
Google bir sayfanın belirli bir arama isteğine yanıt vermek için iyi bir öne çıkan snippet oluşturup oluşturamayacağına karar verir. Google’ın algoritmaları, arama yapanların sorgularını en iyi şekilde yanıtlayacak içeriği belirlemek için çok sayıda web sitesini tarar. Google botları onu bulduklarında, içeriği öne çıkan snippet biçiminde gösterirler ve böylece kullanıcıların aradıkları bilgiyi bulmalarını kolaylaştırırlar.
Öne çıkan snippet’lerin, aramanız bir soru biçiminde olduğunda görünme şansı daha yüksektir.
Öne çıkan snippet’ler, arama sonuçlarının üst kısmındaki özel bir kutuda ve bağlantının üzerinde bir metin açıklamasıyla birlikte. Google Asistan’ı kullanarak arama yaparsanız, bu parçacıklar da yüksek sesle okunabilir. Öne çıkan parçaların çoğu yalnızca bir giriş içerir.
Öne çıkan snipptet’lerin 3 temel öğesi bulunur:
Öne Çıkan Snippet Türleri
Paragraf snippet’ler, kullanıcıların sorularına doğrudan yanıt veren en yaygın öne çıkan snippet türüdür. Aşağıdaki gibi sorular içeren arama sorguları için paragraf snippet’ler görebilirsiniz.
-Nasıl yapılır? / alınır?
-Kimdir?
-Nedir?
Soru, kullanıcının bir şeyi gerçekleştirmek için gereken adımlara ihtiyacı olduğunu gösterdiğinde, Google numaralandırılmış şekilde snippet’ler gösterir. İçeriğinizi bu snippet’lere göre optimize etmek için içeriğinize numaralı liste şeklinde adımların kısa bir özetini eklemelisiniz.
Google bir madde işaretli liste hayranıdır. Google bir liste gönderisinin başlıklarını madde imlerine göre biçimlendirir.
Yapılandırılmış veriler için Google, daha iyi okunabilirlik için bir tablo gösterir. İçerikten tam olarak tabloyu çıkarmaz. Bunun yerine, içeriği daha faydalı hale getirmek için yeniden biçimlendirir. Bu tür bir snippet için içeriğinize kısa ve öz bir tablo eklemeniz gerekmez. Satır ve sütun olarak görüntülenebilen her bilgi bu öne çıkan snippet olarak görünebilir.
Google, YouTube gibi harici veri kaynaklarından öne çıkan snippet’ler oluşturabilir. Cevaplar çoğunlukla videonun açıklamasından alınır. Bu snippet’lerde küçük resim, başlık ve arama sorgusunun cevabının bulunduğu YouTube videosunun bağlantısını içerir.
Google, bir arama yapan kullanıcının öne çıkan alanın altındaki (veya üstündeki) küçük baloncuklarda arayabileceği alakalı anahtar kelimeleri önermek için carousel özellikli snippet’ler kullanır. Balona tıkladığınızda, snippet değiştirilir ve yeni snippet’e göre önerilen yeni baloncuklar alırsınız.
Google, çift özellikli snippet’lerde yalnızca bir yerine iki öne çıkan snippet gösterir. Double snippet ile Google, çok taraflı olabilecek veya çoklu yanıtlar gerektirebilecek sorguları ele alabiliyor. Diğer bir deyişle, Google, kullanıcının sormayı düşünmüş olabileceği iki farklı soruyu tahmin edip ardından soruyu akıllıca yanıtlayabiliyor.
İkisi bir arada öne çıkan metin snippet aynı zamanda birleşik öne çıkan metin snippet olarak da adlandırılır. Bazen Google, bir kullanıcının sorgusunu yanıtlamak için birden fazla web sitesinden veri alır. İçeriğinize destekleyici, açıklayıcı görüntüler ekleyerek öne çıkan snippet için şansınızı artırın.