Google Arama Ağı Metin Reklamlarının Anahtar Kelime Eşleme Seçenekleri Nelerdir?

    Google arama ağı reklam kampanyası oluştururken, anahtar kelime eşleme türünüz için geniş eşleme, değiştirilmiş geniş eşleme, sıralı eşleme veya tam eşleme seçebilirsiniz. Google Ads’te her bir eşleme türünün avantajları ve dezavantajları vardır burada kendi hesabınız için hangisi avantajlı ise onu tercih etmelisiniz.

    Geniş Eşleme

    Geniş eşleme, varsayılan eşleme türüdür ve en geniş kitleye ulaşan seçenektir. Geniş eşlemeyi kullanırken, bir kullanıcının arama sorgusu, anahtar kelime öbeğinizdeki herhangi bir kelimeyi herhangi bir sırada içerdiğinde reklamınız görünmeye uygundur. Örneğin, “lüks otomobil” için geniş eşleme kullanırsanız, bir kullanıcı “lüks arabalar”, “hızlı arabalar” veya “lüks daireler” yazarsa reklamınız görüntülenebilir. Google, reklamınızı eşanlamlılar kullanan sorgularla da eşleştirebilir. Örneğin, reklamınız, anahtar kelimenizde herhangi bir terim içermeyen “pahalı araçlar” için arama yaptığında görüntülenebilir.

    Geniş eşlemeli reklamlar mümkün olan en geniş kitleye ulaşmak üzere ayarlandığından, arama yapanlar alakasız konuları sorgularken reklamınızı görebilir ve tıklayabilir ve bu maliyetler şaşırtıcı derecede hızlı bir şekilde artabilir. Geniş eşleme varsayılan eşleme türü olduğu için çok dikkatli olmak önemlidir. Geniş eşlemeli anahtar kelimeler, çok sayıda tıklama çekmenin harika bir yoludur ancak reklam verenlerin dönüşüm sağlamayan alakasız trafik için ödeme yapmamalarını sağlamak için arama terimlerini yakından takip etmeleri gerekir. Arama sorgusu sizin reklam verme amacınızla tam olarak uymuyorsa yani alakalı olmayan aramalarda gösterilmesini önlemek için negatif anahtar kelimeler oluşturabilirsiniz.

    Geniş Eşleme Düzenleyici

    Değiştirilmiş geniş eşleme, geniş eşleme ile aşağıdaki daha kısıtlayıcı eşleme türleri arasında bir tür orta yol olarak görülebilir. Benzer şekilde geniş bir kitleye ulaşmanıza olanak tanır, ancak “+” karakterini kullanarak anahtar kelime öbeğindeki tek tek kelimeleri “kilitleyerek” reklamınızı kimin gördüğünü daha iyi kontrol etmenizi sağlar. Aslında anahtar kelimenizdeki bir terimin önüne artı işaretini eklediğinizde, Google’a arama sorgusunun bu terimi içermesi gerektiğini söylüyorsunuz.

    Örneğin “masaüstü bilgisayar” anahtar kelimesi için değiştirilmiş geniş eşlemeyi etkinleştirdiğinizi varsayalım. “+” karakterini “masaüstü” kelimesine eklerseniz, Google, reklamlarınızı yalnızca “masaüstü” kelimesini içeren sorgularla eşleştirebilir. Bunu “bilgisayar” kelimesine eklerseniz, reklamınız açık artırmaya girmeden önce arama sorgularının bu kelimeyi içermesi gerekir.

    Sıralı Eşleme

    Sıralı eşleme, geniş eşlemenin çok yönlülüğünün bir kısmını sunar, ancak değiştirilmiş geniş eşleme gibi, daha yüksek bir kontrol düzeyi sunar. Reklamınız, yalnızca bir kullanıcı anahtar kelime öbeğinizi anahtar sözcüklerinizi tam olarak girdiğiniz sırayla kullanarak sorguladığında görünecektir, ancak bu sözcük grubundan önce ya da sonra başka sözcükler de olabilir.

    Örneğin, anahtar kelime öbeğiniz “evcil hayvan malzemeleri” ise, reklamınız bir kullanıcı “evcil hayvan malzemeleri”, “indirimli evcil hayvan malzemeleri” veya “evcil hayvan malzemeleri toptan satışı” araması yaptığında görünebilir, ancak “evcil hayvan maması” gibi aramalar için görünmez. “evcil kuş malzemeleri” veya “resim malzemeleri”gibi sorgularda anahtar kelimelerinizden önce veya sonra metin içerebileceğinden bir miktar esneklik vardır.

    Tam Eşleme

    Tam eşleme, anahtar kelime eşleme türleri arasında en spesifik ve kısıtlayıcı olanıdır. Eskiden bu eşleme türünde kullanıcılar reklamınızı yalnızca anahtar kelime öbeğinizi aynen yazdıklarında görürlerdi. Örneğin, anahtar kelime öbeğiniz “siyah düğün elbisesi” ise, reklamınız yalnızca bir kullanıcı “siyah düğün elbisesi” bu kelimeleri tam bu sırayla aradığında gösterilmeye uygun olur. Ancak, Google Ads kısa süre önce tam eşleme türünde değişiklikler yaptı, böylece tam eşlemeli anahtar kelimeleri kullanırken bile, reklamlarınız anahtar kelimenizdeki eş anlamlıları, çoğulları veya diğer varyasyonları içeren aramalarla eşleşebilir. Tam olarak bu kelime öbeğini ararken reklamınızı tıklayan kullanıcıların ürününüz veya hizmetinizle ilgilenme olasılığı daha yüksektir bu nedenle tam eşlemeyi kullanmak istenmeyen maliyetleri azaltabilir ve dönüşüm oranlarını yüksek tutabilir. Dezavantajı kısıtlamalarınızın bir sonucu olarak daha az trafiğe sahip olacaksınız çünkü bu daha spesifik arama sorguları daha düşük arama hacmine sahip olacak ve çok fazla gösterim alamayacaksınız.

    Facebook Mobil Uygulama İndirme Reklamları Hakkında İpuçları
    İyi Bir Kullanıcı Dostu Web Sitesi için 5 Yol