Küçük İşletmelerin Google Ads ile Problem Yaşamalarının Nedenleri

  1. 1) Tutucu davranarak düşük bütçelerle başlamak:
  2. 2) Rekabetin fazlalığı:
  3. 3) Web siteniz:
  4. 4) Kampanya takibi:
  5. 5) Araştırın ve zaman ayırın:

Küçük işletmelerin Google Ads ile problem yaşamalarının nedenleri birlikte analiz edelim. Aileden kalma ya da yeni açtığınız küçük veya orta boy bir işletmeniz var diyelim ve yıllardır geleneksel reklamları kullanıyorsunuz ve  dijital pazarlamaya da bütçe ayırmanın zamanı geldiğini düşünüyorsunuz. Birkaç kişiye nasıl başlayabilirim diye sorarsanız ilk başta bilen kişiler size Google Ads'i önerir. Hiç bilmeden bu işe başladığınızda ise hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Küçük veya orta boy işletme olarak Google Ads’te problem yaşamanızın 5 nedeni:

1) Tutucu davranarak düşük bütçelerle başlamak:

Google Ads’i kendi yapmak isteyen ve Google Ads’e yeni başlayan küçük ve orta boy işletmeler genelde deneme amaçlı küçük bütçelerle başlar. Burada en önemli göz önüne alınması gereken durumlardan biri ortalama tıklama başı maliyettir (avg. cpc). Eğer tıklama başı maliyetiniz yüksek ve bütçeniz düşükse, bütçeniz tam performansını göstermeden önce bitecektir.

Örneğin, dijital pazarlama yani Google Ads’e günde 10 TL bütçe ayırdınız ve farkında olmadan ortalama tıklama başı maliyetinizi de Google arama sonuçlarında ilk 3’e çıkmak için 50 kuruş gerekiyor (ki ortalama tıklama başı maliyetler sektörden sektöre çok değişirken birçok etkene bağlıdır). Bu durumda günlük ortalama 20 ziyaret alırsınız ki istatistiksel olarak performans ölçümlemek için bu rakam çok düşük bir rakam. 20 kişiden 1’inin müşteriye dönüşme ihtimalini düşünürsek bu da %5 civarında dönüşüm oranı demektir ki bu birçok sektör için yüksek bir rakam. Bu nedenden dolayı da fazla deneme yapmadan küçük bütçeyle deneme yaptığınız için performansı ilk başlarda düşük görebilirsiniz.

2) Rekabetin fazlalığı:

Dijital pazarlama ve Google Ads stratejileri belirlerken rakipleri iyi tanımak ve özellikle dijitalde neler yaptığını iyi takip etmek gerekir. Özellikle uluslararası büyük rakipleriniz varsa unutmamanız gerekir ki onların günlük bütçesi sizden çok daha yüksektir. Küçük ve orta boyuttaki işletmelerin yaşadığı en büyük Google Ads problem bu rekabettir. Bu durumlarda kelime seçimlerini (long tail keywords) daha doğru ve verimli bir şekilde yaparak rakiplerinize karşı daha avantajlı olabilirsiniz.

3) Web siteniz:

Google Ads'te ilk 3’te çıksanız da ve kelimeleriniz doğru hedeflenmişse de web siteniz eğer kullanıcı dostu değilse, yine dönüşüm alamazsınız. Genelde problemler formlar ve sepetl sayfaları oluyor. Google Analytics gibi temel web analiz araçlarından çeşitli dönüşüm hunileri oluşturup çıkış sayfaları, hemen çıkma oranları gibi çeşitli metriklere bakarak problemin yerini çözüp iyileştirirseniz Google Ads reklam performanslarınız artacaktır.

4) Kampanya takibi:

Dijital pazarlama için takip her şeydir. Google Ads'te yaptığınız kampanyaları takip etmezseniz, başarılı olup olmadığını da tam olarak ölçümleyemezsiniz. Google Ads, size tıklama sayısı, gösterim sayısı web sitenize eklerseniz dönüşümler gibi kampanya performansını ölçmeniz için birçok veriyi sağlıyor. Bu verileri tutmak ve doğru yorumlamak kampanya optimizasyonu için çok önemli.

5) Araştırın ve zaman ayırın:

Küçük veya orta boy işletme olarak Google Ads yönetmek kolay değildir. Özellikle ana rakiplere karşı. Bu yüzden hesabınızı sürekli güncelleyerek, araştırarak, yeni özellikleri ekleyerek ayakta kalabilirsiniz.

Google Ads’te Yardıma İhtiyacınızın Olduğu 9 Gösterge
Google Ads Kampanyası Oluştururken Dikkat Etmeniz Gerekenler