Yeni başlayanlar için Google Adwords Arama Ağı Kontrol Listesi

Google Adwords reklamlarının yönetimi, bakılması gereken birçok ölçütten dolayı her zaman çok kolay olmaz. Optimize ve kar ettiren bir Google Adwords hesabı için sürekli kontrollü olmak gerekir. Bu yazımızda özellikle Google Adwords hesap yönetimine yeni başlayanlar için bir kontrol listesi hazırladık. Bu aylık listenin en temel amacı Google Adwords’te yapılan fazla ve zarar ettiren harcamaları azaltırken, dönüşüm oranlarınız ve yatırım getiriniz artırmaya yardımcı olmak.

Kontrol listenizi hazırlamadan önce iş modelinize göre anahtar performans göstergelerinizi yani sektörde sıkça kullanılan adıyla KPI’larınızı belirlemeniz gerekiyor. En belirgin KPI’lardan biri tabii ki dönüşüm. Dönüşümler bir e-ticaret sitesi için satışken, bir forum sitesi için üyelik başka bir web sitesi için trafik olabilir. Bunun dışında yaygın olan KPI’lar dönüşüm değeri / maliyet (conversion value / costa) , maliyet / dönüşüm sayısı (cost / converted clicks). Sizin için önemli olan KPI ve aylık bütçenizi belirledikten sonra kontrol listenize başlayabilirsiniz:

Başlamadan kontrol edilecekler:

  • Google Adwords ve Google Analytics’i birbirine bağlama,
  • Daha önce belirlenen hedeflere göre Google Adwords panelinde dönüşümlerin tanımlanması,
  • Panelde hedefler doğrultusunda bütün metriklerin sütunlara eklenmesi,
  • Bütçe hedefine günlük bütçenin belirlenmesi,
  • Raporlama formatı ve sıklığının belirlenmesi.

Günlük yapılacaklar:

  • Harcama kontrolü,
  • Dönüşüm kontrolü,
  • Geçmiş reklam performansları ile karşılaştırma. Anormal bir durum olup olmadığını belirleme,
  • En fazla harcayan anahtar kelimelerde “Arama terimleri” raporuna göre fazla harcayıp dönüş getirmeyen alakasız kelimeleri negatif anahtar kelime olarak ekleme,
  • Kötü performans gösteren anahtar kelimeleri durdurma,
  • İyi performans gösteren anahtar kelimelerde gerekli ise tıklama başı maliyet (TBM – CPC) artırma.

Haftalık yapılacaklar:

  • Önceki döneme göre tıklama oranı (CTR) anormal şekilde değişen anahtar kelimelerin kontrol edilmesi ve gerekli aksiyonun alınması,
  • Ortalama pozisyonunda büyük değişiklik olan anahtar kelimelerin belirlenmesi ve gerekli aksiyonun alınması,
  • Arama terimleri raporunun incelenerek eklenebilecek yeni anahtar kelimelerin çıkartılması,
  • Mobil ve masaüstü harcama ve dönüşümlerine bakarak, cihaza göre teklif ayarının yapılması,
  • Bütçe ile sınırlı kampanyalar var ise bu kampanyalarda tıklama başı maliyetlerin (TBM- CPC) düşürülmesi ya da varsa bütçenin artırılması,
  • Yazılan reklam metinlerinin performansının ölçülmesi gerekli görülüyorsa yeni reklam metinlerinin eklenmesi.

Aylık yapılacaklar:

  • Kalite puan kontrolü,
  • Toplam bütçe kontrolü,
  • Ortalama tıklama başı maliyet (TBM – CPC),
  • Dönüşüm kontrolü,
  • Düşük kalite puana sahip anahtar kelimelerin belirlenmesi ve iyileştirme çalışması yapılması
  • Google Analytics ile diğer dijital kanallardaki performansı Google Adwords performansı ile karşılaştırılması ve gerekli aksiyonların alınması.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız