Google Tag Manager (GTM), web sitenizin ve dijital pazarlama kampanyalarınızın analizini derinleştirmek için mükemmel bir araç. Yalnızca birkaç tıklamayla gelişmiş takip özellikleri ekleyebilir, kullanıcı davranışını analiz edebilir ve pazarlama performansını ölçebilirsiniz. İşte sizin için seçtiğimiz GTM'nin sunduğu 50 benzersiz kullanım alanı ile dijital stratejinizi güçlendirmenin yolları:
1.Tüm web sayfalarını takip edebilirsiniz: Sitenin tüm ziyaretçi trafiğini tek bir yerden yönetmenizi sağlar. GA4 tarafında direkt basit bir measurement ID ile bunu yapabilecekken
2. SPA’leri takip edebilirsiniz: Single Page Application dediğimiz tek sayfa uygulamalarındaki (NextJS gibi teknolojilerle kullanılan) sayfaları takip edebilirsiniz. Genelde bu sayfalar normal URL değişen sayfalara göre daha farklı bir biçimde takip edilir inceliklerini bilmek gerekir.
3. AMP’leri takip edebilirsiniz: SEO için hazırlanan Google’ın da sevdiği hızlandırılmış mobil sayfalarda (AMP) yine entegrasyonlar normal sayfa takiplerine göre biraz daha farklı. Burada her şeyi takip edememenize rağmen sayfa gösterimleri gibi temel takip işlemlerinii rahatlıkla yapabilirsiniz.
4. 3rd party toolların kodlarını ekleyip rahatlıkla editleyebilirsiniz: Birçok dijital pazarlama araçlarını ve çok daha fazlasını (cookine consent gibi) basit 1-2 satırlık JS kodları olan hemen hemen tüm araçları GTM ile rahatlıkla web sitenize ekleyip tek bir buton ile kaldırabilirsiniz.
5. HTML ekleyebilirsiniz: Özel HTML kodları ekleyerek sitenizi özelleştirebilirsiniz. Facebook Meta Pixel’leri ekleyip, data layer’a veri pushlayabilir, dilediğiniz tool’u belirli bir süre sonra aktif hale getirebilirsiniz.
6. Javascript kodları ekleyebilirsiniz: JS kodlarıyla özel tetikleyiciler oluşturabilirsiniz.
7. Buton tıklamaları: En önemli CTA (harekete geçirici buton), filtre butonlarına, filtrelerdeki seçimlere kadar her seçimi parametreleriyle birlikte takip edebilirsiniz.
8. Dosya indirme tıklamaları: Kullanıcıların dosya indirmelerini hangi dosyayı hangi sayfadan indirdiği gibi birçok konuyu takip edebilirsiniz.
9. Herhangi bir metin üzerine gelen tıklamalar: Sadece buton tıklamaları değil belirli bir metin veya başlık üzerindeki tıklamaları da takip edebilirsiniz.
10. Affiliate marketing tıklamaları: Gelir ortaklığı çalışmalarınız var ise bunları da rahatlıkla takip edebilirsiniz.
11. Dışarıya verilen linklerin tıklamalarının takibi: Dışarıya verdiğiniz tüm linkleri rahatlıkla takip edip link bazlı GA4'da raporlayabilirsiniz.
12. Form onayları: Web siteniz üzerindeki tüm formları ve onayları rahatlıkla GTM üzerinden takip edebilirsiniz. Üyelik formundan iletişim formuna kadar tüm parametreleri ile birlikte.
13. Tüm input alanlarının takibi: Tüm formlardaki input alanlarındaki tıklamaları takip ederek formlardaki en sıkıntılı inputları bulup dönüşüm oranı optimizasyonu için aksiyonlar alabilirsiniz.
14. Form hatalarının takibi: Sadece form oluşturmak önemli değil ziyaretçiler form ile ilgili sıkıntılar da yaşıyor olabilir. Formdaki verilen uyarıları GTM aracılığıyla Google Analytics’e (GA4) aktararak sorunları tespit edip dönüşlerinizi artırabilirsiniz.
15. Dropdown seçimi takibi: Sayfanızdaki dropdown alanına ne kadar tıklandığını ve hangi verilerin seçildiğini rahatlıkla takip edebilirsiniz.
16. Checkbox takibi: Checkbox seiçmlerini de true/false olarak GTM’de takip edip GA4’da raporlamak oldukça kolay.
17. Radio button takibi: Radio butonların seçimlerini de true/false olarak GTM’de takip edip GA4’da raporlamak oldukça kolay.
18. Web sitesinde verilen herhangi bir uyarı mesajı: Sadece formlardaki değil siteniz üzerinizde görünen tüm uyarı mesajlarını izleyerek sorunlu kullanıcı deneyimlerini tespit edebilirsiniz.
19. 404 hataları: Sitedeki 404 hatalarını tespit ederek sorunlu URL’leri bulup düzeltebilirsiniz.
20. Javascript hataları: JS hatalarını hangi satırda olduklarına kadar izleyerek teknik ekiple hataları minimize etmek için çalışmalar yapabilirsiniz.
21. E-ticaret verilerini GA4’a aktarma: Belirlediğiniz tüm parametreleri GTM aracılığıyla GA4’a aktarıp sınırsız raporlar oluşturabilirsiniz.
22. Site içi arama geliri takibi: Site içi aramaları takip etmek de GA4 aracılığı ile çok kolay ve çok değerli verilerek elde ederek hem site içi arama moturunuzu geliştirebilir hem de yeni özelliklerle dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.
23. Affiliate satışlarının takibi: Gelir ortaklığı ile çalıştığınız yerlerden gelen tıklamaları ve dönüşleri rahatlıkla takip edebilirsiniz ve attribution modelleri belirleyebilirsiniz.
24. Ürün fiyat takibi: Ürün fiyat takipleri yaparak grafikler çıkarıp satışlara olan etkisini analiz edebilirsiniz.
25. Google Ads, Meta Ads, TikTok Ads dönüşüm entegrasyonu: Tüm dijital pazarlama dönüşümlerini hem ilgili dijital pazarlama kanalları içerisinde hem de GA4 içerisine entegre ederek dönüşümlerinizi rahatlıkla takip edebilirsiniz.
26. Google Ads Enhanced conversion entegrasyonu: Gelişmiş dönüşüm verilerini Google Ads ile birlikte GTM üzerinden oluşturabilirsiniz.
27. Remarketing kodları: Yeniden pazaarlama kampanyaları için kritik verileri toplayıp ilgili dijital pazarlama aracına paslayabilirsiniz.
28. İzlenen videonun süresi: Web sitesi ziyaretçilerinin hangi videoyu ne kadar sürede izlediğini rahatlıkla ölçebilirsiniz.
29. İzlenen videonun ismi: Hangi videonun daha çok ilgi gördüğünü analiz edebilirsiniz.
Scroll Takibi:
30. Scroll yapıldığı alanı izleme: Sayfanın hangi bölümlerinin daha çok görüldüğünü analiz edebilirsiniz.
31. Ne tarafa scroll yapıldığı – Aşağı ya da yukarı doğru scroll yapılmayı rahatlıkla takip edebilirsiniz. S
32. Sitede görünen elementlerin takibi: Bir görselden, bir bannera, bir butona bir metine kadar web sitenizdeki takip etmek istediğiniz tüm elementlerin kullanıcılar tarafından görünüp görünmediğini takip edebilirsiniz.
33. Pop-up takibi – Pop-up’ların kullanıcı etkileşimine katkısını ölçün.
34. Gizli pencereden gelen ziyaretçiler: Son yıllarda gizli moddan (incognito) web sitelerine girişler oldukça arttı, bu ziyaretleri de rahatlıkla takip edebilirsiniz.
35. Kopyalama özelliği: Bir metnin kopyalanıp kopyalanmadığını takip edebilirsiniz.
36. Yazdırma işlemi takibi: Tarayıcı üzerinden sayfanın yazdırılıp yazdırılmadığını rahatlıkla takip edebilirsiniz.
37. Çevirilerin takibi: Tarayıcıdan yapılan çevirileri de takip edebilirsiniz.
38. Search Engine Console onayı: Site sahipliği doğrulamasını kolayca GTM üzerinden yapabilirsiniz.
39. Core Web Vitals takibi: CLS, FCP, LCP gibi SEO için önemli olan teknik metrikleri yine GTM aracılığıyla rahatlıkla takip edebilirsiniz.
40. Sayfanın yüklenme süresi: Sayfa hızını izleyerek iyileştirmeler yapın.
41. Javascript variable takibi: Sayfada kullanılan değişkenleri GA4’a iletmek tahmin edemeyeceğiniz kadar kolay.
42. Cookie verileri: Kullanıcı oturum bilgilerini analiz edebilirsiniz.
43. Auto-event variable’lar: GTM’nin otomatik değişkenlerini kullanarak özelleştirilmiş izlemeler yapabilirsiniz.
44. GA4 ile content group’lama: İçeriğinizi belirli kategoriler altında gruplandırabilirsiniz bu sayede gruplara göre davranışları rahatlıkla analiz edebilirsiniz.
45. Lookup table kullanımı: Verilerinizi lookup table ile anlamlı hale getirin.
46. Custom dimension ekleme: Kendi metriklerinizi ekleyerek analizi derinleştiribilirsiniz. Çok çok değerli çıktılara ulaşabilirsiniz.
47. Üyelik durumu takibi: Üyelik ziyaretçilerinizi daha detaylı takip edip sadakati artıracak adımlar atabilirsiniz.
48. URL bölerek analiz yapma: URL yapısına göre analizleriniz çok daha derinleştirebilirsiniz.
49. Etiket tetiklenme zamanını belirleme: Etiketlerin ne zaman tetikleneceğini özelleştirebilirsiniz.
50. Custom template’ler: GTM’de bulunan custom template’leri kullanarak daha uzman bir şekilde veri yönetimi yapabilirsiniz.
Google Tag Manager’ın sunduğu bu 50 özellik, dijital analiz ve optimizasyon sürecinizi büyük ölçüde geliştirebilir. GTM, veri toplama ve analizde sınır tanımayan bir araç olarak dijital pazarlama dünyasında vazgeçilmez bir yere sahiptir. İster bir pazarlamacı, ister bir geliştirici olun, bu özellikleri kullanarak web sitenizin performansını kolayca artırabilirsiniz. Unutmamak gerek dijital analizin sınırı yok takiplerin sınırı yok. Hedef belirledikten sonra gerisi analiz ve iterasyonlar.
Google Tag Manager veya Digital Analytics tarafında yapılacak çok şey var diyorsanız, doğru yerdesiniz! 15 dakikalık ücretsiz bir sohbetle ihtiyacınız olan çözümleri birlikte konuşabiliriz. Formu doldurun, verilerinizi anlamlandırmak için ilk adımı atın.