Anahtar Kelime Planlayıcıyı Kullanmanız İçin 5 Neden

    Google Ads’te ücretsiz olarak hizmete sunulan araçlardan biri olan anahtar kelime planlayıcısı kampanyalarınız için en uygun ve etkili anahtar kelimelerinizi bulmanıza yardımcı olacak. Anahtar kelime planlayıcısı sayesinde ürün, hizmet ve hedef kitleniz ile alakalı yeni anahtar kelime fikirleri bulabilir ve bu fikirleri kampanyalarınıza uygulayabilirsiniz.

    Anahtar Kelime Planı

    Anahtar kelime planı ile anahtar kelimelerin alaka düzeyine göre yeni kelime fikirlerini, arama hacmi eğilimlerini, ortalama aylık arama sayısını ve bu anahtar kelimelerdeki rekabet durumunu görebiliyorsunuz. Bu sayede anahtar kelime planlayıcı var olan ya da yeni oluşturacağınız kampanyalarınıza yön vererek daha etkili sonuç almanıza yardımcı olacak.

    Gruplandırılmış Fikirler

    Gruplandırılmış anahtar kelimeleri sol taraftaki menüde gruplandırılmış fikirler seçeneğinden ulaşabilirsiniz. Gruplandırılmış fikirlerdeki anahtar kelimelerin tamamını ya da bir kısmını var olan ya da yeni bir reklam grubuna eklemeyi düşünebilirsiniz. Gruplandırılmış fikirler, size daha hızlı anahtar kelimeler üretmenizi sağlayacaktır.

    Daha Fazla Aylık Arama Detayı

    Ortalama aylık arama sayısı ile aylık dağılım ve arama hacmi miktarları açısından daha fazla ayrıntı sağlayan aylık grafiği ile kampanyanızı oluştururken stratejinizi belirlemenizde yardımcı olacaktır. Aynı zamanda bu grafiği bilgisayarınıza indirebilir çalışmalarınızı devam ettirebilirsiniz.

    Mevcut Kampanyalara Ekleyin

    Yeni anahtar kelimeleri bir plana kaydedebilmenin yanında, yeni anahtar kelimeleri mevcut kampanyalara kaydedebilirsiniz. Eklenecek yeni kelimeleri seçtikten sonra “Plana Ekle” veya “Mevcut kampanyaya ekle” seçeneklerini göreceksiniz. Mevcut kampanyaya eklemek isterseniz, reklam grubu seçmeniz istenir. Eğer mevcut kampanyanız yok ise yeni bir reklam grubu oluştur seçeneğine tıklayarak devam edebilirsiniz.

    Günlük Bütçe Önerileri

    Bir plana anahtar kelime eklediğinizde bu kampanyanın bütçesinin öngörülen süre boyunca aksamamasına yardımcı olmak için önerilen günlük bir bütçe sunar. Bu öneriler detaylı olarak ne kadar tıklama başı maliyetinin olacağından ortalama dönüşüm ve dönüşüm oranına kadar detaylı olarak verir. Günlük bütçe önerilerinden yararlanarak daha efektif kampanyalar oluşturabilirsiniz.

    Neden Kullanmalıyız?

    Google Ads’in ücretsiz araçlarından biri olan anahtar kelime planlayıcısı ile anahtar kelimelerin tahminlerini veya geçmiş istatistiklerini görmeyi görebilirsiniz. Bu metrik ve tahminler, anahtar kelimelerinizi nasıl gruplandıracağınıza ve tekliflerinizi nasıl belirlemeniz gerektiği konusunda karar vermenize yardımcı olabilir.

    Google Ads Ortalama Konum Metriği Tarih Oluyor
    E-Ticarette Başarılı Olmak için 18 İpucu