E-ticaret Sitelerinde Dönüşüm Oranı Optimizasyonunu Kötü Etkileyen 5 Neden

Konu e-ticaret sitelerinde dönüşüm oranı optimizasyonu olunca web sitesi kullanıcıları açısından satışları olumsuz yönde etkileyen birçok faktör bulunuyor. Bunlardan 5 tanesini sizin için derledik:

1) Harekete geçirici buton olmaması ya da zor görünür bir yerde olması:

binocularBir Kullanıcı e-ticaret sitenize geldiğinde, açılış sayfası ilgisini çektiyse bir sonraki adıma geçmek ister. Bu noktada görünür bir yerde “harekete geçirici buton”unuz yoksa potansiyel müşterinizi çok büyük bir olasılıkla kaybedersiniz. Bu yüzden harekete geçirici butonunuzu (ürünü incele, sepete at, hemen al) mutlaka sayfa ilk açıldığında görünebilecek bir yere koymanız ve mümkünse tasarımla uyumlu ama zıt renklerle oluşturmanız gerekir. Tasarımda harekete geçirici butonunuzu doğru yere koyma konusunda en iyi yardımcınız Google Analytics olacaktır.

Google Analytics üzerinden teknoloji ayarlarında web sitenizi ziyarete gelen kullanıcıların en yoğun olarak kullandığı ekran büyüklüklerini masaüstü bilgisayar ve mobil cihazlar özelinde bulup, tasarımınızı buna göre şekillendirebilirsiniz.

2) Site hızı:

dashboardE-ticaret sitelerinde site hızı 2 nedenden dolayı çok önemli. Bunlardan birincisi, Google site hızını SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) için önemli bir faktör olarak kullanır. İkinci neden ise e-ticaret sitesi kullanıcının sabırsız olması :). Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların %57’si siteden 3 saniyeden fazla beklerlerse, satın alma yapmadan ayrılırlar.

3) Mobil sitenizin olmaması:

mobile-storeMobil öncelikli dijital dünyaya hoşgeldiniz. E-ticaret sitenizde masaüstü bilgisayar dönüşüm oranları yüksek olsa da, mobil arama hacimlerinin daha fazla olduğunu ve mobil sitenizin trafiğinin masaüstü dönüşümüne etkisi olduğunu unutmayın. Bu yüzden mobil siteniz yoksa, dönüşümlerinizin büyük bir kısmını kaçırdığınızı ve dönüşüm oranlarınızı düşürdüğünüzü rahatlıkla söyleyebiliriz.

4) Sitede güvenilir unsurlar olmaması:

securityBirçok insan için kişisel bilgileri çok önemli. Bu bilgilere kişisel adresinden tutun, para çekilen kredi kartı bilgileri dahi. Bu yüzden e-ticaret sitenize gelen kullanıcılar kendilerini güvende hissetmezlerse satın almadan rakip e-ticaret sitelerine gidebilirler ve tahmin edebileceğiniz gibi bu durum dönüşüm oranı optimizasyonunuzu olumsuz yönde etkiler.

5) A/B testi yapılmaması:

ab-testHer e-ticaret sitesinin kendine özgü hedef kitlesi ve kullanıcı davranışları vardır. Bu nedenle başka e-ticaret sitelerinde işe yarayan dönüşüm oranı optimizasyonu stratejileri sizin e-ticaret sitenizde işe yaramayabilir. Bu yüzden sürekli testler ile dönüşüm oranlarını inceleyerek kitleniz için doğru kullanıcı deneyimi yaratabilirsiniz.

Yukarıda maddelerle belirttiğimiz sadece temel dönüşüm oranı optimizasyonunu kötü etkileyen faktörler. E-ticaret sitenizde dönüşüm oranı optimizasyonunu etkileyen onlarca hatta yüzlerce etken olabilir. Bu nedenler dönüşüm oranını iyileştirebilmek için doğru hedeflerler belirleyip detaylı incelemeler yapmanızı öneririz.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız