Sepet Sayfasındaki Potansiyel Müşterilerin Psikolojisi

E-ticaret sitelerinde sepetten ayrılma oranlarını düzenlemek için yüzlerce fikir geliştiriliyor. Sepetten ayrılma oranını düzeltebilmek için sepet sayfasındaki potansitel müşterilerin psikolojisi anlamak büyük önem taşıyor. yüzlerce fikir geliştiriliyor. Sepetten ayrılma oranını düzeltebilmek için sepet sayfasındaki potansitel müşterilerin psikolojisi anlamak büyük önem taşıyor. Çeşitli yaptığımız araştırmalara göre 7 farklı ana nedenden dolayı sepet sayfasından ayrılma oranları artıyor. Bunlar:

1) Sayfa hızı:

Site Performansını Arttırın (2)Sepet sayfasına geçiş süresinde 3 saniyeden fazla bekleyen potansiyel müşterilerin %57’si sepet sayfasını daha fazla beklemeden web sitesinden ayrılıyor ve bu ayrılan internet kullanıcılarının %80’i fazla beklemekten dolayı web sitesine geri dönmüyorlar.

2) Web site tasarımı:

online-storeAraştırmalara göre internet kullanıcılarının %92.6’sı web sitesinde bulunan görsellerin satın alma kararını etkilediğini söylüyor.

Aynı ürünün farklı görüntülerinin olması satışlara %58 daha fazla etki ediyor. Ürünü inceleyip satın almayanların %25’i ürünün beklediği gibi olmadığını söylüyor. Bu yüzden doğru ve kaliteli ürün görselleri satışa etki eden faktörlerden biri. 2 internet kullanıcısından biri ürün ile ilgili videoyu izledikten sonra satın alma için daha rahat hissettiklerini söylüyor. Mümkünse ürün videosunu ürün detay sayfasına eklemek web sitesinde kalma süresini artırırken satın alma ihtimalini de yükseltir.

3) Ürün yorumları:

İnternet kullanıcılarının %85’i ürün yorumlarını okuduğunu söylüyor. Ürün yorumu okuyanların %79’u bu yorumların en az yakınlardan gelen öneriler kadar güvenilir olduğunu söylüyor.  Bu da e-ticaret sitelerinde olmazsa olmazlardan bir tanesinin ürün yorumu olduğunu gösteriyor. Yine ürün yorumu okuyanların %67’si 6 yorum ya da daha az okumanın satın alma kararı için yeterli olduğunu belirtiyor.

4) Sepetten ayrılma istatistikleri:

risk-analysisYapılan 22 farklı araştırmaya göre ortalama sepetten ayrılma oranı %67. Neden sepetten ayrıldıklarına gelince bunlar:

–          %41 sepette birden çıkan ekstra maliyetlerden (kargo, sms vs.)

–          %29 satın alma yapmadan önce üyelik zorunluluğudan

–          %10 uzun satın alma sürecinden

–          %11 belirsiz ürün teslim sürecinden

–          %8 şirket telefon numarası belirtilmediği için

–          %1 ise diğer sebeplerden

Dolayı sepetten ayrılıyor.

5) Kampanya ve fırsatlar:

loyaltyAmerika’dan alışveriş yapan kişilerin %50’sinden fazlası kupon kullanıyor. Alışveriş yapan kişilerin %57’si eğer indirim kuponu almazlarsa alışveriş yapmadıklarını belirtiyor. Kuponlar %4 oranında müşteri memnuniyetini artırıyor.

6) Kargo:

İnternet kullanıcılarının %59’u internetten alışveriş yaparken kargo ücretini de düşündüğünü söylüyor. Yüksek kargo ücretleri %44 oranında sepetten ayrılmayı tetikliyor. İnternet kullanıcılarının %24’ü aynı gün içinde teslimatın önemli olduğunu söylüyor. Bu da gösteriyor ki aynı gün teslimat yerine düşük kargo ücretlerine yoğunlaşmak e-ticaret siteleri için doğru bir karar olur.

7) Ödeme ve güvenlik:

securityİnternet kullanıcılarının %80’inden fazlası kart logolarının ödeme sayfasında gösterilmesinin güven yarattığını düşünüyor. Ödeme çeşitliği kullanıcıların kendilerini güvende hissetmeleri için başka bir neden.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız