İyi Bir Açılış Sayfası İçin İpuçları

İyi bir açılış sayfası, reklam kampanyalarınızda büyük fark yaratır. Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunan bir açılış sayfasına sahip olmak anahtar kelimelerinizin kalite puanını yükseltebilir, tıklama başı maliyetlerinizi düşürebilir, hemen çıkma ve dönüşüm oranlarınızda gözle görülür iyileşmeler sağlayabilir. Aynı zamanda Google Ads‘teki anahtar kelimelerinizin kalite puanını yükseltebilir.

Daha iyi açılış sayfasına sahip olmanız maliyetlerinizi düşürebilir ve bu da sonuçta daha yüksek bir ROI değeri elde etmenize yardımcı olacaktır.

Bu yazımızda, kullanıcılar için kaliteli bir deneyim sunmanızı sağlayacak iyi bir açılış sayfasının ipuçlarını inceledik.

Açılış Sayfaları İçin Kritik Noktalar Nelerdir?

İyi bir açılış sayfasını nasıl olması gerektiğini öğrenirken, aşağıdakilere odaklanmalısınız:

  1. Açılış sayfasının, kullanıcının arama sorgusuyla alaka düzeyini artırın
  2. Ürününüzü/hizmetinizi net bir şekilde gösterin
  3. İnsanlara siteniz hakkında bilmeleri gerekenleri söyleyin
  4. Sayfalarınızı mobil uyumlu yapın
  5. Tasarımda ve içerikte basit olun
  6. Ne istediğinizi kullanıcıya belli edin
  7. Dikkat dağıtıcı şeyleri kaldırın
  8. Yükleme sürelerini en aza indirin
  9. Sesli arama için sayfanızı optimize edin
  10. Sayfanızı test ederek güncellemeye devam edin

Her birine daha ayrıntılı olarak bakalım.

1. Açılış sayfasının alaka düzeyi

İşte dijital pazarlamada sıkça yapılan bir hata:

Reklamınızda bir şey vaad ediyorsunuz ancak insanlar reklama tıkladığında açılış sayfanız bu vaadi gösteremiyor. Örneğin, reklamınız koltuk takımlarında %10 indirim sunabilir ancak kullanıcılar açılış sayfasına geldiğinde koltuk takımlarında %5 indirim olduğunu görüyor.

Bu tutarsızlık kullanıcıları kaçırabilir ve potansiyel müşterilerinizi kaybedebilirsiniz. Reklamlarınız ve kullanıcının aramasıyla uyumlu alakalı açılış sayfaları oluşturmalısınız.

2. Ürün veya hizmetinizi doğru bir şekilde gösterin

Çoğu insan görsellerden fazlasıyla etkilenir. Ürünlerin veya hizmetlerin görsellerini net ve canlı olarak göstermek satın almayı olumlu yönde etkilediğini göreceksiniz.

Açılış sayfanızdaki etkileşimi artırmak için bu fikirleri deneyebilirsiniz:

  • -Dikkat çekici fotoğraflar
  • -Animasyonlu açıklayıcı video
  • -Kısa kullanıcı eğitimi videosu
  • -Belirli özellikleri vurgulayan çekimler
  • -Bilgi grafikleri

Ayrıca ürün veya hizmeti daha ayrıntılı bir şekilde açıklarsanız, ürünle ilgili sık sorulan soruları cevaplarsanız ürünle ilgili herhangi bir soru işareti oluşmadan önce oluşabilecek şüpheleri gidermiş olursunuz ve bir adım öne geçmiş olursunuz.

3.İnsanlara siteniz hakkında bilmeleri gerekenleri söyleyin

Günümüzde özellikle dijital pazarlamada kabarık içeriğe yer yok. Reklamlarınız ve açılış sayfalarınız hızlı bir şekilde sonuca gitmelidir.

Açılış sayfanızı, aşağıdakiler gibi müşterinin genel olarak bilmesi gereken bilgileri açıklamak için kullanın:

  • -Ürününüzün veya hizmetinizin faydaları
  • -Fiyatlandırma ve satın alma seçenekleri
  • -Fiziksel konum ve telefon numarası dahil olmak üzere iletişim bilgileri
  • -Sosyal medya kanalları ve e-posta adresi

Açılış sayfanız üzerindeki ilgiyi sürdürmek ve güvenilirlik sağlamak için bu başlıklara da dikkat etmelisiniz.

4. Açılış sayfanızı mobil uyumlu yapın

Artık mobil öncelikli çağda yaşıyoruz ve kimse kafa karıştırıcı web siteleriyle uğraşmak istemiyor. Bu nedenle dönüşüm hunisinin son noktasına kadar sorunsuz ve anlaşılır deneyim sunan sayfalar oluşturmalısınız.

Açılış sayfalarınızı mutlaka mobil uyumlu hale getirin, böylece akıllı telefonlar ve tabletlerdeki kullanıcılar sayfayı hızla tarayabilir, mobilden de tüm işlemleri tamamlayabilir.

İşte birkaç ipucu:

  • -Kompakt görüntüler – Resimlerinizin küçük boyutlarda yüklenmesini sağlayın. Bu, sayfa yüklemeyi hızlandıracak ve sayfaların görüntülenmesini kolaylaştıracaktır.
  • -Yazma taleplerini azaltın – Kullanıcıların yapması gereken her şeyi basit ve az sayıda tutun.
  • -Otomatik indirmelerden kaçının – Bu kullanıcıları oldukça rahatsız eder.
  • -Otomatik oynatma videolarından kaçının – İzinsiz ses, kullanıcılar özellikle herkese açık bir yerde video izliyorlarsa rahatsız edebilir. 

5. Sadelik

İyi bir açılış sayfası için belki de en önemli ipucu: Basit olun. Nasıl mı?

  • -Açık, doğrudan başlıklar kullanın
  • -Bilgiyi gizlemek yerine geliştirmek için bol miktarda beyaz alan içeren minimalist bir tasarım kullanın
  • -Kullanıcılara ne istediğinizi söyleyen net bir harekete geçirme mesajı kullanın (Call to Action).
  • -Daha az renk çeşidi kullanın
  • -İçeriklerde yüksek okunabilirlik sağlayın

Açılış sayfasını sade ve basit tutmak kullanıcı deneyimi açısından daha iyi sonuçlar verdiğini göreceksiniz.

6. Ne istediğinizi kullanıcıya belli edin

Güçlü bir harekete geçirici mesaj (CTA) olmadan açılış sayfası eksik kalır.

Ürününüz veya hizmetiniz ne olursa olsun kullanıcının işlem yapması için sayfadaki karar noktalarında harekete geçirici mesajlara ihtiyacınız vardır.

Daha kaliteli harekete geçirici mesajlar için şunları göz önünde bulundurun:

  • -Çok fazla harekete geçirici mesajlardan arının. Sayfanın doğru noktasında yalnızca bir tanesini kullanmak en mantıklısı olabilir çünkü kullanıcılar bu şekilde fazla yönlendirme almaktan çok hoşlanmazlar. Sayfanın yukarısında tek bir harekete geçirici mesaj vermek popüler bir tercihtir.
  • -Üzerinde “İndir” kelimesini içeren bir işlem butonu gördünüz mü? Bu bir seçenek ancak çok tercih edilen bir durum değildir çünkü etkili bir mesaj değildir. Bunun yerine eylemi teşvik edecek insanların tepki vermesini sağlayan daha güçlü bir mesaj oluşturun. Örneğin, “Hemen ÜCRETSİZ İndirin”, “İndir” den daha iyi sonuç verdiğini göreceksiniz.
  • -Ziyaretçilerinizin ürün veya hizmetinize ne kadar kolay ulaşabileceklerini ana hatlarıyla aşama aşama gösterin. Net ve takip etmesi kolay aşamalar ziyaretçileri sonuca götürecektir.

7. Dikkat dağıtıcı şeyleri kaldırın

Açılış sayfalarında sadece dönüşüm hedefine odaklanmalısınız. Mesajınızı sulandıran veya kullanıcıları açılış sayfanızdan başka noktalara çekmeye çalışan tüm dikkat dağıtıcılardan, dış bağlantılardan ve gereksiz harekete geçirici mesajlardan, resimlerden ve bilgilerden kurtulmalısınız.

İdeal olarak açılış sayfanız ile başlayan yolculuğu, dönüşümle bitirmek için çabalıyorsanız müşterilerin dikkatini kaçırmamanız önemli bir husustur.

8. Yükleme sürelerini en aza indirin

Bu yolculukta hız çok önemlidir. Kimse yavaş bir web sitesinin özellikle de mobil cihazda yüklenmesini beklemek istemez.

Yükleme sürenizi kısaltan bazı ipuçları:

-Bu, Google’ın mobil ve masaüstü dizinlerinin önemli bir sıralama faktörü olduğundan Hızlandırılmış Mobil Sayfaları (AMP) kullanın.

-Küçük boyutlu görüntüler ve dosyalar kullanın.

-HTML, CSS ve JavaScript dosyalarınızı küçültün.

-Sunucu tarafı yerine istemci tarafı komut dosyasını seçin.

-Yönlendirmeleri azaltın

-Sıkıştırmaları etkinleştirin

9. Sesli arama için sayfanızı optimize edin

2019 yılında, sesle arama, özellikle etkin ses teknolojisindeki gelişmelerden dolayı önemli bir büyüme kaydetti. Alexa, Siri ve Google Asistan gibi sesle etkinleşen cihazlarda öne geçmek için savaşıyor ve bununla birlikte arama motoru optimizasyonunu güncelliyorlar.

Peki nasıl? Sesli aramayı kullanan insanlar, normal metin tabanlı arama yapanlardan biraz daha farklı arama yapma eğilimindedir. Bu nedenle, 2020 ve sonrasında iyi bir açılış sayfası oluşturmayı düşünüyorsanız, aşağıdakileri düşünmelisiniz:

 Kullanıcıların amacına odaklanmalısınız:

İnsanlar sesli aramayı kullanmak için genellikle aşağıdakiler gibi belirli şeylere ihtiyaç duyarlar:

 -Bir mağazanın adresi veya çalışma saatleri

 -Belirli bir ürünün fiyatı

 -Bir işletmenin belirli bir hizmet türü sunup sunmadığı

Kullanıcıların bilmek istedikleri şeylere cevaplar veren içerikler oluşturmalısınız.

 Mutlaka uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanın çünkü sesli arama sorguları genellikle konuşma tarzındadır, genellikle soru veya soru çerçeveli cümleler içerir.

Hedeflenen trafiği çekmek için bu uzun kuyruklu, konuşma tarzı anahtar kelime öbeklerini açılış sayfası içeriğinize dahil edebilirsiniz. Bir bonus olarak da buradan gelecek trafik genellikle daha ucuzdur.

10. Sayfanızı test ederek güncellemeye devam edin

Açılış sayfalarınızı sürekli olarak performanslarını takip etmek ve analizlerine göz atmanız gerekir.

Açılış sayfanızın en etkili sürümünü belirlemek için çeşitli fikirleri test etmek için A/B testlerini deneyin. Örneğin, iki sürümü farklı bir şekilde test edebilirsiniz:

·        Haber başlıkları

·        Görüntüler

·        CTA’lar (Harekete geçirici mesajlar)

·        CTA pozisyonları

Bir süre bu değişkenleri çalıştırın ve elde ettiğiniz veriler sonucunda hangi sürümün daha fazla tıklama aldığını ya da dönüşüm sağladığını belirlemek için analiz edebilirsiniz.

Bu test ve izleme süreci hep devam edecektir çünkü bu süreç; açılış sayfalarınızı güncellemenize, iyileştirmenize, hataları ortadan kaldırmanıza ve olası en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak için güçlü veriler sunar, önemli noktaları optimize etmenize yardımcı olur.

Bir seferde yalnızca bir değişkeni değiştirmeyi ve test etmeyi unutmayın. Bu, değişimin etkisini belirlemenize olanak sağlar. Örneğin, görüntüleri bir hafta test edin, sonra en iyi resmi seçin. Gelecek hafta, başlıkları test edin ve ardından en iyi başlığı seçin. Ertesi hafta, harekete geçirici mesajları (CTA) vb. test edin ve elde ettiğiniz sonuca göre optimizasyonlarınızı tamamlayın.

Sonuç Olarak

İyi bir açılış sayfası nedir, nelere dikkat edilmesi gerekir bunları artık biliyorsunuz. Bunları analiz ve optimize ederek çarpıcı iyileşmeler göreceğinizden emin olabilirsiniz.

Dijital pazarlama yüksek bir bütçeden çok sabır ve doğru strateji gerektirir. Açılış sayfalarınızı nasıl optimize etmeniz gerektiğini öğrenmek ROI değerlerinizi üst seviyelere taşımak için önemlidir.

    Deneyli ekibimizin web sitenizi ve dijital hesaplarınızı analiz etsin. Analiz sonuçlarını ve önerilerini sizlerle canlı olarak paylaşsın.

    Blogumuza Kaydolun

    İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız