Ziyatçileri Web Sitenizde Daha Uzun Tutmak için 7 Yol

saatDijital pazarlamacılar için ziyatçileri web sitenizde daha uzun tutmak için çeşitli yolları vardır. Dijital pazarlamada yapılması gereken en önemli hedeflerden biri web sitesine kaliteli trafik çekmek dışında bir de web sitesine gelen kişiyi web sitesinde mümkün olduğunca fayda sağlayacak  şekilde tutmaktır. Bu da web sitesi dönüşüm optimizasyonundan geçer. Hemen çıkma oranı, birçok web sitesi yöneticisi için en önemli metriklerden biri. Web sitesi ziyaretçilerini sitede tutmak için, web sitesinde yapılması gereken belli başlı yöntemler var.

1) Yaptığınız işle ilgili açık ve net olun:

Bir kullanıcı web sitesine geldiğinde ilk bakacağı şey web sitenin ne ile ilgili olduğu. Yani ziyaretçi web sitesinin aradığı şey ile ilgili mi değil mi onu kontrol edecektir ilk etapta. Eğer web sitesinin amacına ulaşmayacağını düşünürse, web sitesini düşünmeden terk edecektir.

2) Hedef kitlenizi bilin:

Bilindiği gibi dijital pazarlamanın bir diğer adı da performans pazarlama. Yaptığınız dijital pazarlama kampanyalarının performansının yüksek olması için doğru hedef kitleye ulaşma gerekir. Eğer hedef kitleniz belli değil ise bu herkes ile bağlantı kurmanız anlamına gelir ki herkes ile bağlantı kurmak hiçkimse ile bağlantı kurmaktır. Çünkü, hedef kitleye özel işler yapılmadığı için sadakat az olur.

3) Her zaman basitlik:

Web sitenizin tasarımı için çok vakit harcamış olabilirsiniz, ama unutmamak gerekir ki kullanıcılar şık ve kullanışsız bir tasarımdan çok, kullanıcı dostu web sitesinden alışveriş yapmayı tercih ederler. Bu yüzden hedef kitlenizin alışkın olduğu kullanıcı dostu bir web sitesi tasarlamak, dijital pazarlamacılar için en önemli stratejilerden biridir.

4) Web sitenizi hızlandırın:

Teknolojinin her geçen gün gelişmesiyle birlikte, insanlar daha da yoğunlaşmaya ve hedeflerine bir an önce ulaşmak istemeye başladılar. Bu yüzden web sitesinde ne kadar hızlı amaçlarına ulaşırlarsa onlar için o kadar iyi. Bu yüzden web sitenizde bütün görseller olsun, formlar olsun varsa ödeme seçenekleri olsun hızlı bir şekilde yüklenip hızlı yanıt verebilmeli. Yani sitenizi mümkün olduğunca hız için optimize edin.

5) İmla ve yazım kurallarına dikkat edin:

Kötü dilbilgisi kuralları ve yazım yanlışları web sitesine olan güveni azaltır. Eğer kullanıcılar web sitesine ödeme yapacaklarsa güvenmek isterler ve bu yüzden de web sitesinin profesyoneller tarafından hazırlandığını bilmek isterler. Eğer yazım ve imla kuralları bir web sitesinde sıkça rastlanıyorsa kullanıcılar bu konudan rahatsız olup web sitesinde herhangi bir işlem yapmadan siteden ayrılırlar.

6) Kullanıcı dostu olun:

Web sitenizin kullanıcılar tarafından rahat ve kolay kullanıldığından emin olun. Eğer kullanıcı web sitenizde aradığını rahatlıkla bulamıyorsa web siteniz kullanıcı dostu değil demektir. Görsellerle kullanıcınızı yönlendirebilirsiniz, unutmamak gerekir ki uzun metinleri kimse okumaz.

7) Harekete geçirici buton:

Web sitelerinde yapılan en büyük hatalardan biri de web sitesine gelen kullanıcıların, sitede ne yapacağını biliyor olarak düşünmektir. Bu yanlış bir düşünce, web sitenizi daha önce web sitenize hiç gelmemiş bir kişiye göre tasarlayıp harekete geçirici butonlarınızı ona göre düzenlemelisiniz.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

Deneyli ekibimizin web sitenizi ve dijital hesaplarınızı analiz etsin. Analiz sonuçlarını ve önerilerini sizlerle canlı olarak paylaşsın.

Blogumuza Kaydolun

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız