Hiç Google Adwords Hesabı Yönetmemiş Kişilere Tavsiyeler
- 6 Kasım 2016
- Google Ads
Hiç Google Adwords hesabı yönetmemiş kişilere bir çok tavsiyede bulunulabilir. Uzun yıllardır küçük – orta – büyük bütçeli Google Adwords hesapları yönetmiş olsam da, Google Adwords hesabı yönetmeyi herkes gibi doğuştan bilmiyordum. Benim de çırak olduğum dönemler oldu. Bu yazıyı bir web sitesi olup ve daha önce hiç Google Adwords hesabı yönetmemiş kişiler için yazıyorum. Google Adwords hesabı açtığınızda ilk yapmanız gerekenler:
1) Otomatik etiketleme:
Google Adwords kullanmaya başlamışken, Google Adwords tarafında optimizasyonlara bakarken, Google Analytics üzerinden de web sitesine çektiğiniz ziyaretçilerin davranışlarını takip etmeniz her zaman faydalı olur. Yani fazla bilgi sizi hiçbir şekilde zor duruma sokmaz. Bunun yanında Google Adwords’ün diğer dijital pazarlama kanallarının verileri ile de karşılaştırabilirsiniz. Bu verilerin tamamını görmeniz için ilk yapmanız gereken, Google Adwords panelinden “ayarlar” kısmından “izleme” bölümündeki “otomatik etiketleme” kısmını “Evet” olarak değiştirmeniz gerekiyor. Çünkü Google Adwords hesabını açar açmaz bu ayar otomatik olarak “Hayır” olarak gelir. Otomatik etiketlemeyi “Evet” yaptığınız andan itibaren, Google Analytics üzerinden Google Adwords reklamlarından gelen ziyaretçilerin kaynak / aracını “Google / Cpc” olarak görmeye başlayabilirsiniz.
2) Google Adwords ve Google Analytics hesaplarını birbirine bağlama:
Google Adwords paneli, reklamlara tıklama, harcama, tıklama oranı gibi bilgiler verirken, kampanya, reklam grubu, anahtar kelime, site bağlantıları özelinde hemen çıkma oranı, yeni kullanıcı oranı Google Analytics üzerinden belirlediğiniz hedefler varsa bu hedeflerin dönüşüm oranları, dönüşüm sayılarını vermez. Bu yüzden Google Analytics ve Google Adwords’ü birbirine bağlamak hesabı sadece Google Adwords değil aynı zamanda Google Analytics verilerine de bakarak yani daha büyük resme bakarak optimize etmenize yardımcı olur.
3) Google Adwords dönüşüm kodu ekleme:
İster bir e-ticaret sitesi olun, ister bir blog, ister bir B2B web siteniz olsun, eğer Google Adwords kullanıyorsanız, bu önemli dijital pazarlama kanalından bir beklentiniz var demektir. Bu yüzden Google Adwords hesap optimizasyonunuz daha sağlıklı ve verimli yapabilmek için web sitenize “Google Adwords Dönüşüm Kodu” eklemeniz gerekir. Bu dönüşüm kodu satın alma, form gönderme veya web sitesinde yapılan diğer işlemleri izleme gibi hedeflerin yanında telefon aramaları, mobil uygulama indirme, mobil uygulama içi satın alma gibi hedefleri de belirleyebilirsiniz. Bu dönüşüm kodu sayesinde Google Adwords paneli üzerinde anahtar kelimelerin performanslarını tek bir pencereden görebilirsiniz.
Yukarıdaki maddeler Google Adwords‘e paneline daha önce hiç başlamamış kişiler için Google Adwords hesap kurulumunun yanında işlerine yarayabilecek birkaç ipucu. Daha fazla ayrıntı için iletişime geçebilirsiniz.
Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni
İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!