Sepet Sayfasında Satışları Artırmak için 7 Öneri

  1. 1) Dönüşüm huninizdeki sızıntıyı bulun:
  2. 2) Mobil uyumluluk:
  3. 3) İlerleme çubuğu:
  4. 4) Çıkış noktaları:
  5. 5) Güvence:
  6. 6) Sosyal kanıt:

E-ticaret sitelerinde sepet sayfası en değerli sayfalardan biridir. Çünkü bir sonraki adım satıştır. Comscore’un yaptığı araştırmaya göre sepetten ayrılma oranı ortalama %67 oranlarında. Bu oranın düşürülmesi, satışların çok daha fazla artacağı anlamına geliyor. Satışlarınızı artırmak için yapılabilecek 7 öneri:

1) Dönüşüm huninizdeki sızıntıyı bulun:

İlk olarak Google Analytics yardımıyla doğru hedeflemeler yaparak dönüşüm hunisi oluşturun. Burada sayfaları doğru belirlemeniz önemli. Sonrasında hedef dönüşüm hunisini görselleştirerek, kullanıcılarınızın dönüşüm yapmadan web sitenizde nereden ayrıldığını belirleyebilirsiniz. Yani hunideki sızıntıyı bulun.

2) Mobil uyumluluk:

Akıllı telefonların yaygınlaşması ile web sitelerine gelen mobil trafik her geçen gün artıyor. Bu yüzden sepet sayfasının mobil uyumlu olması dönüşümleri artırmak için büyük önem taşıyor.

3) İlerleme çubuğu:

İnsanlar en kısa zamanda amaca ulaşmak isterler ve amaca ulaşmanın ne kadar vakit alacağını görmek isterler. Bu yüzden sepet sayfasında kaç adım kaldığını bir ilerleme çubuğu ile göstermek, ziyaretçilere fikir verip amaca ulaşmaya yönlendirir.

4) Çıkış noktaları:

Kullanıcıları web sitesindeki herhangi bir şeyden hemen etkilenebilirler ve sepeti terk edebilirler. Bu yüzden sepet sayfasına ekstra linkler koymamanız sadece satışa yönlendirmeniz doğru bir hareket olacaktır. Örneğin, kategori linkleri, reklamlar insanları hemen etkileyebilir. Eğer link eklemek zorunda olursanız, o linkin yeni bir sayfada açıldığına emin olun yani sepet sayfasından çıkış yaptırmasın. Sepet sayfasına ne kadar az seçenek sunarsanız, kullanıcı satın almaya o kadar yaklaşır.

5) Güvence:

Kullanıcılar kredi kartı bilgilerini vereceği için sepet sayfası onlar için çok önemli. Bu yüzden, bu sayfada kendilerini güvende hissedecekleri imajlar koyabilirsiniz. Örneğin, SSL sertifikası olabilir ve ekstra bir maliyet çıkarmanız (kargo ücreti gibi) sepetten çıkma oranını artıracaktır bu yüzden sepet sayfasında ekstra masraf çıkarmamanızı öneririm.

6) Sosyal kanıt:

Başka insanların önerileri insanları satın almaya yönelten başka bir etken. Bu yüzden önerileri bir şekilde potansiyel müşterilere göstermek sizin için faydalı olacaktır. Mesela, ürünlerin altına yorum yaptırabilirsiniz. O ürünü daha önce kaç kişi satın aldı ya da bu zamana kadar web sitenizden ne kadar satış yapıldı çeşitli ikna edici sayılar göstererek sepetten çıkma oranını düşürebilirsiniz.

Google Ads’te En Çok Yapılan 5 Hata
Bir Web Sitesi İçin Olmazsa Olmaz Dijital Pazarlama Araçları ve Kodları