Google Analytics’te Oturum Nedir: Web Sitenizin Performansını Nasıl Ölçersiniz?

Web sitenizin performansını analiz etmek için en önemli metriklerden biri Google Analytics üzerinden kontrol edebileceğiniz oturumdur.

Bir web sitesi için pazarlama çabalarınızı, site üzerinde yaptığınız değişikliklerin etkisini ve aynı zamanda büyümenizi ölçebilmek için analiz yöntemleri hazırlamak çok önemlidir. Google Analytics, web verilerinizi analiz etmek ve değerlendirmek için en iyi araçlardan biridir.

Google Analytics’te Oturum nedir?

Google Analytics’teki bir oturum, bir kullanıcının belirli bir süre içinde web sitenizi ziyaret ettiğinde kaydedilen bir etkileşimdir. Google Analytics oturumu, bir kullanıcı sitenizdeki bir sayfayı ziyaret ettiğinde başlar ve 30 dakika boyunca işlem yapılmadığında veya kullanıcı ayrıldığında sona erer.

Bir web sitesi ziyareti sırasında bir kullanıcının gerçekleştirdiği etkinlikler tek bir oturum olarak sayılır. Aynı kullanıcı birkaç gün sonra web sitenizi tekrar ziyaret ederse bu başka bir oturum sayılır. Bir kullanıcının web sitenize haftada yedi farklı kez giriş yapması mümkündür ve bu ziyaretler de yedi oturum anlamına gelir.

Zamanlayıcı yanlış ortalama oturum süresi verilerini önlemek için 30 dakikalık hareketsizlikten sonra saymayı durdurur. Bazen bir siteyi birkaç dakikadan fazla ilgilenmeden sekmelerin arasında günlerce açık unutabilirsiniz. Google Analytics yedi günlük oturumu kaydetmek yerine web sitesiyle gerçekten etkileşim kurduğunuz zamanı sayar.

Bir oturumun süresi dolabilir bu nedenle tek bir kullanıcının aynı gün ya da farklı günlerde veya aylarda birden fazla oturumu olabilir. Oturumlar, belirli bir zaman aralığında gerçekleştirilen eylemlerdir. Web sitenizin ne kadar iyi performans gösterdiğine dair size fikir verirler.

Bir Google Analytics Oturumu Nasıl Çalışır?

Çerezler, Google Analytics’in aynı tarayıcı ve cihazı kullanarak kullanıcıları ve bir oturumdaki etkinliklerini tanımlamasına izin verir. Bir kullanıcı sayfalarınızdan birine başka bir pencerede göz attığında, Google Analytics yine de tek bir oturum kaydedecektir çünkü başka bir pencerede doğrudan bir bağlantı açmak yeni bir oturum olarak sayılmaz.

Google Analytics’e Göre Bir Oturum Ne Kadar Sürer?

  1. Oturum zamana dayalı olarak sona erebilir
  2. Oturum kaynağı değiştiğinde sona erebilir

1. Oturumun Zamana Dayalı Olarak Sona Ermesi – Otomatik olarak bir kullanıcı herhangi bir etkinlik gerçekleştirmeden 30 dakika geçtikten sonra oturum sona erer. A kullanıcısı web sitenizi ziyaret ederse oturum siteye girişinden itibaren saymaya başlar ve 30 dakika sonra sitede hiçbir şey yapmadığında durur ve oturumu sonlandırır.

Ancak A kullanıcısı 30 dakika sonrasında sitenizle etkileşime girmeye devam ederse Google Analytics yeni etkileşim ile tekrar 30 dakika saymaya başlar yani sona erme süresini başlatır.

Peki A kullanıcısı web sitenizdeki sayfayı açık bırakıp 30 dakikadan fazla bir sürede geri dönerse ne olur? Bu durumda A kullanıcısı web sitenize döndüğünde yeni bir oturum başlatmış olur. Bunun nedeni kullanıcı herhangi bir işlem yapmadan sayfayı açık bıraktığında ilk oturum zaten sona ermiş olacaktır.

Peki A kullanıcısı sitenizi 23.50’de ziyaret edip 00.10’da ayrıldığını varsaydığımızda bu durumda oturum sayısı nasıl olacak? Google Analytics gün sonunu ve yeni günün başlangıcını işaretlemek için 00.00’da yeni bir oturum olarak başlamış sayılır. A kullanıcısı bu süre zarfında 2 oturum başlatmış olur.

2. Oturum Kaynağının Değişmesiyle Sona Ermesi – Bir kullanıcının siteye giriş kaynağı her değiştiğinde, Google Analytics yeni bir oturum başlatır. A Kullanıcısının sitenizi şu sırayla açtığını varsayalım; ilk olarak “kot pantolon” şeklinde arama yapıp organik sonuçlardan sitenize giriş yaptığını varsayalım. İkinci olarak da “erkek kot pantolon” şeklinde arama yapıp arama ağı reklamınıza tıklayıp siteye giriş yaptığını varsayalım.

Google Analytics hem ücretli hem de organik kampanyaların kaynak verilerini ayrı ayrı kaydeder. Siteye giriş kaynağı farklı olduğunda, Analytics yeni bir oturum açar. Örneğin, A kullanıcısı web sitenize ilk kez organik bir anahtar kelime olan “kot pantolon” üzerinden gelirse bu bir oturumdur. A kullanıcısı, ücretli bir “erkekler kot pantolon” ​​anahtar kelimesi üzerinden sitenize tekrar gelirse bu başka bir oturumdur. Her bir farklı siteye giriş kaynağı yeni oturumlar anlamına gelir.

Google Analytics Oturumlarının Ortalama Süresi Nedir?

Ortalama oturum süresi, kullanıcıların sitenizde geçirdikleri ortalama süredir. Google Analytics’te web sitenizin ortalama oturum süresini kontrol etmek için Kitle> Genel Bakış ya da Edinme >Tüm Trafik > Kaynak Aracı raporlarından ortalama oturum süresine göz atabilirsiniz.

Google Analytics’teki ortalama oturum süresi, belirli bir dönemdeki tüm oturumların toplam süresinin aynı zamandaki toplam oturum sayısına bölünmesiyle hesaplanır.

Örneğin web sitenize 3 ziyaretçi gelirse:

1. Ziyaretçi sitenizde 100 saniye

2. Ziyaretçi sitenizde 60 saniye

3. Ziyaretçi sitenizde 260 saniye geçirdini varsayalım

Google Analytics bu oturumların süresini (100 + 60 + 260) toplar ve toplamı (420) oturum sayısına (3) böler ve ortalama oturum sürenizi 140 saniye veya 2 dakika 33 saniye olarak hesaplar. Analytics bunu genellikle 00:02:33 şeklinde gösterir.

Google Analytics’te Kullanıcı ve Oturum Arasındaki Fark Nedir?

Oturumlar, web siteniz üzerinde kullanıcılar tarafından yapılan oturumların sayısını ifade ederken kullanıcılar web sitenize gelen benzersiz ziyaretçi sayısını ifade eder. Google, kullanıcıları benzersiz ziyaretçiler olarak adlandırır ancak tüm web sitesi ziyaretleri benzersiz olmadığı için kullanıcı ve oturum sayıları farklılık gösterebilir.

Örneğin bir web sitesine iki farklı cihazdan giriş yaptıysanız bunu iki kullanıcı olarak kaydedecektir.

Bir kullanıcı aynı gün web sitenize giriş yapıp çıktıktan sonra tekrar dönerse Analytics o kişinin geri gelen kullanıcı yani benzersiz olmadığını bilecektir.

Özetle, tek bir kullanıcının birden fazla oturumu olabilir. Oturumlardan daha fazla kullanıcınız olamayacağından kullanılan oturum sayısı her zaman daha yüksek olacaktır.

Google Analytics Oturumu ile Sayfa Görüntüleme Arasındaki Fark Nedir?

Sayfa görüntülemeleri kullanıcıların tek bir belirli URL’yi tıklama sayısıdır. Bu tek bir oturumda birden çok sayfa görüntülemeniz olabileceği anlamına gelir.

Örneğin:

– Bir kullanıcı sitenize gelirse ve çıkmadan önce yedi sayfa görüntülerse bu, bir oturumda yedi sayfa görüntülemesi olur.

– Kişi üç sayfayı daha kontrol etmek için geri dönerse bu başka bir oturum ve o kullanıcı için on sayfa görüntüleme olacaktır.

Google Analytics’te Oturum ile Benzersiz Sayfa Görüntülemesi Arasındaki Fark Nedir?

Bir kullanıcı ayrılmadan önce web sitenizdeki birden fazla sayfayı ziyaret ederse bunlar bir oturum oluşturan sayfa görüntülemeleri olarak sayılır. Ancak kullanıcı bir sayfayı yeniden yüklediğinde veya önceki sayfayı tekrar ziyaret etmek için geri düğmesine bastığında, sayfa yine de bir sayfa görünümü olarak kaydedilir, yani benzersiz sayfa görüntülenmesi değildir.

Benzersiz bir sayfa görüntüleme, bir kullanıcının tek bir oturumda belirli bir sayfaya geldiğinde sayılır. Kişi sitenize geri gelir ve bir sayfayı tekrar ziyaret ederse bu yeni bir oturum olduğu için benzersiz bir sayfa görüntüleme olarak sayılır.

Google Analytics, pazarlama stratejinizi ve web sitesi ilerlemenizi değerlendirmeyi kolaylaştırır. Kullanıcılarınızın davranışları, hedef kitlenizin geldiği kanallar gibi etkinlikleri analiz etmenizde büyük fayda sağlar.

Google Analytics’te oturum, bir kullanıcının web sitenizle ne kadar süre etkileşimde bulunduğu konusunda size bilgi verir. Bunu anladığınızda, kullanıcıların web sitenizle ortalama ne kadar süre etkileşimde bulunduğunu, ortalama web sitesi oturumunuzu artırmak için neler yapabileceğinizi ve içeriğinizin alakalı olup olmadığını bilirsiniz.

İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız