Yeni bir Google Ads hesabı açtığınızda ya da çalışan bir Google Ads hesabı devraldığınızda, Google Ads performans arttırımı için milyonlarca olasılığınız olacak. Web siteleri genelde trafik artırmaya ya da gelir artırmaya yönelik Google Ads çalışması yaparlar.
Dijital pazarlamada en önemli kanallardan biri hiç kuşkusuz Google Ads’tir. Google Ads birçok şirket ve işletme için güzel gelir kaynağıdır. En azından sisteme ne kadar para yatırılıp ne kadar dönüş geldiğini rahatlıkla görülebilir.
Google Ads hesabınızda yeterince anahtar kelime (keyword) eklediniz, olabildiğince fazla reklam grubu (ad group) oluşturdunuz ama yine de yeterince trafik alamıyor musunuz? Böyle durumlarda eğer hedefiniz web sitesine gelen trafiği arttırmak ise, hızlandırılmış (accelerated) kampanya türünü kullanmayı deneyin. Bu sayede Google gün başlar başlamaz (gece 00:00) günlük bütçeyi bitirmek için her alakalı aramada sizin markanızı gösterir.
Google Ads hesabı yöneten dijital pazarlamacılar genelde düşük dönüşüm başı maliyet için (cpa) kampanya, reklam grupları ve anahtar kelime maliyetlerini göz önünde bulundurarak optimizasyon yaparlar. Fakat unutmamak gerekir ki Google Ads'te maliyet dışında bakılabilecek bir çok metrik bulunuyor. Siz anahtar kelime ya da reklam grubu bazlı maliyetlere bakarken sadece arama durumuna göre optimizasyon yaparsınız ama kullanıcı hakkında gelen bilgiyi kullanmazsınız. Bu şekilde optimizasyonun yanında kullanıcının kullandığı cihaza, bulunduğu konuma göre de optimizasyon yapabilirsiniz bu sayede dönüşüm başı maliyetlerinizde tahmin edemeyeceğiniz iyileşmeler olabilir.
Google Ads panelinde kampanyaların ayarları adı altında cihazları seçerek, web sitenize Google Ads'ten gelen kişilerin ne kadarının mobilden, tabletten ya da masaüstü cihazdan geldiğini görebilirsiniz ve bu cihazlara özel sonuçları da görebilirsiniz. Örneğin, mobilden gelen dönüşüm başı maliyetiniz masaüstünden kötüyse mobile daha düşük teklif verebilirsiniz. Bu sayede dönüşüm başı maliyetleriniz daha da iyileşebilir ya da teklifleri değiştirmeyip Google Analytics’e bakarak mobil siteden kullanıcılarınızı nereden kaybettiğini görüp mobil sitenizin dönüşüm oranı optimizasyonunu yapabilirsiniz.
Bazı ürünleriniz veya hizmetleriniz konuma göre değişiklik gösterebilir bu yüzden bu durumlarda konuma göre teklif ayarlamanız dönüşüm başı maliyetlerinizi düşürmek için güzel bir başlangıç olabilir. Bu teklif ayarlamalarınızı cihaza dayalı teklif ayarlamalarında olduğu gibi kampanya ayarlarının altında bulabilirsiniz.
Google Ads'te öne çıkmak ve ürünü / hizmeti açıklamak için için 25 başlık ve 35’şer 2 satır olmak üzere toplamda 95 karakter hakkınız var. Google Ads hesabınız yeterince olgunluğa ulaştıktan sonra sizi öne çıkarak diğer yöntemleri deneyebilirsiniz. Bunların en etkili yollarından biri de reklam uzantıları. Reklam uzantıları ürün / hizmetiniz hakkında daha fazla bilgi vermeye yardımcı olurken Google arama sonuçlarında marka görünürlüğünüzü de daha fazla arttırır. En işe yarar vazgeçilmez reklam uzantıları:
Reklamınız ne kadar belli bir açılış sayfasına gitse de ek bilgilerle reklamınızı başka linklere de gönderebilirsiniz. Mesela hakkımızda, garanti bilgileri , indirimler, kampanyalar gibi bölümler ek bilgi verirken kullanıcı için güven de sağlar.
Reklam site bağlantı uzantılarının yanında açıklama da ekleyebilirsiniz. Bu sayede yukarıda belirtmiş olduğumuz gibi görünürlüğünüz artarken daha fazla bilgi vermis olursunuz.
Ek bilgi metinleri, Google Arama ağında ilk 3 sırada ek bilgi metni olarak gösterilir. Bu metinler siteye yönlenmezken açıklayıcı metindir. Örneğin, e-ticaret sitenizde ürünlerin kargosu ücretsizse, kargo ücretsiz, ilk 24 saatte kargo gibi metinlerle kişiye ürünün ulaşım bilgisiyle merak ettiği sorulara 3 farklı sorgu ile cevap verebilirsiniz.
Özellikle müşteri hizmetleri ve telefondan satış yapanlar için çok önemli ve etkili olacak uzantılardan biridir. Mobil aramalarda işletmeyi arama konusunda büyük kolaylık sağlarken ürün / hizmet satışınızın artmasına da bu şekilde yardımcı olabilir.
Google Ads canlı bir mekanizma gibidir her gün yenilikler gelirken yeni rakipler ve fırsatlar ortaya çıkabilir ve unutmamak gerekir ki her zaman iyileştirilecek bir şeyler vardır.