Tıklama Oranı Raporlarında Neye Dikkat Edilmeli?

    Daha fazla trafik almak herhangi bir site sahibi için büyük hedeflerden bir tanesi. Pazarlama ve ücretli reklamlara yatırım yaparken trafik daha da büyük bir endişe kaynağı. Reklam performansınızı tıklama oranınıza (TO) bakarak ölçebilirsiniz.

    Tıklama Oranı = (Reklamın Toplam Tıklanma Sayısı) / (Toplam Gösterim)

    Daha yüksek bir TO’ya sahip olmak, reklamınızın daha yüksek bir kalite puanına sahip olmasına yardımcı olur ve bu da kampanyanızdaki tıklama başı maliyeti (TBM) azaltabilir. Aynı şekilde, düşük bir TO kalite puanının düşmesine sebep olarak boşa reklam harcamalarına yol açabilir.

    Kampanyanızın Tıklama Oranlarını Önceki Dönemlerle Kıyaslayın

    Tıklama oranını analiz etmenin en kolay yolu önceki dönemlerle kıyaslamak olabilir. Bu şekilde kampanyanızı ayarlamak için izlemeniz gereken yolu çizebilirsiniz.

    Örneğin, reklamınız masaüstünde iyi çalışıyor, ancak TO mobilde düşük performans gösteriyor. Bu şu anlama gelebilir:

    1. Reklamınız masaüstünde, mobil cihazlara göre daha iyi görüntüleniyor olabilir.
    2. Belki de anahtar kelime teklifleriniz mobilde daha düşüktür veya mobilde daha fazla rekabet olabilir.
    3. Reklamınız masaüstü kullanıcıları için daha çekici olabilir.

    Bunları daha ayrıntılı inceleyelim:

    Hedef Kitle ile TO Performansı

    Doğru hedef kitleyi hedeflediğinizde, dönüşüm sağlayacak müşteri edinme şansınızı artırırsınız. Mevcut TO verilerinin geçmiş ile karşılaştırılması aşağıdaki şekillerde yapılabilir:

    • Coğrafi Performans Analizi: Tıklamalarınız nereden geliyor? Buradaki daha detaylı bir analiz, dijital pazarlamacıların düşük performans gösteren alanları ortadan kaldırmalarına ve ilgili trafiği doğru noktalara yönlendirmeye olanak sağlar.
    • Cihaz Tabanlı Analiz: Yalnızca arama amaçlı bir kampanyanın mobil cihazlara daha fazla odaklanması gerekirken, masaüstünde büyük oranda mobile oranla ihmal edilebilir.
    • Günün Zirve Saatleri Analizi: Gün içinde trafikte dalgalanmalar yaşanabilir. Reklamınızı doğru zamanlarda gösterilecek şekilde planlayarak reklam ROI değerlerinizi üst seviyelere çıkarabilirsiniz.
    • Haftanın Zirve Günleri Analizi: Bu rapor aynı zamanda karşılaştırmalı analizleri mümkün kılar. Hedef kitleniz bazı günlerde çevrimiçi olarak daha etkin olabilir ve reklamlarınızı buna göre düzenleyebilirsiniz.

    Kullanıcılara Göre TO Performansı

    Kullanıcıların reklamlarla etkileşimi bu sektörde hayati öneme sahip. Eğer insanlar reklamlarınızı ilgi çekici bulmazsa, kötü haber! Reklam hesabınızı Google Analytics ’e bağlayarak aşağıdaki önemli etkileşim metriklerini görüntüleyebilirsiniz:

    • Hemen Çıkma Oranı: Yalnızca bir sayfayı görüntüledikten hemen sonra ayrılan site ziyaretçilerinin yüzdesidir. Yüksek bir hemen çıkma oranı, TO için kötü, düşük bir hemen çıkma oranı tıklama oranınızın daha yüksek olmasına yardımcı olacak ve sonuçta daha kaliteli trafik elde etmenize yardımcı olur.
    • Sayfa Görünümleri: Tek tek anahtar kelimelere göre değerlendirilir. Sağlıklı bir sayfa görüntüleme ölçütü olması, iyi kalitede alınan trafiğe işarettir.
    • Oturum Süresi: İnsanlar sitenizde ne kadar süre kalır? Normal olarak, daha uzun süre kalmalarını ve farklı sayfaları ziyaret etmelerini istersiniz. Bu, kaliteli trafik ve ilgili içeriğin bir göstergesidir.

    Anahtar Kelimeler ve Arama Terimlerine Göre TO Performansı

    Google Ads tıklama oranlarınız anahtar kelime seçimlerinizden etkilenebilir. Müşterilerin aramalarına uygun anahtar kelimeler kullanmanız önemli. Bu şekilde daha iyi bir erişim ve etkileşim alarak tıklama oranlarınızın daha yüksek olmasını sağlayabilirsiniz. Bunları yaparken göz önünde bulundurabileceğiniz tavsiyeler:

    • Düşük bir reklam konumuna sahip yüksek tıklama oranlı kelimelerin tekliflerini yükseltmeniz gerekebilir.
    • Reklam sıralaması yüksek olan ama düşük tıklama oranlarına sahip anahtar kelimelerinizin tekliflerini azaltabilirsiniz ya da kelimeyi duraklatmayı düşünebilirsiniz.
    • Düşük bir tıklama oranına sahip anahtar kelimenin arama terimlerini kontrol edebilirsiniz. Alakasız gördüğünüz arama terimlerini negatif anahtar kelime listenize ekleyebilirsiniz.

    Anahtar kelime araştırma araçlarını, aylık arama hacimlerine göre size uygun olan yeni anahtar kelimeler bulmak için kullanabilirsiniz ve tahmini tıklama, gösterim sayılarını alarak değerlendirebilirsiniz.

    Reklam Konumuna Göre TO Performansı

    Arama ağı en yüksek gösterim yüzdesi ve arama ağı mutlak en yüksek gösterim yüzdesi, Google Ads ‘te tam olarak kanmamanız gereken bir metrikler. Reklamlarınız üst konumlarda olması mutlak en yüksek gösterim yüzdenizin artmasını sağlayacaktır, fakat bu reklamlarınızın yüksek performans göstereceği anlamına gelmez. Alakasız ve ilgi çekici olmayan reklam metinleri tıklama oranı performansınızı düşürecektir ve beklenen dönüşümleri getirmeyecektir. Ayrıca arama ağı en yüksek gösterim yüzdesi, arama ağı mutlak en yüksek gösterim yüzdesi, Tıklama oranı ve dönüşüm oranları değerlerinizi bir arada değerlendirmeniz doğru bir karar olacaktır.

    Google, reklamları artık farklı noktalarda ve konumlarda göstermeye başladığı için Eylül 2019 sonunda ortalama konum metriğini kaldıracağını ve yerine 2 farklı metrik kullanılacağını açıkladı. Bu konuyu incelediğimiz yazımıza da buradan ulaşabilirsiniz. https://www.dijitalkafa.com/google-ads-ortalama-konum-metrigi-tarih-oluyor/

    Tıklama Oranlarınızı Doğru Analiz Ederek Reklamlarınızın Performansını Artırın!

    Google Ads ve diğer çevrimiçi reklam mecralarında, reklamlarınızdan daha iyi performans alabilmek için tıklama oranlarınızı takip etmeli ve bunun sitenize gelen trafiği nasıl etkilediğini doğru analiz etmelisiniz. Bu şekilde gerekli optimizasyonları yaparak daha iyi sonuç aldığınızı göreceksiniz.

    E-Ticarette Başarılı Olmak için 18 İpucu
    HTTP Durum Kodları ve Anlamları