İyi Bir Kullanıcı Dostu Web Sitesi için 5 Yol

Bir web sitesi için en önemli amaçlardan biri web sitesinden yarar sağlamaktır. Bu nedenle web sitesi kullanıcı dostu web sitesi olmak zorundadır. Bu bir ürünü ya da hizmeti satmak olabilir, trafik yardımıyla reklamdan bir kazanç sağlamak olabilir, bilgi vermek olabilir ya da kullanıcı verisi toplamak olabilir. Kullanıcı dostu bir web sitesi, web sitesi ziyaretçisini web sitesinde daha uzun süre tutarken markanız hakkında bilgi vermeniz konusunda yardımcı olur. Dönüşüm oranı optimizasyonunun en etkili parçalarından biri kullanıcı dostu bir web sitesidir.

Aşağıda kullanıcı dostu web sitesi 5 yolu bulabilirsiniz:

1) Görünürlük ve ulaşılabilirlik

Eğer web siteniz var ise ve bu siteye insanlar ulaşmaya çalışıyorlarsa web siteniz her zaman ulaşılabilir olmalı.

Görünürlük ve ulaşılabilirlik için bazı temel özellikler:

Serverın ayakta kalma süresi:

Kullanıcılar siteye geldiklerinde site hızlıca yüklenmeli ve sorun yaşamamalı.

Çalışmayan linkler:

Çalışmayan linkler her zaman kullanıcılar açısından güven kırıcıdır. Bir kullanıcı 404 sayfa hatasını gördüğünde Google’da tekrar arama yapacaktır

Mobile uyum:

Mobil site artık bir zorunluluk haline geldi. Akıllı telefonların kullanımlarının artmasıyla birlikte mobilden yapılan aramalar ve web sitelerine de girişler arttı. Bu yüzden kullanıcı dostu olması için web sitesinin mutlaka mobilden kolay ulaşım olmalıdır.

2) Açıklık

Sitenin kullanıcı tarafından kolay ve anlaşılabilir olması gerekir. Eğer bir kullanıcı sitede istediği ürün veya hizmeti bulmakta zorlanırsa web sitesine neden geldiğini unutabilir ve hedefe ulaşmadan web sitesinden ayrılabilir.

Bir kullanıcının web sitesini ziyaret ettiğinde bir amacı vardır, kullanıcı dostu bir site bu amaca daha hızlı ve kolay bir biçimde dağılmadan ulaşmasını sağlar. Bu sayede web sitesi ziyaretçisi olumlu bir deneyimle sitenizden ayrılmış olur.

Açık ve kullanışlı bir web sitesi dizaynı aşağıdaki 5 temel madde ile gerçekleşir

Basitlik:

Önemli olan şeye odaklanın. Eğer kullanıcıyı dağıtmazsanız, kullanıcı ne yapmak istediğini ve sizin ne yapmasını istediğinize daha çabuk ulaşır.

Aşinalık:

Kullanıcılara zaten daha önceden bildikleri şekilde bir tasarım sunuldu.

3) Öğrenilebilirlik

Kullanıcının daha önceden aşina olduğu şekilde ya da yakın bir şekilde tasarım yapmak her zaman fayda sağlar. Bu şekilde kullanıcı beklentilerine kolayca karşılaşmış olursunuz. İnsanlar kendilerine tanıdık gelen web sitelerini kullanmaya daha çok yatkındırlar.

Eğer web sitenizi yeni bir konseptte tasarladıysanız, kullanıcıları bu konsepti öğrenmeleri için desteklemeniz gerekebilir. Örneğin, bir işlemden önce ekstra bilgi verebilirsiniz. Basit ve kişilerin rahatlıkla hatırlayabileceği şekilde tasarım yapın.

4) Güvenilirlik

Her yerde geçerli olan bir kural varsa o da, müşterilerin ürün veya hizmeti güvendiği yerden almasıdır. Sitenizde alakalı içerik olsa bile eğer kullanıcı web sitenize güvenmiyorsa o içeriğin hiçbir anlamı kalmaz. En küçük yanlış bir bilgi web sitesine olan güveni azaltabilir. Bu yüzden içeriklerde her zaman doğru ve istikrarlı bilgiler vermek gerekir.

5) Alaka

Web siteniz basit ve kullanışlı olsa da alakalı içerik yoksa yani kullanıcıyı amacına ulaştırmaktan uzaklaştırıyorsa yine kullanıcılar için olumsuz bir deneyim olmuş olur.

Dijital pazarlama ve dönüşüm oranı optimizasyonu için kullanıcı dostu bir web sitesi çok önemlidir. Yukarıdaki maddeler kullanıcı dostu bir web sitesi oluşturmanıza yardımcı olurken, hedefinize daha fazla ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

Deneyli ekibimizin web sitenizi ve dijital hesaplarınızı analiz etsin. Analiz sonuçlarını ve önerilerini sizlerle canlı olarak paylaşsın.

Blogumuza Kayıt Olun!

Lütfen * alanları doldurunuz.

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız