E-ticaret Sitelerinde Kullanıcı Davranışları

  1. 1) Müşteriler web sitenizi nasıl görüyorlar?
  2. 2) Müşteriler ürünlerinizi nasıl satın alır?
  3. 3) Hangi müşteriyi hedeflemelisiniz?

Bir e-ticaret sitesi özel olarak tasarlanıyorsa, tasarlanması aylar alır ve e-ticaret sitelerinde kullanıcı davranışları tasarım konusunda büyük önem taşır. E-ticaret sitesini tasarlarken marka imajı nasıl olmalı, ürün nasıl görünmeli, doğru mesaj verilir mi, kullanıcılar aradıklarını rahat bulabilir mi gibi birçok soruya cevap vermek gerekir.

Web sitesi tasarımı birçok şirket için problem. Özellikle tedarikçileri çok etkiliyor. Bir e-ticaret sitesi aslında markanın bir vitrini. Bir mağaza yapıyorsunuz ve içini ürünlerle dolduruyorsunuz. Fakat e-ticaret sitelerinde durum mağazalara göre daha farklı, e-ticaret sitesine gelen ziyaretçilerin kendileri için en uygun olan ürünü yine kendilerinin bulması gerekiyor. Bu durumda devreye kullanıcı deneyimi giriyor.

Bir e-ticaret sitesini tasarlarken mutlaka e-ticaret sitelerinde kullanıcı davranışları göz önüne alınmalıdır. Web sitesi hazırlarken kullanıcı davranışları 3 soruyla aşağıdaki gibi:

1) Müşteriler web sitenizi nasıl görüyorlar?

Eğer şirketinizin web sitesiyle siz ilgileniyorsanız ve günde saatlerinizi e-ticaret sitenizde harcıyorsanız, web sitesini değerlendirmek için en yanlış kişilerden birisiniz. Potansiyel müşteriler saniyeler içerisinde web sitesini terk edebilir. Örneğin, siz web sitenizin ana sayfasına baktığınızda her şeyi görürsünüz, sayfadaki her bölüm sizin için eşit değerde olur. Halbuki, e-ticaret sitenize gelen ziyaretçi sayfaya göz atar ve sayfadaki kendisinin dikkatini çeken birkaç bölüme odaklanır. Aşağıda bu durumun bir örneğini bulabilirsiniz:

2) Müşteriler ürünlerinizi nasıl satın alır?

Kullanıcıların web sitesi üzerindeki davranışları değişkenlik gösterir, Google Analytics’te de bununla ilgili “Kullanıcı Akışı” bölümü kafa karıştırabilir, burada filtrelenebilecek çok şey bulunuyor. Trafik kaynağı, en fazla ziyaret edilen açılış sayfaları gibi birçok boyutta “kullanıcı akışı”nı görebilirsiniz, fakat bu bir süre sonra kafa karıştırıcı boyuta gelebilir. Bu yüzden en çok kullanılan yolu tercih edebilirsiniz,

Genelde, bir e-ticaret sitesinde satış yolu şu şekilde olur. Kişi, arama motorlarında istediği ürünü arar, web sitenize gelir ve sonrasında istediği ürün ayrıntısına gider.

3) Hangi müşteriyi hedeflemelisiniz?

Yukarıdaki maddelere bakarak müşterilerin gözünden web sitenizin nasıl göründüğünü öğrendiniz. Eğer yeni müşteriler arama motorlarından geliyorsa, en fazla satılan ürün sayfası yerine bu kişileri ana sayfanıza yönlendirebilirsiniz. Büyük veriyi kullanarak, daha kişiselleştiriliş web sitesi tasarlayabilirsiniz, sadık kullanıcılarınız ve yeni müşterilerinizi 2’ye ayırarak başlayabilirsiniz bu işleme. Unutmamak gerekir ki, müşteri davranışları çok değişkendir ve bu davranışlara göre e-ticaret sitenizi tasarlamanız sizin için her zaman faydalı olur ve dönüşüm oranınızı artırır.  

Google Ads Performans Stratejinizi Geliştirmenin Yolları
Google Ads İyi Bir Dijital Pazarlama Aracı Mı?