Google Adwords Genişletilmiş Metin Reklamlar Tüm Reklamverenlere Açıldı!

2016 yılında Google Adwords adına birçok yeni özellikle karşılaşıyoruz. Son konferasında Google, mobil öncelikli bir yapıya geçeceğini açıklamıştı ve bu konunun ilk adımlarından biri de genişletilmiş metin reklamlar. Genişletilmiş metin reklamlar mobil cihazlarda optimum performans sağlamak için tasarlanmış reklamlardır.

Google Adwords genişletilmiş metin reklamlarını detaylı incelersek:

1- Bu zamana kadar bildiğimiz Google Adwords metin reklamlarında tek bir başlık vardı, Google Adwords genişletilmiş metin reklamlarda ise 2 adet başlık bulunuyor. Bu da reklamlardaki mavi bölümün arttığını ve daha dikkat çekeceğini gösteriyor.

2- Başlıklar 25 karakterden genişletilmiş metin reklamlarda başlık başına 30 karaktere çıktı. Reklam metni düşünürken karakter sınırına daha az takılacağız ve bu gelişme bizi daha fazla test yapmaya ve reklam metinlerini optimize etmeye itecek.

3- Mobil cihazlar için optimize edilmiş olduğundan metin reklamlarda mobil cihaz seçmek zorunda değiliz. Reklamları oluştururken Google Adwords panelinde sağ tarafta hem masaüstü bilgisayarlar hem de mobil cihazlar için önizlemeyi görebilirsiniz.

4- Genişletilmiş metin reklamlarda görünen url’ler için “yol alanı” adı verilen yeni bir yapı ortaya çıktı bu yapıda, “/“ dan sonra 2 farklı kelime girebilirsiniz, bu yolları kullanmak zorunda değilsiniz; ama kalite puanı açısından kullanmanızı öneririz. Örneğin: www.ornek.com/dijital-pazarlama/adwords burada “dijital pazarlama” ilk yol “adwords” ise ikinci yol. Bu yollar en fazla 15 karakter olabiliyor. Bu özellik ile görünen url’ler alan adı bağımsız oldu bu da alan adı uzun olan markalar için dezavantaj olmaktan çıkması anlamına geliyor.

5- Genişletilmiş metin reklamlarda diğer metin reklamlara göre açıklama alanı 70 karakter yerine 80 karakter yani yazacak daha fazla alanımız var!

Google Adwords genişletilmiş metin reklamları ile beklentilerimiz aşağıdaki gibi:

1- Bu reklamları ilk kullananlar kazanacaklar, çünkü tıklama oranlarını (ctr) gözle görülebilir şekilde artacaktır.

2- Google Organic trafiği düşerken Google Adwords trafiği artabilir. Özellikle 2 başlık olması mobilde organic sonuçları daha fazla aşağı atabilir. Bu dönemde özellikle SEO yapan web siteleri için bu oranı dikkatli incelemenizi öneririz.

3- Tıklama oranlarının artması kalite puanını etkileyebilir ve bu yüzden ortalama tıklama başı maliyetleri (avg cpc) düşebilir. Daha az maliyet ile daha fazla ziyaret alabilirsiniz.

Google Adwords genişletilmiş metin reklamları ile ilgili detaylara https://support.google.com/adwords/answer/7056544 linkinden ulaşabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

Deneyli ekibimizin web sitenizi ve dijital hesaplarınızı analiz etsin. Analiz sonuçlarını ve önerilerini sizlerle canlı olarak paylaşsın.

Blogumuza Kayıt Olun!

Lütfen * alanları doldurunuz.

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız