Konu dijital pazarlama olunca düşünülmesi gereken birçok konu oluyor. Özellikle e-ticaret sitelerinde ve sadece dijital iş yapan diğer şirketlerde bütçelerin anlamlı bir kısmı Google Ads, Facebook / Instagram Ads başta olmak üzere dijital pazarlama kanallarına ayrılıyor. Gerçekten doğru dijital pazarlama ajansı büyümeye destek olurken kötü bir dijital pazarlama ajansı şirketin küçülmesine hatta maalesef ilerleyen vadelerde kapanmasına sebep olabilir. Tabi sadece konu dijital pazarlama değil, ürün de fiyatlama da. Fakat bugünkü yazımızda dijital pazarlama ajanslarının özellikle iyi olanların temelde dikkat etmesi gereken 5 konuyu sizin için derledik:
İyi bir dijital pazarlama ajansı, şeffaflık konusunda net olmalı. Markaların Google Ads, Google Search Console, Meta Ads ve GA4 gibi kullandığı tüm panellere erişimini sağlamalı. Bu panellere erişim, marka için çok önemli, çünkü ajansın yaptığı çalışmaların performansı ancak doğru ve zamanında raporlarla görülebilir. Ajans, haftalık veya aylık düzenli toplantılar yaparak tüm raporları paylaşmalı ve bu raporlar üzerinden aksiyon planı oluşturmalı. Oluşturmuyorsa mutlaka bunun için talepte bulunmanız gerekir.
Veri şeffaflığı, markanın kampanya performansını anlık olarak dijital pazarlama performanslarını takip edebilmesine olanak tanır. Bu şekilde marka, sadece raporlara bağımlı kalmadan kendi stratejik hedefleri doğrultusunda değerlendirmeler yapabilir ve dijital pazarlama ajansı ile etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.
Dijital pazarlama alanında tüm hesapların, panellerin ve reklam platformlarının sahibi marka olmalıdır. Bu, markanın bağımsız olarak hareket edebilmesini sağlar ve ajansla yollar ayrıldığında marka için olası sorunların önüne geçer. Google Ads, Meta Ads, Google Analytics -GA4- gibi panellerde ajansın yalnızca yönetici rolünde olması, markanın tüm bu hesaplar üzerindeki kontrolünü kaybetmesini engeller.
Bunun yanı sıra, dijital pazarlama ajansı bu hesaplarda markanın yetkilendirdiği kişilerin kolayca kullanabilmesi için eğitim ve rehberlik sağlamalıdır. Özetle, markanın uzun vadede ajansa bağımlı kalmadan kendi reklam hesaplarını kontrol edebilmesi sağlanmalıdır.
Başarılı bir dijital pazarlama ajansı, yalnızca harcama yapmaya odaklanmamalıdır. Ajansın asıl amacı, markanın CPA (Edinme Başına Maliyet) ve ROAS (Reklam Harcamalarına Dönüş Oranı) gibi net hedeflere ulaşmasını sağlamaktır. Belirlenen bütçe, yalnızca mevcut talebe ve hacme göre harcanmalıdır, örneğin, talebin olmadığı bir dönemde gereksiz harcamalar yapılmamalıdır. Sezonsallık ve kampanyalara dikkat edilmelidir.
İyi bir ajans, markanın büyüme hedeflerine uygun olarak stratejisini belirlemeli ve sadece bütçeyi harcamaya yönelik bir anlayıştan uzak durmalıdır. Bunun yerine, düşük bütçelerle yüksek performans elde etmeye odaklanmalıdır. Bu noktada hedef belirleme süreci ajans ve marka arasında ortaklaşa yürütülmeli ve net KPI’lar (Anahtar Performans Göstergeleri) ile ölçümler yapılmalıdır.
İletişim, bir dijital pazarlama ajansının başarısında önemli bir rol oynar. İyi bir ajansa, müşterilerinin her an ulaşabilmesi gerekir. Bu, her soruya anında cevap vermek anlamına gelmese de, belirlenen iletişim kanalları üzerinden hızlı geri dönüşler sağlanmalıdır. Örneğin, e-posta veya telefon gibi kanallar aracılığıyla belirlenen süreler içinde ajansla rahat bir iletişim kurulabilmelidir. Anlık sıkıntılar olduğunda örneğin reklam kapama gibi konularda hızlıca telefon ilie arayarak bu tür aksiyonlar alınabilmeli. Gerektiğinde tam tersi olarak dijital pazarlama ajansı dönüşler kötü gidiyorsa markayı bilgilendirip ürün üzerinde testler yapmalıdır.
Müşteriler, ajans ile iş birliği yaparken kendilerini güvende hissetmelidir. Ajans, soruları ve talepleri zamanında cevaplayarak, müşteri memnuniyetini üst düzeyde tutmalıdır. Erişilebilirlik, uzun vadeli iş birliği için hayati önem taşır ve müşteriler için güven sağlayan bir unsurdur.
İyi bir dijital pazarlama ajansı sadece reklamları yönetmekle kalmamalı, aynı zamanda markanın genel stratejisini, ürününü ve performansını göz önünde bulundurarak bütüncül bir yaklaşım sergilemelidir. Örneğin, eğer bir marka uygulama indirme reklamları yapıyorsa, aynı zamanda web sitesinden uygulama indirmeleri artırmaya yönelik stratejiler de sunmalıdır. Bu tür öneriler, markanın tüm dijital kanallarda büyümesine katkı sağlar.
Ayrıca, ajans markayı satışlarda veya dönüşüm oranlarında yaşanan olumsuz değişiklikler hakkında bilgilendirmelidir. Örneğin, bir e-ticaret sitesinde dönüşüm oranı düştüğünde, ajans hemen devreye girip bu düşüşün nedenleri hakkında marka ile birlikte çözüm yolları üretmelidir. Dijital pazarlamaya 360 derece bir bakış açısı sunmak, markaya değer katan stratejik bir ajansın en önemli özelliklerinden biridir.
İyi biri dijital pazarlama ajansı ile çalışıyorsanız sizin adınıza mutlu oluruz eğer kafanızda soru işaretleri varsa bizimle her zaman iletişime geçebilirsiniz :)