Kullanıcılarınızın Sitenizi Terk Etmesinin 12 Nedeni

Günümüzde dijital pazarlamacıların ve web masterların en büyük problemlerinden biri hemen çıkma oranı. Ziyaretçileriz web sitenize geliyor ama dönüşüm gerçekleşmiyor veya web sitenizde istediğiniz sürelerde kalmıyorsa, bu 12 maddeyi incelemenizde fayda var.

Web tasarımınızın modası geçmiş

Önceki yazılarımızda web tasarımının ve kullanılabilirliğinin kullanıcılar için ne kadar önemli olduğunu belirtmiştik. Araştırmalara göre web sitesi ziyaretçilerinin %95’i eğer siteye güvenmezlerse siteyi terk ediyorlar. Bu yüzden web tasarımınızı güven unsurları olacak şekilde sürekli güncellemeniz gerekiyor.

İçeriğinizi okumak zor

Web sitesi dizaynı sadece renkler, görseller ve grafiklerden oluşmuyor. Tasarımın içinde aynı zamanda metinler de bulunuyor. Kullandığınız font kullanıcıların sitede kalma süresini etkileyen bir diğer faktör. Hangi fontu kullanacağınız değişebilir ama yine de Comic Sans kullanmamanız faydalı olabilir.

Font büyüklüğünüz de kullanıcının içeriği rahat okumasını etkiler. Bu yüzden başlıklarda 22 px, içerikte ise 14 px kullanmak kullanıcı deneyimi açısından verimli olur.

Reklamlarla boğuyor olabilirsiniz

Web sitenizin kazanç modeli reklamlar olabilir ama bu web sitenizin her yerinde reklam göstereceğiniz anlamına gelmiyor. Kullanıcılar fazla reklamlardan rahatsız olabilirler.

Videolar otomatik çalışmaya başlıyorsa

Web sitenizde video içerik bulunuyorsa, video içeriği ne zaman tüketeceğini kullanıcıya bırakmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Sitenin açılmasıyla birlikte çalışan video hem görüntü hem de ses olarak kullanıcıyı rahatsız edip siteden çıkmasına neden olabilir.

Navigasyon barınız karışıksa

Web sitelerinde kategorilendirme kullanılabilirlik açısından en önemli bölümlerden biri de kategori yapısıdır. Kategori yapısı düzgün oluşturulmazsa kullanıcı yolunu bulamaz ve amacına ulaşmadan siteyi terk eder.

Üyelik için istediğiniz bilgiler çok ise

Kullanıcıdan ne kadar çok bilgi alırsanız o kadar iyidir; fakat bilgi fazlalığı sizin dönüşüm oranınızı büyük ölçüde etkiler. Ziyaretçileriniz sıkılıp ya da çok görüp web sitesinden satın alma yapmadan ayrılabilirler. Bu yüzden üyelik için istediğiniz bilgileri en az seviyede tutup, belli bir sadakate ulaştığınızda çeşitli promosyonlarla önemli bilgileri sonrasında toplayabilirsiniz.

Siteniz yavaş yükleniyorsa

Sitenin yüklenme süresi de hemen çıkma oranlarını etkileyen faktörlerden biri. Bu yüzden hem seo’nuzu kuvvetlendirmek için hem de hemen çıkma oranlarını düşürmek için web sitenizin performansınız hızlı yüklenecek şekilde artırmak faydalı olur. Araştırmalara göre internet kullanıcılarının %47’si bir web sitesinin 2 saniyeden daha az sürede yüklenmesini bekliyor. %40’ı ise 3 saniyeden daha fazla yüklenen sitelerden web sitesi yüklenmeden ayrılıyor.

Ürününüzün avantajları net değilse

Ürününüzün hangi özelliklere sahip olduğunu çok iyi biliyor olabilirsiniz; ama kullanıcılar teknik özellikleri sizin kadar iyi bilmiyorlar. Örneğin, iPod örneğindeki gibi 1 GB depolama hacmi yerine 1000 şarkı yükleyebilirsiniz kullanıcıların açık bir şekilde üründen beklentisini artırır.

Harekete geçirici hiçbir metin içermiyorsa

Web sitenizde harekete geçirici buton yoksa kullanıcı nasıl hareket edeceğini bilemez. Bu yüzden “Satın al, üye ol, indir” gibi harekete geçici butonları mutlaka kullanın.

Açılış sayfasında bahsettiğiniz özellikler ürün veya hizmetinizde yoksa

Web sitelerinin trafik kaynağının büyük bir kısmı genellikle arama motorları oluyor. İnternet kullanıcıları organik sonuçlarda çıkan açıklamalara göre web sitenizi ziyaret eder. Bu yüzden açıklamanız ile açılış sayfasının içeriği birbiri ile uyumlu olmalı.

Siteniz mobil uyumlu değilse

Her geçen gün mobil cihaz kullanan kişilerin sayısı artıyor. İnsanlar artık mobilden de internete girebiliyorlar. Bu yüzden sitenizin mobil uyumlu olmaması, mobilden gelen kullanıcılar için siteden hemen ayrılma sebebi olur.

Siteniz hacklendiyse

Araştırmalara göre günde 30.000’den fazla site hackleniyor. Bu yüzden sitenizin sık sık çalışıp çalışmadığını kontrol etmek doğru bir kullanıcı deneyimi ve dönüşleriniz açısından önemli olur.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

Deneyli ekibimizin web sitenizi ve dijital hesaplarınızı analiz etsin. Analiz sonuçlarını ve önerilerini sizlerle canlı olarak paylaşsın.

Blogumuza Kaydolun

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız