Bir Web Sitesi İçin Olmazsa Olmaz Dijital Pazarlama Araçları ve Kodları

  1. 1- Google Analytics – Google Analytics İzleme Kodu
  2. 2- Yandex Metrica – Yandex Metrica Sayaç Kodu
  3. 3- Google Search Console – Mülk Doğrulama Kodu
  4. 4- Google Ads – Yeniden Pazarlama – Remarketing Kodu
  5. 5- Google Analytics – E-ticaret Dönüşüm Kodu
  6. 6- Google Ads – Dönüşüm Kodu
  7. 7- Meta Ads – Metea Remarketing Kodu
  8. 8- Meta Ads – Meta Pixel Kodu
  9. 9- Google Tag Manager – Google Tag Manager Yükleme Kodu

Konu dijital pazarlama olunca web sitenizde ölçümleme yapabilmek için yüzlerce araç kullanabilirsiniz. Bu araçlardan bazıları sadece web sitenizin trafiğini ölçerken, bazıları dönüşümlerinizi takip etmenizi, bazıları ise dijital pazarlama çalışmalarınız için gerekli ölçümleri, takipleri yaparken gerekli listelerin oluşmasını sağlar. Bu araçlar genel olarak web sitenize yerleştirdiğiniz bir kod ile çalışarak, istediğiniz verileri elde etmenize yardımcı olur. Peki web siteniz için ölçümle yapabilmek için olmazsa olmaz ücretsiz araçlar ve bunları kodları nelerdir? Gelin bunlara birlikte bir göz atalım.

1- Google Analytics – Google Analytics İzleme Kodu

İlk olarak en çok tercih edilen kod olarak Google Analytics izleme koduna değinmekte faydar var. Google Analytics ile web sitenizin için bir ölçümlemeyi güvenilir olarak yapabilirsiniz. Gerçek zamanlı ziyaretçi akışınızı, trafik kaynaklarınızı, hemen çıkma oranınızı, sayfa/oturum sayınızı, ortalama oturum süresi gibi bir çok veriyi Google Analytics izleme kodu ile analiz etmeniz mümkün. Bu verilerin tamamını elde edebilmek için yapmanız gereken Google Analytics hesabınızda yer alan izleme kodunu web sitenizin tüm sayfalarına kopyalamak. Google analytics izleme kodu için başka bir entegrasyona ihtiyacınız bulunmuyor.

2- Yandex Metrica – Yandex Metrica Sayaç Kodu

Google Analytics ile çok benzer bir uygulama olan Yandex Metrica ile Google Analytics’in size sağlamış olduğu bir çok veriyi elde edebilirsiniz. Yaklaşık olarak iki uygulama da aynı vermektedir. Yandex Metrica’nın size sağlayacağı ek bir avantajı gözden kaçırmamakta fayda var. Yandex Metrica ile kullanıcılarınızın web sitesinizdeki davranışlarını izleyebilirsiniz. Yandex Metrica Webvisor, kullanıcılarınız nerelere tıklıyor, sayfalar arasında nasıl hareket ediyor bunları tek tek izleyebilmenizi mümkün kılıyor. Durun hemen paniğe kapılmayın kredi kartı bilgilerinizin bilgilerinizi girmeniz gereken sayfalarda bilgilerinizi göstermiyor.

3- Google Search Console – Mülk Doğrulama Kodu

Eğer Google Analytics ve Google Search Console’u entegre olarak kullanıyorsanız Google Search Console üzerindeki doğrulama işlemini Google Analytics ile de yapabilirsiniz. Diğer bir yol ise Google Search Console’nun size verdiği tek satırlık kod ile de doğrulamayı yapabilirsiniz.

4- Google Ads – Yeniden Pazarlama – Remarketing Kodu

Google Remarketing kodu ile web sitenizi ziyaret eden ziyaretçilerinize özel reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Google Ads hesabınızda bulunan paylaşılan kitaplık üzerinden hedef kitleler kısmından bu kodu oluşturabilirsiniz.  Bu kod aracılığı ile ister tüm ziyaretçilerinize ister belirli sayfalarınızı ziyaret eden ziyaretçilerinize özel reklamlar çalışmaları da yapabilmeniz mümkün. Yalnız bu kod bazı durumlarda entegrasyon gerektirebilir. Örnek olarak bir e-ticaret web sitesinde ürün detay sayfalarını, vitrin sayfaları, sepet sayfalarını ve bu tarz sayfaların ayrımı için entegrasyon çalışması veya dinamik remarketing çalışmalarınız için ürün ismi, ürün fiyatı gibi bilgilerin entegrasyonu gerekmektedir.

5- Google Analytics – E-ticaret Dönüşüm Kodu

Özellikle bir e-ticaret sitesi için veri her şeydir. Hangi sipariş nereden geldi, hangi kaynaktan geldi bu tarz verileri ölçümleyebilmek için Google Analytics’in e-ticaret dönüşüm koduna ihtiyaç duyacaksınız. Bu kodu sipariş sonrası sipariş onay sayfası (diğer adıyla teşekkür sayfası) koymanız yeterli olacaktır. Ama bu kodun da düzgün çalışabilmesi için bir entegrasyon çalışması yapmanız gerekecektir. Bu kodun entegrasyonu gerçekleştikten sonra başarılı siparişlerin tutarları, ürün adetleri, siparişte yer alan ürünlerin isimleri ve fiyatları, kargo ücretleri, vergi tutarları gibi verileri görebilirsiniz.

6- Google Ads – Dönüşüm Kodu

Google Ads çalışması genellikle 2 temel hedef üzerinden gerçekleştirilir. Birincisi marka bilinirliği oluşturmak ikincisi ise web sitenize çektiğiniz ziyaretçilerinizi istediğiniz dönüşümü gerçekleştirmesini sağlamak. Burada dönüşümü bir ürün satışı, ziyaretçinin bir verisini alabilmek veya kayıt işlemi gibi düşünebilirsiniz. Google Ads dönüşüm kodu ile bir dönüşüm için ne kadar harcama yaptığınızı ve bu sayede yaptığınız çalışmaların ne kadar verimli olduğunu görebilir ve Google Ads kampanyalarınızı bu veriler yardımı ile optimize edebilirsiniz.

7- Meta Ads – Metea Remarketing Kodu

Meta Remarketing kodunun çalışma mantığı ile Google Ads Remarketing bir birine çok yakın. Meta Remarketing kodunu web sitenizin tüm sayfalarına kopyalarak web sitenizi ziyaret eden ziyaretçilerinize Facebook veya Instagram reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Bu kod için bir entegrasyona ihtiyacınız olmayacak, kodu yükledikten sonra Meta Business paneli üzerinden seçimler yaparak istediğiniz sayfayı ziyaret eden kişilere istediğiniz reklamları gösterebilirsiniz.

8- Meta Ads – Meta Pixel Kodu

Bu kod ile Facebook ve Instagram reklam çalışmaları aynı Google Ads dönüşüm kodunda olduğu gibi takip edebilir. Dönüşümlere göre reklamlarını düzelebilirsiniz.

9- Google Tag Manager – Google Tag Manager Yükleme Kodu

Öncelikle Google Tag Manager’ın ne işe yaradığına gelelim. Yukarıda size saymış olduğumuz Google kodları ve bazı diğer ürünlerin kodlarını web siteniz üzerinde bir değişiklik veya bir yazılımcıya ihtiyaç duymadan entegrasyon yapabilmenizi sağlayan bir araç. Bu aracı kullanabilmek için öncelikle web sitenizdeki tüm sayfalara Google Tag Manager yükleme kodunu yerleştirmeniz gerekir. Daha sonra istediğiniz kodunun yüklemesini ve entegrasyonunu Google Tag Manager üzerinden rahatlıkla yapabilirsiniz.

Sepet Sayfasında Satışları Artırmak için 7 Öneri
Mobil Sitelerde Yapılan 5 Kullanıcı Deneyimi Hatası