E-Ticaret siteleri yeni müşteriler kazanabilmek için reklamlara her geçen gün daha fazla para harcıyor. Ayrıca yeni müşteri çekebilmek adına yapılan bir çok promosyon kampanyaları da işin cabası. Peki mevcut müşteriler korumak adına neler yapılıyor? Uzmanlara göre yeni müşteri kazanmak için harcanan maliyet mevcut müşterileri tutmak için gerekli maliyetin yaklaşık olarak 5 katı kadar. Bu bağlamda mevcut müşterileri korumak adına bazı yollara başvurmak daha mantıklı bir hal alıyor. Şimdi E-Ticaret sitelerinin müşterilerini tutmaları için bazı ipuçlarını verelim.
Müşterilerinizin geçmiş alımlarını, alışveriş tercihlerini gibi verileri kaydederek müşteriniz için daha fazla kişiselleştirme yaratmak için harika bir yol. Bu veriler onların istek listeleri, göz attığı ürünler, site içi arama terimleri ve satın almış olduğu ürünler olabilir. Bu verilerden yararlanarak müşterilerinizin ilgilerini çekebilecek ürün veya ürün grupları sunabilirsiniz. Bu şekilde müşterilerinize daha iyi bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz.
Ayrıca mevcut müşteriler sitenizi tekrar ziyaret ettiğinde, onlara özel mesajlar gösterin. Bu müşterinizi hem memnun eder hem de onunla bir bağ kurma fırsatı yaratır.
Yavaş yüklenme, kötü ürün bilgisi, kötü tasarlanmış bir site tasarımı e-ticaret siteniz ile ilgili çok şey anlatabilir. Bu durum müşterinizi umursamadığınız hissini verebilir. Unutmayın ilk izlenim her zaman önemlidir.
Müşterilerinizin sitenize dönmesinin temel nedeni tekrar alışveriş yapmaktır. Siteniz müşterinize çok karışık ve alışverişi tamamlaması zor geliyor ise o zaman müşterilerinize kesinlikle korkunç bir alışveriş deneyimi yaşatıyorsunuz demektir.
İçeriklerinizi güncellemeniz hem SEO çalışmaları kapsamında için iyidir, hem de müşterilerinizin size geri gelmesini sağlar. Müşterileriniz piyasaya yeni çıkan ürünler ile ilgili bilgi almak, eski ürünlerin özelliklerini karşılaştırmak için sitenizi ziyaret edebilir.
Müşterileriniz için bilgilendirici içerikler sağlamak, örneğin bir ürünle ilgili video, podcast gibi dokümanlar hazırlamak müşterinizin geri dönüşünü kolaylaştırır.
Pek çok insan uzun zaman boyunca alışveriş yaptığı bir yer ile arasında bir sadakat bağı oluşur. Bu bağı kuvvetlendirmek ve onu her zaman güçlü tutmak adına sadık müşterilerinizi ödüllendirme yoluna gidin. Bu ödüllendirme yolları bazı seçenekler şunlar olabilir;
-Özel ürünlere erişim
-Ek indirimler
-Kuponlar
-Özel üyelikler
Sitenize sık sık geri gelen ve alışveriş yapmayan müşterileriniz sitenizden yer alan ürünler ile ilgili bilgi veya haber almak istiyor olabilir. Bunun için müşterilerinize iletişime geçebilmek için e-posta adresini isteyin. Fakat onlar ile ne sıklık ile iletişime geçebileceğinize onların karar vermesini sağlayın. Günlük, haftalık veya aylık bültenlerinizi bu şekilde müşterilerinize yollayabilir, kampanyalarınızdan haberdar edebilirsiniz.
E-posta mesajlarınızı tasarlarken, onların çekici, sıcak ve kısa olmasına özen gösterin. Bir ipucu daha; insanlar bu tip maillerin otomatik olarak herkese gönderildiğini bilir, siz gönderdiğiniz e-postaları kişiselleştirmeyi ( örneğin; müşterinizin ismini e-posta içine yazmanız gibi ) ihmal etmeyin.
Bir çok marka sosyal medya sayesinden müşteri ilişkilerini başarı ile korumuştur. Günümüzde sosyal medya hemen hemen herkes tarafından kullanılan ve sizin müşterileriniz ile doğrudan temas kurabileceğiniz bir alan haline gelmiştir. Sosyal medya ile güncel kampanyalarınızı duyurabilir veya sosyal medya reklamları ile gündemde daha fazla kalabilirsiniz.
Ürünlerinizin kalitesi düşük ise açıklamaya bile gerek yok, müşteriniz size geri dönmez.
Pazar analizlerini yapın ve hedef pazarınızın kim olduğunu görün. Müşterinize uygun mesajlar ile karşılarına çıkın. Eğer yaş grubuna, farklı bir yaş grubuna hitap eden mesaj çıkarsanız, çok farklı tepkiler alabilirsiniz.
İlk satın almasını yaptıktan sonra müşterinize bir teşekkür e-postası göndermeniz yeterlidir. Fakat ikinci satın almasını yaptıktan sonra müşterinize teşekkür e-postası içinde bir hediye kuponu göndermeyi unutmayın. Bu şekilde hem müşterinizi tekrar alışveriş yapmaya teşvik ederken hem de müşteri sadakatini güçlendirebilirsiniz.
Herkes promosyonlar ile alışveriş yapmayı sever. Eski müşterilerinize özel promosyonlar hazırlayarak, onları tekrar sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz. Genel olarak promosyonlar ilk kez alışveriş yapacak kişilere göre düzenlenir, bunlar müşterilerinizi tutmaya yönelik promosyonlar olmayabilir. Bu neden eski müşterilerinize yönelik indirim, ücretsiz kargo gibi promosyonlar yapın.
Sitenize ilk defa alışveriş için gelen kişilerin üyeliğini tamamladıktan sonra ki ziyaretlerinde onları isimleri ile sitenizde ağırlayın.
Eğer şikayetlerini görmezden gelirseniz en sadık müşterinizi bile kaybedersiniz. Müşterilerinize kulak verin ve onların şikayetlerini sabırla dinleyin. Bazı şikayetler tabi ki gereksiz olabilir yine de müşterilerinizi dinleyin. Son olarak müşterilerinizin şikayetlerine her zaman bir geri bildirim yapın. Bu şekilde müşterinizin e-ticaret site üzerinde dahi karşısında bir muhatap olduğunu hissedecektir.