Google Adwords Performansını Artırmak için Google Analytics’i Kullanmanın 10 Yolu

Performans pazarlama, yani dijital pazarlamanın en önemli performans göstergelerinden biri ROI yani yatırım getirisidir. Satılan bir ürün ya da hizmet için ne kadar az maliyetiniz olursa o kadar verimli bir dijital pazarlama kampanyası yönetmişsiniz demektir. Google Adwords de kampanya performansının olması gereken en önemli dijital pazarlama kanallarından biri. Google Adwords‘ün performansı kalite puanı, anahtar kelimeler, alakalı açılış sayfası gibi birçok koşula göre değişkenlik gösterir. Google Analytics de bu performansları artırmak adına ipuçları verir.google adwords google analytics bağlama

Google Adwords’te performansınızı artırmak için Google Analytics’te aşağıda belirteceğim yolları izleyebilirsiniz:

1) “Sayfa / Oturum” ölçütünü kullanarak Google Adwords‘ten gelen kullanıcılarınızın sayfa ile alakalı içeriğe gelip gelmediğini kontrol edebilirsiniz.

2) Yeni ziyaretler yüzdesi  ve  Adwords’teki ilk click raporuna bakarak, iyi dönüş getirmediğini düşündüğünüz ama aslında dönüşe yardımcı olan anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

3) Model karşılaştırma aracı ile anahtar kelimelerinizin web sitenizdeki dönüşlere ne kadar etkili oluyor görebilirsiniz.

4) Google Analytics yardımıyla, Adwords hesap performansını düşüren açılış sayfalarını bulabilirsiniz.

5) Telefon aramalarını ve video gösterimlerini dönüşüm olarak takip edin.

6) Analytics’teki kampanya raporuna bakarak yan yana bütün dönüşleri görün.

7) Hedef akışı (Goal Flow) ile Google Adwords’ten gelen tıklamaların nerede tıkandığı belirleyin ve buna göre aksiyon alın.

8) Anahtar kelime pozisyonları raporuna bakarak, reklamınızın Google’da hangi sırada daha iyi dönüş aldığını bulabilirsiniz.

9) Uzun kuyruk kelimelerinize (long-tail keywords)  ve kohort analizine bakarak bu kelimelerin değerlerini belirleyebilirsiniz.

10) Analytics Intelligence etkinliklerinden hızlıca normale göre kötü performans olan kampanyalarınızı görebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

Deneyli ekibimizin web sitenizi ve dijital hesaplarınızı analiz etsin. Analiz sonuçlarını ve önerilerini sizlerle canlı olarak paylaşsın.

Blogumuza Kaydolun

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız