Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Hemen çıkma oranı, ziyaretçilerin bir web sitesine veya web sitesindeki bir sayfadaki davranışını ölçen bir metriktir. Web sitesinin ne kadar iyi performans gösterdiğini anlamak için en önemli ölçütlerden biridir.

Hemen çıkma oranının tanımı, diğer metriklere kıyasla anlaşılması daha kolaydır. Ancak hemen çıkma oranı verilerinin yüzeysel veya önemsiz olduğu anlamına gelmez çünkü hemen çıkma oranı verilerinden birçok çıkarım yapabilirsiniz.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Hesaplanır?

Hemen çıkma oranı, basit bir denklemde özetlenebilecek çok basit bir formüldür. Bir sayfayı ziyaret ettikten sonra ve herhangi bir şekilde etkileşimde bulunmadan terk eden ziyaretçi sayısının, siteyi ziyaret eden toplam ziyaretçi sayısına bölümü.

Hemen Çıkma Oranı = Tek Sayfalık “0” Saniyelik Oturum Sayısı / Toplam Oturum Sayısı

40 ziyaretçi siteyle herhangi bir etkileşime girmeden sayfadan ayrıldığını varsayarsak ve toplam oturum sayısının da 100 olduğunu kabul edersek, bu sayfa için hemen çıkma oranı %40 olacaktır.

Hemen Çıkma Oranı ile Çıkma Oranı Arasındaki Fark Nedir?

Hemen çıkma oranı ve çıkış oranının genellikle eşanlamlı olduğu ya da aynı verileri sağladıkları düşünülmektedir. Bu büyük bir hatadır ve yanlış hemen çıkma oranı analizine yol açabilir.

Her iki kavram da benzer şeyleri ölçtüğü için kafa karışıklığı oluşabilir. Ziyaretçilerin davranışları özellikle web sitesinden nasıl çıktıklarıyla ilgilidir. Bununla birlikte, fark oldukça derindir ve her iki metriğin neyi ölçtüğünün anlaşılmasını gerektirir.

Yukarıda anlattığımız gibi hemen çıkma oranı, bir web sitesiyle herhangi bir şekilde etkileşimde bulunmadan web sitesinden ayrılan ziyaretçilerin yüzdesini ölçer. Çıkış oranları, oturumda daha önce kaç sayfa ziyaret etmiş olursa olsun belirli bir sayfayı görüntüledikten sonra siteden ayrılan ziyaretçilerin yüzdesini ölçerek web sitesinin belirli sayfaları hakkında bilgi edinmeye yardımcı olur. Diğer bir deyişle, tüm sayfa ayrılmaları çıkıştır ancak tüm çıkışlar hemen çıkma değildir.

Ortalama Hemen Çıkma Oranlarınızı Belirleyin

Ortalama hemen çıkma oranlarını belirlemek karmaşık olabilir. Sektöre, web sitesinin veya tasarımın amacına bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Hemen çıkma oranı bir web sitesinin performansı hakkında bazı bilgiler sağlayabilir ve ziyaretçi davranışını tam olarak anlamak için diğer metriklerle beraber değerlendirmek son derece önemlidir.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Azaltılır ya da Nasıl Düşürülür?

Hemen çıkma oranı kavramını anladıktan sonra, sonraki soru “Hemen çıkma oranım neden bu kadar yüksek?” olabilir. Hangi sayfanın en iyi performansı gösterdiğini görmek ve daha yüksek hemen çıkma oranlarına sahip olanlar için kullanılabilecek birçok yöntem vardır. 

İçeriğinizi Geliştirin

Bir sayfanın veya hatta tüm sitenin hemen çıkma oranını düşürmenin en basit yollarından biri içeriğin kendisini iyileştirmektir. İçerik ne kadar ilginç veya daha iyi yazılırsa okuyucunun sitenin başka neler sunabileceğini keşfetme ihtimali de o kadar artar. 

Alaka düzeyi de önemlidir eğer web sitesi öncelikle kamp yapmakla ilgili ise siyaset gibi ilgisiz konulara değinmek büyük olasılıkla ilgisizlikle karşılanacak ve ziyaretçileri anında geri itecek ve bunların tümü şüphesiz yüksek bir hemen çıkma oranına yol açacaktır. Bir sitenin ziyaretçileri çekip çekmeyeceği konusunda içerik biraz planlama ve öngörü gerektirir.

Okunabilirlik

İçerik sadece ilginç gönderiler veya eğlenceli medyayla ilgili değildir, okunabilirlik de önemlidir. Sayfanız inanılmaz bilgilerle dolu olabilir ancak sayfa okuyucuyu içine çekebilecek bir şekilde biçimlendirilmediği sürece ilk izlenim çoğunlukla olumsuz olacaktır. Görüntülerin, madde işaretlerinin, alt başlıkların ve alıntıların bir anlaşılabilir olduğunu kontrol edebilirsiniz. İçerik ve tasarımda her zaman bir denge olmalıdır. Bu nedenle ziyaretçileri itebileceğinden dolayı içeriğinizi fazla karmaşık hale getirmediğinizden emin olun.

Pop-Up Kullanımından Kaçının

Pop-up’lar dikkat dağıtıcıdır, saldırgan görünür ve bir kullanıcı için deneyim akışını bozar. Bilgilendirici veya teşvik edici olabilecek bir şeyi okumaya çalışırken bir veya birkaç yanıp sönen sağdan soldan çıkan çevrimiçi formu ya da indirimli sayfaları tıklatmaya çalışmak kadar dikkat dağıtıcı bir şey yoktur.

İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız