Dijital pazarlama için web sitesindeki kullanıcıların alışkanlıkları önem taşır. Bu alışkanlıklar da Google Analytics gibi web analiz araçlarındaki metriklerle ölçümlenebiliyor. Google Analytics’te Kitle / Audience başlığının altında bulunan alt bölümlerde birçok metrik bulunuyor. oturum (session), kullanıcılar (users), sayfa görüntüleme sayısı (pageviews), hemen çıkma oranı (bounce rate) gibi birçok metrik web sitesi kullanıcıları hakkında bilgi veriyor. Bu sayede web sitesini kullanan kitlenin web sitesine karşı ilgisi tahmin edilebiliyor.
Bu metriklerin çoğu ayrıntılı bir biçimde Edinme / Acquisition bölümünde olsa da, bölüm Kitle / Audience bölümüdür. Burada temelde 7 adet metrik bulunuyor, bunlar oturum / sessions, kullanıcılar / users, sayfa görüntüleme sayısı / pageviews, sayfa/oturum / pages/sessions, ort. oturum süresi / avg. session duration, hemen çıkma oranı / bounce rate ve yeni oturumların yüzdesi / % new sessions.
Her metriğin tarihe göre dağılımını görmek için aşağıya doğru açılan menü’yü kullanabilirsiniz.
Oturum’un bir diğer adı da web sitesine yapılan ziyaretlerdir. Yani oturum, web sitesine gelen bir kullanıcının web sitesi ile belli bir zaman aralığındaki etkileşimidir. Kullanım verileri (ekran görüntüleme sayısı, etkinlikler, e-ticaret değerleri vb.) oturum verilerine dayanarak hesaplanır.
Google Analytics, oturumları kaynağa göre ve zamana göre 2 faktöre göre sayar.
Zamana göre olan oturumlarda, bir ziyaretçi web sitesinden ayrılıp tekrar web sitesine döndüğünde aynı oturum içerisinde sayılabilir; fakat eğer bir kullanıcı web sitesinde 30 dakikadan fazla süre hiçbir işlem yapmadıysa ve sonra tekrar işlem yapmaya başladıysa bu yeni bir oturum olarak kaydedilir. Bu aynı zamanda gece yarısı da gerçekleşir, örneğin kişi 23:59’da web sitesine geldiyse ve işleme 00:01’de devam ediyorsa Google Analytics bunu 2 farklı oturum olarak algılar.
Kampanya bazlı oturumda ise, kullanıcının her geldiği kaynak değiştiğinde Google Analytics bunu yeni bir oturum olarak sayar. Örneğin, kullanıcı ilk geldiğinde arama motorundan gelip sonra e-posta pazarlamasından gelirse kullanıcı bu 2 işlemi farklı oturum olarak sayar.
Belirtilen tarih aralığında en az 1 kez oturum açmış olan kişilerdir. Hem yeni gelen hem de daha önceden gelmiş olan kullanıcıları içerir.
Google Analytics kullanıcıları 2 şekilde hesaplar. Birincisi, seçilen tarih aralığındaki oturum sayısına ve süresine dayanır. İkincisi kullanıcının bilgisayarındaki çerezlere göre hesaplanır.
Görüntülenen sayfaların toplam sayısıdır, kullanıcı aynı sayfayı yinelese de Google Analytics tarafından sayılır. Bu metrik, ziyaretçilerinizin web sitenizle ne kadar ilgili olduğunu gösterir. Yüksek sayfa görüntüleme sayısı, web sitenizin içeriğinin kaliteli olduğunu gösterenen etkenlerden biridir.
Bir oturumda gösterilen ortalama sayfa sayısıdır. Bu metrik sayesinde, ziyaretçilerin web sitesinde ne kadar iyi yol izlediğini belirleyebilirsiniz. İdealde, bu metriğin dönüşüm için gidilmesi gereken sayfa kadar sayıda olması en iyisidir. Bu sayede kullanıcıların dönüşüm yolunu rahat kullandığını görebilmiş olursunuz.
Bu metrik saat, dakika, saniye olarak gösterilir. Bir oturumda geçirilen ortalama süredir. Kullanıcı web sitesinde kendine göre ne kadar çok içerik bulursa web sitesinde kalma süresi uzar. Eğer sayfa/oturum metriği düşük ama ort. oturum süresi büyük bir rakam ise bu bir sayfada çok içeriğinizin olduğu ya da bilgilerinizin çok karışık olduğu anlamına gelir.
Web sitesini ziyaret eden kişilerin giriş sayfası dışında başka bir sayfayı ziyaret etmemesidir yani tek sayfa ziyaretleridir. Özellikle e-ticaret sitelerinde bu oranın yüksek olması web sitesinin kullanıcı gözüyle incelenmesi gerektiği anlamına gelir. Yaptığınız dijital pazarlama kampanyalarında bu metrik reklamlarınızın alakalı yerde görüntülenip görüntülenmediği konusunda yardımcı olur.
Web sitesine yeni gelen ziyaretlerin yüzdesidir. Bu yüzde yeni ziyaretçilerin oranını göstermenin yanında, yeniden gelen ziyaretçilerin oranını da öğrenmeyi sağlar. Bu sayede web sitesine gelen kullanıcıların tekrar web sitesini ziyaret edip etmediği görülür.