Daha fazla trafik almak herhangi bir site sahibi için büyük hedeflerden bir tanesi. Pazarlama ve ücretli reklamlara yatırım yaparken trafik daha da büyük bir endişe kaynağı. Reklam performansınızı tıklama oranınıza (TO) bakarak ölçebilirsiniz.
Tıklama Oranı = (Reklamın Toplam Tıklanma Sayısı) / (Toplam Gösterim)
Daha yüksek bir TO’ya sahip olmak, reklamınızın daha yüksek bir kalite puanına sahip olmasına yardımcı olur ve bu da kampanyanızdaki tıklama başı maliyeti (TBM) azaltabilir. Aynı şekilde, düşük bir TO kalite puanının düşmesine sebep olarak boşa reklam harcamalarına yol açabilir.
Kampanyanızın Tıklama Oranlarını Önceki Dönemlerle Kıyaslayın
Tıklama oranını analiz etmenin en kolay yolu önceki dönemlerle kıyaslamak olabilir. Bu şekilde kampanyanızı ayarlamak için izlemeniz gereken yolu çizebilirsiniz.
Örneğin, reklamınız masaüstünde iyi çalışıyor, ancak TO mobilde düşük performans gösteriyor. Bu şu anlama gelebilir:
Bunları daha ayrıntılı inceleyelim:
Hedef Kitle ile TO Performansı
Doğru hedef kitleyi hedeflediğinizde, dönüşüm sağlayacak müşteri edinme şansınızı artırırsınız. Mevcut TO verilerinin geçmiş ile karşılaştırılması aşağıdaki şekillerde yapılabilir:
Kullanıcılara Göre TO Performansı
Kullanıcıların reklamlarla etkileşimi bu sektörde hayati öneme sahip. Eğer insanlar reklamlarınızı ilgi çekici bulmazsa, kötü haber! Reklam hesabınızı Google Analytics ’e bağlayarak aşağıdaki önemli etkileşim metriklerini görüntüleyebilirsiniz:
Anahtar Kelimeler ve Arama Terimlerine Göre TO Performansı
Google Ads tıklama oranlarınız anahtar kelime seçimlerinizden etkilenebilir. Müşterilerin aramalarına uygun anahtar kelimeler kullanmanız önemli. Bu şekilde daha iyi bir erişim ve etkileşim alarak tıklama oranlarınızın daha yüksek olmasını sağlayabilirsiniz. Bunları yaparken göz önünde bulundurabileceğiniz tavsiyeler:
Anahtar kelime araştırma araçlarını, aylık arama hacimlerine göre size uygun olan yeni anahtar kelimeler bulmak için kullanabilirsiniz ve tahmini tıklama, gösterim sayılarını alarak değerlendirebilirsiniz.
Reklam Konumuna Göre TO Performansı
Arama ağı en yüksek gösterim yüzdesi ve arama ağı mutlak en yüksek gösterim yüzdesi, Google Ads ‘te tam olarak kanmamanız gereken bir metrikler. Reklamlarınız üst konumlarda olması mutlak en yüksek gösterim yüzdenizin artmasını sağlayacaktır, fakat bu reklamlarınızın yüksek performans göstereceği anlamına gelmez. Alakasız ve ilgi çekici olmayan reklam metinleri tıklama oranı performansınızı düşürecektir ve beklenen dönüşümleri getirmeyecektir. Ayrıca arama ağı en yüksek gösterim yüzdesi, arama ağı mutlak en yüksek gösterim yüzdesi, Tıklama oranı ve dönüşüm oranları değerlerinizi bir arada değerlendirmeniz doğru bir karar olacaktır.
Google, reklamları artık farklı noktalarda ve konumlarda göstermeye başladığı için Eylül 2019 sonunda ortalama konum metriğini kaldıracağını ve yerine 2 farklı metrik kullanılacağını açıkladı. Bu konuyu incelediğimiz yazımıza da buradan ulaşabilirsiniz. https://www.dijitalkafa.com/google-ads-ortalama-konum-metrigi-tarih-oluyor/
Tıklama Oranlarınızı Doğru Analiz Ederek Reklamlarınızın Performansını Artırın!
Google Ads ve diğer çevrimiçi reklam mecralarında, reklamlarınızdan daha iyi performans alabilmek için tıklama oranlarınızı takip etmeli ve bunun sitenize gelen trafiği nasıl etkilediğini doğru analiz etmelisiniz. Bu şekilde gerekli optimizasyonları yaparak daha iyi sonuç aldığınızı göreceksiniz.