Google Ads hesabı açtıktan sonra geriye bir kampanya kurgusu oluşturup, reklamları yayına almak kalıyor. Google Ads'te reklamları yayınlamak için belli başlı adımlar bulunuyor. Bu adımların başında da kampanya oluşturmak ve doğru kampanya ayarlarını yapmak geliyor. Peki Google Ads kampanyası oluştururken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bunlar:
Doğru kampanya türünü seçmek sizin hedeflerinize göre değişiklik gösterir. Örneğin; hedefiniz direkt sizin ürünlerinizi arayan müşteriye ulaşmak ise Arama Ağı kampanya türünü seçmelisiniz eğer marka bilinirliğini arttırmak isterseniz görüntülü reklam ağı veya bir tanıtım videonuz var ise video kampanya türünü seçebilirsiniz. Google Ads panelinde yer alan kampanya türleri;
Bu kampanya türünde Yalnızca Arama Ağı kampanyasında olduğu gibi, anahtar kelimeler belirlemeniz gerekir. Kullanıcılar bu anahtar kelimeler ile arama yaptığında Google Arama Ağı, Google Arama Ağı İş Ortağı siteler ve Google Görüntülü Reklam Ağı’na kayıtlı web sitelerinin anahtar kelimeleriniz ile ilgili olanlarında reklamlarınız yayınlanabilir. Hesap optimizasyonu açısında bu kampanya türünü kullanmamanızı öneririz.
Yalnızca Arama Ağı kampanyalarında ürün veya hizmetiniz ile ilgili teklif vermiş olduğunuz kelimelerde Google Arama Ağı ve iş ortaklarında reklamlarınız yayınlanabilir. Bu kampanya türünde sadece metin reklamlar kullanılır. Bu kampanya türü dijital pazarlama açından çok önemli ve doğru yapıldığı taktirde performansınızı çok üst düzeylere çıkartabilir.
Bu kampanya türünde genellikle marka bilinci oluşturmak için kullanılır. Kendi içinde bir kaç türü bulunmaktadır ve bu konuya başka bir yazımızda detaylı bir biçimde değineceğiz. Bu kampanya türünde metin, görsel gibi çeşitli materyaller kullanarak reklamlar oluşturabilirsiniz.
Bu kampanya adından da anlaşılabileceği gibi Youtube üzerinden ve Google Görüntülü Reklam Ağı’nda video reklamlarınızın yayınlanmasını sağlamaktadır.
Bu kampanya türlerini genellikle tecrübeli ve uzman Google Ads hesap yöneticileri tarafından kullanılır. Bu kampanyalardan bazı; Dinamik Arama Ağı, Mobil Uygulama Tanıtımı, Etkileşim, Yeniden pazarlama gibidir.
Google Ads Arama Ağı kampanyalarında Google Arama Ağı’nı ve Google’ın anlaşmalı Arama Ağı iş ortaklarını da hedefleyebilirsiniz. Bu 2 çeşidin performans raporlarını ayrı bir şekilde görebilirsiniz. Size tavsiyemiz ilk kampanyalarınızda iş ortaklarına da şans vermeniz.
Eğer tüm dünyayı tek anlaşılabilir dille hedeflemiyorsanız, yer hedeflemeleri sizin için önemli demektir. Tüm Türkiye’ye hizmet veriyorsanız, yer hedeflemenizi Türkiye olarak belirleyebilirsiniz. Fakat performans açısında belirli bölgeleri hedefleyerek yapmanızda fayda vardır. Bunun dışında yerel bir işletme iseniz koordinatlarınızı girerek de hedefleme yapabilirsiniz.
Türkiye’ye özel reklam yapsanız bile çoğunluğun dil ayarı Türkçe olmasına rağmen, dil ayarları İngilizce, Almanca gibi diller olan da azımsanacak kadar az değildir. Bu yüzden size önerimiz birden fazla dil hedeflemesi yapın.
Google Ads'te tıklama başı maliyet, edinme başı maliyet gibi bir kaç çeşit teklif türü bulunur. Edinme başı maliyeti kullanabilmeniz için, hedeflerin Google Ads panelinde belirlenmiş olması gerekir. Manuel tıklama başı maliyetle, tıklama başı maliyeti kontrol sizde iken, edinme başı maliyette Google sizin belirlediğiniz hedeflere ulaşmak için tıklama başı maliyetleri kendi ayarlar.
Kampanya yayınlanma yöntemi standart ve hızlandırılmış olarak 2’ye ayrılır. Standart kampanyalarda, reklam yayınları bütçeye göre zaman eşit şekilde yayılır. Hızlandırılmış kampanyanda ise Google bütçeyi hemen bitirmeye çalışır. Size özel bir durum olmadıkça standart yayınlama yöntemini öneririz.
Bu ayar ise reklamlarınızın ne zaman yayınlanması, tıklama başı maliyetinizde yüksek ya da düşük yayınlamasını istediğiniz aman ayarlamanıza yardımcı olur. Bu ayar doğru kullanıldığında, Google Ads hesap verimi artar.
Mobil öncelikli bir dijital dünyamız var. Bu yüzden işinizin hedeflere göre cihaz ayarlamalarında da reklam zaman planlamasında olduğu tekliflerinizin ayarlamasını yapabilirsiniz.
Reklam rotasyonu konusunda Google Ads'in bize sunduğu birkaç seçenek bulunuyor. Bunlar:
Bu reklam rotasyonunda eğer kampanyanızda 1’den fazla reklam bulunuyorsa ki optimizasyon yapabilmek için bulunmalı, web sitenize daha fazla tıkla gelmesi beklenen reklam daha fazla gösterilir.
Daha fazla dönüşüm getirilmesi beklenen reklamlar gösterilir. Bunun için Google Ads panelinde tanımlı dönüşümleriniz olması gerekir.
Bu reklam rotasyonunda 90 gün boyunca reklamları dengeli dağılımla gösterir ve sonrasında tıklamalara göre optimize eder.
Bu reklam rotasyonunda ise Google, reklamların gösterimini optimize etmez. Dengeli bir şekilde gösterir. Reklamları test etmek için rahatlıkla kullanabileceğiniz bir yöntem.
Yukarıda belirttiğimiz Google Ads kampanya ayarları ile onlarca farklı kampanya kombinasyonu yaparak kendiniz için optimize bir kampanya biçimi belirleyebilirsiniz.