Mobil Sitelerde Yapılan 5 Kullanıcı Deneyimi Hatası

Daha önce gitmediğiniz bir yere tatile gittiğinizi düşünün ve bir restoran aradığınızda ilk yapacağınız işlerden biri mobil cihazınızdan araştırma yapmak olur. Eğer ulaşmak istediğiniz site mobil değilse, iletişim bilgilerine kolayca ulaşamayacağınız için, o restorana büyük olasılıkla gitmezsiniz. Birçok ürün ve hizmet için de bu durum geçerli, eğer kolayca bilgiye ulaşılamıyorsa kullanıcılar hemen alternatif aramaya başlarlar. Dijital pazarlamanın en önemli ayaklarından biri de web sitesi dönüşüm oranı optimizasyonudur ve mobil site optimizasyonu da bu kategori için ayrı bir önem taşır. Eğer mobil sitenizde, küçük butonlar, tıklanması zor linkler, sayfa yüklenme süresi uzun ise, mobilden gelen potansiyel müşterinizi büyük olasılıkla kaybettiniz demektir. Mobil sitelerde sıkça yapılan 5 kullanıcı deneyimi hatası:

1. Mobile Uyumlu Olmayan Site

Google’ın mobil uyumlu sitelere SEO’da öncelik vereceğini duyurduktan sonra mobil siteye geçmemiş birçok web sitesi mobil uyumlu olmaya başladı; ama hala mobil uyumlu olmayan birçok site var. Web siteniz mobil uyumlu değilse, kullanıcılar istedikleri bilgiye ulaşmak için sürekli ekranı büyütmek zorunda kalacaklar ve bu kullanıcı deneyii açısından web sitesini olumsuz yönde etkileyecektir. Araştırmalara göre mobil uyumlu siteler dönüşüm optimizasyonu için büyük önem taşıyor. O’neill Clothing’in araştırmasına göre veriler şunu gösteriyor:

iOS Cihazlar:

  • Dönüşümler %65.71 oranında arttı
  • Gelirler %101.25 oranında arttı

Android Cihazlar:

  • Dönüşümler %407.32 oranında arttı
  • Gelir %591.42 oranında arttı
  • Bu sadece mobil uyumlu siteye geçtikten sonraki olumlu dönüşlerden bir örnek, birçok web sitesi mobil uyumlu siteye geçtikten sonra büyük oranda gelirin arttığını rahatlıkla görebilir.

2. Mobil kullanıcı alışkanlıklarını ihmal etme:

Mobil sitenizin olması, mobil dönüşümlerinizin hemen artacağını anlamına gelmez, mobil kullanım alışkanlıklarına uygun bir site hazırlanması gerekir. Mobil kullanıcılar ile masaüstü bilgisayar kullanıcıları arasında davranışsal ve önceliksel farklılıklar bulunuyor. Örneğin, mobil kullanıcılar hemen iletişim bilgilerine ulaşmak isteyebilirler. Bu yüzden mobil sitenizi tasarlarken mobil kullanıcılarınızın önceliğine göre hazırlamanız dönüşümleriniz açısından size fayda sağlayacaktır.

3. Uzun formlar:

Hiçbir kullanıcı uzun formları doldurmak istemez, çünkü web sitesine gelme amaçlarına ulaşma sürecini uzatır. Mobilde bu durum kullanıcıyı daha da olumsuz yönde etkiler. Çünkü, mobilde ekran küçüktür ve neredeyse her işlemi tek parmakla yapmak zorundasınızdır. Bu yüzden mobil sitenizde uzun formlardan kaçınmak size olumlu yönde fayda sağlayacaktır. Almak istediğiniz bilgileri sonrasında çeşitli kampanyalarla masaüstü görünümünde alabilirsiniz. Bu durumu önlemek için yapabileceğiniz birkaç işlem:

Mobil Sitelerde Yapılan 5 Kullanıcı Deneyimi Hatası - 1

  • Kullanıcıdan işlem için gerekli olmayan çok fazla bilgi istemeyin
  • Gereksiz form alanlarını kaldırın
  • Mümkünse otomatik doldurma özelliği bulundurun
  • Kullanıcının işini kolaylaştırmak için numara girilmesi gereken yerde, numara klavyesini çıkarmak gibi çeşitli araçlar ekleyin.

4. Küçük linkler ve butonlar:

Daha önce hiç mobil cihazınızda bir linke tıklayacağınıza yanındaki linke yanlışlıkla tıkladınız mı? Cevabınız evet ise, mobil uyumlu sitenin ne kadar önemli olduğunu biliyor olmalısınız. Konu ile ilgili Steven Hoober “Linkler arasında 8 mm’nin iyi olabileceği ama 10 mm’nin daha çok tercih edilmesi” gerektiğini söylüyor. Apple ise buna bir standart getirmiş, hedef öğenin 44×44 pixel olması dokunmatik cihazlar için kullanıcı avantajı sağlıyor.

Mobil Sitelerde Yapılan 5 Kullanıcı Deneyimi Hatası - 2

5. Uzun yüklenme süresi:

Mobil kullanıcılar masaüstü kullanıcılara göre daha sabırsızlar, yani mobil yüklenme süresinin webden daha hızlı olmasını bekliyorlar. Bu yüzden mobilde kullanıcı deneyimini artırmak için en önemli faktörlerden biri de hızlı yüklenme süresi. Mobil siteniz ne kadar hızlı olursa site ziyaretçiniz üzerinde o kadar olumlu etki bırakırsınız.

Yukarıdaki maddeler sadece temel olmakla birlikte, dönüşüm optimizasyonu ve size özel kullanıcı davranışınıza göre bir süre sonra mobil sitenizi optimize edebilir, dönüşlerinizi arttırabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız