Web Sitenizde Ortalama Sepet Tutarını Artırmanız için 6 Öneri

Web sitenizde ortalama sepet tutarını artırmanız karlılığınız için büyük önem taşımakta. Dijital pazarlama kanallarını kullanarak sitenizin gelirlerini artırabilirsiniz; fakat başka yollarla web sitenize gelen kullanıcıları sitenizde daha fazla harcamaya ikna edebilirsiniz. Bu yöntemle roi değerlerinizde ciddi artışlar gözleyebilirsiniz. Bunu yapmak için de birkaç yol bulunuyor. Bunlar:

1) Ücretsiz kargo limiti:

E-ticaret sitelerinde her ürün için ücretsiz kargo vermek çok zor. Özellikle mobilya, beyaz eşya satan web siteleri kargo ücretleri yüksek olduğu için çok daha zor. Bu yüzden ücretsiz kargoyu vermek için kullanıcının çeşitli koşulları sağlaması gerekir. “100 TL üzeri kargo bedava gibi.”  Bu tür çalışmaların ziyaretçiler web sitesine girer girmez ve sepet sayfasında gösterilmesi gerekir ki kullanıcılarda gerekirse ekstra ürün alma isteği olsun. Ek olarak web sitesine her ürün eklendiğinde, ücretsiz kargo için daha ne kadar gerektiği fiyat olarak belirtilirse faydalı olur.

2) İlk kez gelen kullanıcıya özel indirimler:

E-ticaret sitenizden ilk kez alışveriş yapanlara özel indirimler ve kampanyalar uygulamanız ortalama sepet değerini artırabilmeniz için bir diğer etken. Örneğin, 50 TL daha harcayarak 10 TL indirim kazanın gibi bir kampanya yapabilirsiniz. Bu yöntem sadece ortalama sipariş tutarınızı artırmaz ayrıca sosyal olarak da paylaşılmasına ve web sitenize yeni müşteri gelmesini sağlayabilir.

3) İndirimdeki ürünler sayfası:

Hoşlansanız da hoşlanmasanız da kullanıcılar indirim araştırırlar ve genelde kupon sitelerine talep gösterirler. Bu dezavantajı kendiniz için indirimde olan ürünleriniz için bir sayfa yaparak avantaja çevirebilirsiniz.  Ayrıca bu sayede kullanıcılar sizden indirim almak için başka sitelere gitmek zorunda kalmazlar.

4) Sepette ürün bırakanlar için özel fırsatlar:

Sepette ürün bırakanlara özel belli tarih aralığında kullanmak üzere birkaç fırsat verirseniz (ücretsiz kargo, ücretsiz ürün, promosyon kodu gibi), ürünü satmakta kalmayıp sepet tutarını da artırabilirsiniz.

5) Ürün detay sayfasında ürün önerisi: 

Ürün detay sayfalarında incelenen ürünler ile aynı kategoride yer alan ve fiyatları daha yüksek olan ürünleri önerebilir veya ürün detay sayfasında incelenen ürün ile kombin yapılacak bir ürün önerisi ile ortama sepet tutarını artırabilirsiniz.

6) Sepet sayfasında ürün önerisi: 

Sepet sayfanızda yer alan müşterilerinize uygun fiyatlı ve sizin için kar oranı yüksek ürünleri önererek sepet tutarınızı ve karlılığınız artırabilirsiniz.

Dijital Pazarlamacıların A/B Testi Hakkında Bilmesi Gereken 8 Özellik
Ziyaretçileri Web Sitenizde Daha Uzun Tutmak için 7 Yol
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!