2018 yılında Google Ads yeni arayüzüne kavuştu ve bununla birlikte birçok değişiklik meydana geldi. Reklam verenler için en büyük değişikliklerden biri ortalama konum metriğinin Eylül 2019 sonu itibariyle kalıcı olarak kaldırılacak olması oldu. Ortalama konum, reklam verenlerin manuel teklif ayarlamaları yaparken arama sonucu sayfasında reklamların sıralamasını değerlendirirken dikkate aldıkları temel ölçütlerden biri. Google, arama sonuç sayfasında reklamların ortalama konum yerine nerede göründüğünü daha net ölçebilmek adına yeni Google Ads metrikleri duyurdu. Bu metrikler:
Mutlak en yüksek konumda (organik arama sonuçlarının üzerindeki ilk reklam) aldığınız gösterim sayısının, en yüksek konumda almaya uygun olduğunuz tahmini gösterim sayısına bölünmesiyle elde edilen oran.
Mutlak en yüksek gösterim payı = Mutlak en yüksek konumdaki gösterim sayısı / en yüksek konuma uygun gösterim sayısı
En yüksek konumda (organik arama sonuçlarının üzerindeki herhangi bir yer) aldığınız gösterim sayısının, en yüksek konumda almaya uygun olduğunuz tahmini gösterim sayısına bölünmesiyle elde edilen oran.
Arama Ağı en yüksek gösterim payı = En yüksek konumdaki gösterim sayısı / en yüksek konuma uygun gösterim sayısı
Reklamınızın düşük bütçe nedeniyle ne sıklıkla organik arama sonuçlarının üzerindeki ilk reklam olmadığını tahmin eder.
Reklamınızın düşük bütçe nedeniyle organik arama sonuçlarının üzerindeki herhangi bir yerde ne sıklıkla gösterilmediğini anlamanıza yardımcı olur.
Reklamınızın düşük reklam sıralaması nedeniyle ne sıklıkla organik arama sonuçlarının üzerindeki ilk reklam olmadığını tahmin eder.
Reklamınızın düşük reklam sıralaması nedeniyle organik arama sonuçlarının üzerindeki herhangi bir yerde ne sıklıkla gösterilmediğini tahmin eder.
Bu durumda, reklamınızın gerçekte nerede göründüğüne dair bir fikir edinmek için gösterim – mutlak en yüksek yüzdesi – veya gösterim – en yüksek yüzdesi – metriklerine bakmak daha verimli öçümleme yapmanıza yardımcı olur. Artık Google Ads ‘te manuel teklif ayarlamaları yaparken ortalama konuma odaklanmak yerine yeni gösterim payı ölçümlerine göre optimizasyon yapmalısınız.
Ortalama Konum Metrikleri Neden Değişiyor?
Ortalama konumun kalkmasının 2 ana nedeni olduğu düşünülüyor; Google Ads reklam verenlerin reklamlarının arama sonuçlarında nerede gösterildiğini açıklayan ortalama konumu düşünmesini bırakmasını istiyor. Eskiden açık artırma için ortalama konumu düşünmek daha doğru bir yöntemdi. Google Ads, artık reklamları farklı şekillerde gösterdiğinden ya da arama sonuç sayfasının düzenini değiştirdiğinden ortalama konum ölçümünün önemi kalmadı. İkinci ana neden ise Google reklam verenlerin manuel teklif vermekten uzaklaşmasını istiyor. Google Ads, makine öğrenmesi konusunda artık kendine daha fazla güveniyor ve reklam verenleri otomatik teklifle yönetilen Gelişmiş TBM ve Hedef ROAS dahil olmak üzere birçok ürününü kullanmasına yönlendiriyor.
Peki Bizi Neler Bekliyor?
Ortalama konum metriğinin kalkması ile birlikte işler biraz karışacak gibi duruyor, özellike de manuel TBM teklif stratejisi kullananlar için. Rakiplerinizin ve sizin reklamlarınızda ani konum düşüşleri ve yükselişleri meydana gelebilir. Bu nedenle üst ve mutlak gösterim payı metriklerini, arama ağı gösterim payı ve tıklama oranı metriği ile birlikte kullanmak ilk etapta daha sağlıklı olacak. Yeni metriklere alışmak için Eylül ayının sonuna kadar zamanınız var. Üst ve mutlak üst gösterim payı ölçütlerinin sizin için ne anlama geldiğini kavramanız gerekiyor. keHesabınızı ve raporlarınızı yeni düzene göre ayarlamalısınız.