E-ticaret Sitelerinde Kullanıcılarınızın Hoşlanmayacağı 5 Sürpriz

  1. 1) Pop-up:
  2. 2) Dönen manşetler:
  3. 3) Alakasız arama sonuçları:
  4. 4) Stokta olmayan ürünler:
  5. 5) Beklenmeyen kargo ücretleri:

Dijital pazarlama için en önemli amaçlardan biri dikkat çekmektir. Bazı pazarlamacılar sürprizler yaparak web sitesine gelen ziyaretçilerin dikkatini çekmeye çalışırlar. Sürprizlerin amacı kullanıcıyı mutlu etmek olsa da bazı sürprizler vardır ki kullanıcılar nefret eder ve web sitesinden ayrılırlar.

Bunlar:

1) Pop-up:

Üyelik, e-mail, facebook beğenisi gibi bir amacı olan pop-up’lar bu amaca ne kadar kolay olsa da, sitenize gelen kullanıcıları kaçırır. Özellikle çoğu web sitesi kapama butonunu da zor görünen bir yere koyduğu için ya o pop-up üzerindeki bilgileri doldurmanız gerekir ya da siteden ayrılmanız. Çoğu kullanıcı bu pop-up’lardan hoşlanmazlar. Eğer web sitenizde pop-up kullanıyorsanız bir süre kaldırmayı deneyin, hemen çıkma oranlarının hızlı bir biçimde iyileşeceğini göreceksiniz.

2) Dönen manşetler:

Dönen bannerlar, kullanıcıların site üzerindeki kontrolünü kaldırırken dikkat de dağıtabilir. Bu manşetler genelde ana sayfada kullanılırlar, ama unutmamak gerekir ki ana sayfanın amacı web sitesine gelen ziyaretçilerin istedikleri hedefe en kısa yol ve süre ile ulaştırmak. Bu yüzden, ana sayfada doğru kategori yapısı ve görsellerle ziyaretçinin amacına rahatça ulaşabilmesini sağlayabilirsiniz.

3) Alakasız arama sonuçları:

E-ticaret sitelerinde en önemli alanlardan biri de site içi arama motoru. Özellikle büyük e-ticaret sitelerinde ürünü bulmak için kullanıcılar site içi arama motorunu kullanırlar. Eğer site içi arama motoru düzgün çalışmaz ise siteden satın almadan ayrılırlar. Bu yüzden e-ticaret sitelerinin site içi arama motorlarına yatırım yapmaları gerekir.

4) Stokta olmayan ürünler:

E-ticaret sitelerinin büyük bir kısmında, “bu ürünler de ilginizi çekebilir” bölümleri bulunuyor. Eğer önerilen bu ürünler stokta bulunmuyorsa, kullanıcılar hoş olmayan bir sürprizle karşılaşırlar. Web sitesinin sürekli güncel tutulması güven açısından çok önemlidir.

5) Beklenmeyen kargo ücretleri:

E-ticaret siteleri için en önemli kullanıcılar sepet sayfasına gelen kullanıcılardır. Sepet sayfasına gelen ziyaretçiler bir ürünü alma kararını vermiş kullanıcılardır,  bu kullanıcılara sepet sayfasında ekstra masraf çıkarmak  potansiyel müşterilerin, müşteri olmadan ayrılmasına sebep olur. Bu yüzden satın alma aşamasına gelmeden bütün maliyetleri göstermek daha doğru bir yol olur.

Yukarıdaki maddeleri dikkate alarak, potansiyel müşterilerinize kötü sürpriz yapmayı önleyebilirsiniz.

Google Ads Performansını Artırmak için Google Analytics’i Kullanmanın 10 Yolu
Kullanıcılarınızın Sitenizi Terk Etmesinin 12 Nedeni