Google Ads’te Para Kaybettiren 6 Hata!

Google Ads en iyi dijital pazarlama yollarından biri olmasına rağmen, doğru yapılmaması durumda size çok ciddi zararlar verebilir. Özellik Google Ads’te yapılan hatalar sizi çok ciddi zarar verebilir. Bu yazımızda Google Ads hesap yönetimi sırasında sıkça yapılan hataları sıralayacağız. Bunlar:

Hata 1: Kalite puanı mı? O da ne?

Kalite puanı Google Ads’in en önemli metriklerinden biri. Eğer kalite puanının ne olduğunu bilmiyorsanız, hesabınız düşündüğünüz kadar optimize ve verimli değil demektir.

Ads kampanyalarınızda kullanmak için belirlediğiniz kelimeler için Google bir kalite puanı belirler. 0 ile 10 arasında değişen kalite puanları; beklenen tıklama oranı, reklamın alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimleri ile belirlenir. Genel olarak 7 veya daha iyi bir puan hedeflemek doğru bir strateji olur. Eğer kalite puanlarını iyi bir şekil kullanamazsanız, Google Ads amacına hizmet etmekten uzaklaşır ve maliyetleriniz birer külfete dönüşür.

Yüksek kalite puanı almak için yapmanız gerekenler ise;

  • Anahtar kelime grubunuzun bir birine yakın kelimeler olmasına özen gösterin ve her kelime grubu için ayrı bir reklam grubu oluşturun.
  • Reklam metinlerinizde anahtar kelime grubunuzda yer alan kelimeleri başlık ve tanım bölümlerinde geçirin.
  • İnsanların ilgisini çekecek reklam metinleri oluşturun ve tıklama oranınızı artırın. Ne kadar yüksek tıklama oranı yakalarsanız kalite puanınız o kadar artar.
  • Görünen URL’e anahtar kelimenizi eklemeyi unutmayın.
  • Açılış sayfanızı belirlediğiniz anahtar kelime grubuna göre optimize edin. (title tag, başlıklar ve içerik)
  • Google Ads’in size önerdiği tahmini ilk sayfa teklifinden daha yüksek tıklama başı maliyet belirleyin.

Kalite puanlarını reklam grupları altında anahtar kelimelerin yanında görebilirsiniz. Eğer göremiyorsanız sütunları özelleştire tıklayın ve öznitelikler içinde yer alan kalite puanını sütunlarınıza ekleyin.

Hata 2: Tek Reklam Metni Bana Yeter

Yeteceğini düşünüyorsanız büyük bir yanılgı içerisindesiniz. İlk maddede anahtar kelime gruplarının bir birine yakın kelimeler olması gerektiği ve her farklı grup için farklı reklam grubu oluşturulması gerektiğinden bahsetmiştim. Şimdi de bu ayrı reklam grupları için bir birinden farklı ve anahtar kelime grubumuz ile alakalı reklam metinleri belirlemeliyiz. Örnek olarak, hem ofis mobilyası hem de dijital fotoğraf makinesi satan bir site düşünün. Aynı reklam metni ile potansiyel müşterilerinin ne kadarının ilgisini çekebilir? Reklam metinlerinde potansiyel müşterinin ilgisini çekebilecek; fiyat bilgisi, indirim oranı ve kargo bilgisi gibi bilgilere yer vermelisiniz.

Hata 3: 1 Reklam grubu 1 reklam metni

Reklam metinlerinizi yazarken, yazdığınız reklam metninin çok ilgi çekebileceğini düşünebilirsiniz. Ama unutmayın herkes sizin gibi düşünmeyebilir ve reklam metinleriniz ilgi çekmeyebilir. Neyse ki Ads bize birden fazla reklam metni yayınlamamıza izin veriyor. Oluşturacağınız en az 2 farklı reklam metni ile A-B testi yaparak hangisinin daha çok ilgi çektiğini bulabilirsiniz. Size tavsiyem 1 reklam grubu için en az 2 reklam metni oluşturun.

Hata 4: Dönüşümden Bana Ne?

Dönüşüm demek gelir demek. Kelimeleriniz tıklama alması çok güzel fakat unutmayın biz hedefler doğrultusunda Google Ads reklamlarını kullanıyoruz.

Reklamlarınız ile gelen ziyaretçilerin sitenizde ne yaptığı sizin için çok önemli. Ziyaretçi davranışları (dönüşümler, hemen çıkma oranı…..) ve kelimelerin harcamaları ile Ads yapınızı optimize ederek Ads’in daha verimli bir hale gelmesini sağlayın.

Hata 5: Geniş Geniş Anahtar Kelimeler

Anahtar kelimelerinizi geniş eşleme olarak kullanırsanız, reklamlarınız anahtar kelimelerinizin alakalı varyasyonları için, bu varyasyonlar anahtar kelime listelerinizde yer almasa bile otomatik olarak yayınlanır. Bu nedenle daha fazla para harcar ve sizinle alakası olamayan kelimelerde  de reklamlarınız yayınlanabilir. Geniş eşleme yerine tam eşlemeli anahtar kelimeler kullanabilirsiniz bu şekilde tıklama oranınızı arttırırken, gereksiz harcamaları önlersiniz.

Hata 6: Herkes Ana Sayfaya

Google Ads’de ki en büyük hatalardan biri de tüm reklamların ana sayfaya yönlenmesidir. Reklamlar ile sayfanıza getirdiğiniz ziyaretçileri ana sayfaya yönlendirmek ziyaretçiyi o anda kaybetmenize yol açabilir. Bunun yerine ziyaretçinizi reklamda ilgisini çeken sayfaya yönlendirmeliyiz ki ziyaretçi dönüşüm hanenize +1 olarak yazılsın. Örneğin, “iPhone 6” arayan bir kişiyi ürün sayfası yerine ana sayfaya gönderirseniz, hemen çıkma oranınız artar.

Yukarıdaki maddelere ek olarak reklamlarınızda her zaman dürüst olun. Bunun faydasını göreceksiniz.

Bu gibi hatalarla Google Ads hesaplarınızda karşılamamak için bizimle iletişime geçin.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız