Google Ads iyi bir dijital pazarlama aracı mı? İtiraf edelim ki biz Google Ads'i çok seviyoruz. Google Ads ister küçük bir işletmeniz olsun ister büyük bir holdinginiz her zaman uygulayabileceğiniz bir dijital pazarlama yöntemi. Bildiğiniz gibi Google en fazla kazanan şirketlerden bir tanesi ve gelirinin büyük bir kısmı da Google Ads’ten geliyor. Bu da insanların sürekli kullandığı bir dijital pazarlama yöntemi olduğunu gösterir, hatta büyük şirketlerden bazıları yılda 40-50 milyon dolar para yatırıyorlar Google Ads’e. Şöyle düşünün eğer memnun olmasalardı neden böyle büyük bütçelerle bu kanal için pazarlama yaparlardı?
Evet, Google Ads reklamları için para harcamanız gerekir ama hangi pazarlama kanalı için para harcamıyorsunuz ki? Google Ads reklamlarından vazgeçmeden önce Google Ads'i hakkı ile kullanmanız gerekir. Öncelikli hedefiniz yatırım getirisi (ROI) olmalıdır, yani yaptığınız pazarlama faaliyeti harcadığınızdan daha fazla getirmeli ki sizin için anlamlı olsun.
Genelde Google Ads’i kendi yapmak isteyen kişiler Google Ads'i otomatik pilotta kullanırlar ya da tam olarak Google Ads'i hakim olmayan kişilerden yardım alırlar ve bu yüzden de Google Ads hesabı doğru ve verimli bir şekilde yönetilemediği için pazarlama bütçesi boşa harcanmış olur.
Aşağıda Google Ads’i daha az bütçe ile daha verimli kullanabileceğiniz birkaç öneri bulabilirsiniz:
Google Ads’te para kaybettiren en büyük sebeplerden biri hesap yöneticilerinin Google Ads’i nasıl kullanacağını bilmemesi ile ilgili blogları okuyup, yardım linklerini ve videolarını takip ederek öğrenmeye başlayabilirsiniz. Bu sayede hesap yapınızın, negatif anahtar kelimelerinizin, anahtar kelime eşleme seçeneklerinin nasıl olması gerektiği hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
Hesap yapınızdaki bütün anahtar kelimeler geniş eşlemeli ise, maliyetlerinizi azaltmanın ilk adımı olarak doğru anahtar kelime eşleme seçeneklerine başlayabilirsiniz. Geniş eşleme yüzünden, hesabınız sizinle alakasız kişileri de hedefleyerek boşa para harcamanıza sebep olabilir. Bu nedenle doğru anahtar kelime eşleme seçenekleri ve negatif kelimelerle birlikte alakasız hedeflerden uzak durmuş olursunuz.
Kampanyaya doğru bütçeleri ve anahtar kelimelere doğru teklifleri vermek bütün gününüzü alabilecek bir işlem. Fakat bunun için yaptığınız hesap kurgusuna göre her bir kampanya için vermeniz gereken gerçekçi bütçeyi belirleyebilirsiniz. Anahtar kelimelere teklif verme konusuna gelince, uzman olarak biz size teklif verme işini otomatik olarak yapmaktansa manuel olarak yapmanızı öneririz. Bu sayede kontrol daha fazla elinizde olur.
Harcamalarınızın bir anda artmasının birçok sebebi olabilir, örneğin bir haber çıkar ve hesabınızda bulunan anahtar kelimelerin arama hacimlerinde artış olabilir. Bu da web sitenize daha fazla trafik getirerek farkında olmadan daha fazla harcayıp verimsiz kampanya olmasına sebep olabilir. Günde en az 1 kere harcamalarınızı kontrol etmenizi öneririz.
Bu iddiaya inanıyorsanız, birçok potansiyel müşterinizi de rakiplere kaptırıyorsunuz demektir. Bilindiği üzere markalar birbirinin isimlerini de anahtar kelimesi seçerek reklam yaparlar. Araştırmalara göre markanın kendi ismine reklam vermesi aynı zamanda reklam yokken organik arama sonuçlarında tıklama oranı %56 iken marka ismine reklam verilmesiyle birlikte tıklama oranı %88’e çıktı. Yani reklamlar sayesinde %32 daha fazla tıklama alındı.
Bu yüzden eğer rakipleriniz marka kelimelerinize reklam veriyorlarsa, sizin de marka kelimelerinize reklam vermeniz gerekir ve unutmamanız gerekir ki kalite puanından dolayı rakiplerinize göre çok çok daha düşük teklif vermeniz yeterli olur.
Bunun dışında SEO çalışmaları kapsamında yeni bir kelimeyi hedeflemek bir süre alabilir ve garantisi yoktur. Bunun yanında Google Ads'te istediğiniz kelimeleri hedefleyerek, kısa sürede hedef kitlenizden trafik almaya başlarsınız. Ayrıca unutmamak gerekir ki istediğiniz anahtar kelime Google organikte 1. sırada olsa bile, o sonucun üzerinde 3 adet Google Ads olabilir ve bu yüzden tahmin ettiğinizden daha düşük olur tıklama oranları.
Bu yüzden Seo çok önemli bir trafik kaynağı olsa da tek başına yeterli değil. Google Ads ve Seo birbirleri ile tamamlayıcı nitelikte daha etkili bir dijital pazarlama aktivitesi olur.
Bunun birçok sebebi olabilir. Bu sebeplerden bazıları:
Birçok reklamveren hesap kurgularının kötü olmasından dolayı hesaplarından gerekli performansı alamazlar ve dönüşüm göremezler. Bunun sebeplerden bazıları yukarıda belirttiğimiz gibi geniş eşlemeli anahtar kelime kullanımı olabilir, negatif anahtar kelime kullanılmaması olabilir.
Kalite puanı Google Ads’te düşük teklif vermenize yardımcı olan en önemli parametrelerden biri. Reklamlarınızın, anahtar kelimelerle uyuşması gerekiyor. Örneğin, bilgisayar aratıldığında reklam açılış sayfası televizyonların bulunduğu sayfaya yöneliyorsa, kullanıcı web sitesine gelir gelmez sayfadan ayrılır ve bu yüzden de reklamdan beklenen dönüş olmaz.
Eğer reklamlarınız anahtar kelimeleriniz ile uyuşuyor ve buna rağmen dönüş getirmiyorsa kendinize bir özeleştiri yapma vaktiniz geldi demektir. Muhtemelen, açılış sayfanız kullanıcı dostu değil ve orada bir şeyler yanlış. A/B testleri yaparak hedef kitlenizin rahatlıkla kullanabileceği açılış sayfaları oluşturarak dijital pazarlamada daha fazla dönüş alabilirsiniz.
Google Ads arama ağını kendi başına kullanmak verimli bir yöntem olsa da başka dijital pazarlama kanalları ile kullanmak verimi daha da artıracaktır. Özellikle de yeniden pazarlama web sitenizi daha önceden ziyaret etmiş kişileri tekrar hedeflemenize yardım ederek marka bilinirliğinizi artırmanın yanında reklam performansınızın da artmasına yardımcı olur.
Google Ads hesap yönetimi çok fazla zaman alabilir farkındayız, ama çok iyi bir dijital pazarlama hatta pazarlama aracı olduğunu unutmamak gerekir. Bu yüzden günde yarım saat vererek öğrenebilir ya da bu konuda uzman kişilerle çalışabilirsiniz.