E-ticaret Siteleri için En Önemli Anahtar Performans Göstergeleri

Her ne kadar e-ticaret sitelerinin öncelikli amacı satışları artırmaktır. E-ticaret sitesi yöneticileri günün sonunda ne kadar satış yaptığına ve ne kadar harcama yaptığına bakarlar. Bu bakılması gereken doğru bir yöntem olsa da tek başına çok fazla da bir şey ifade etmez. Çeşitli anahtar performans göstergelerini (kpi) takip ederek ile e-ticaret sitenizi optimal seviyede satış yapacak şekilde tutabilirsiniz.

Aşağıdaki metriklerle satışları artırmak için hangi alanda geliştirme yapmanız gerektiğini bulabilirsiniz. E-ticaret siteleri için en önemli anahtar performans göstergeleri;

1) Site trafiği: 

chart

Dijital pazarlamacı ya da e-ticaret yöneticisi olarak basitçe izlemeniz gereken ilk göstergelerden biri. Trafiğe günlük, aylık, haftalık bakabilirsiniz ve bu sayede hangi günlerde daha fazla trafik geldiğini bulabilirsiniz. Bu sayede de trafiğinizi artırmak için yeni dijital pazarlama stratejileri yapabilirsiniz.

2) Web sitesinde geçirilen ortalama süre:

clockBu veri ziyaretçilerinizin web sitenizle etkileşim girip girmediğini gösterir. Eğer ziyaretçileriniz her sayfada ortalama bir süre geçiriyorsa, içerikten memnun demektir ama bazı sayfalar normalden düşükse ziyaretçiler aradıklarını bulamıyorlar hatta daha da kötüsü içerikle ilgilenmiyorlar demektir. Bu istatistiki bilgilere bakmak ziyaretçileriniz ile doğru etkileşime girmenizi sağlar.

3) Çıkış sayfaları:

directionBu sayfalar web sitenizin ziyaretçilerinin hangi sayfadan ayrıldığını yan web sitenize karşı ilgisinin ne zaman azaldığını gösterir. Bu veri ile web sitenizdeki ilgili sayfaları optimize ederek kullanıcının web sitenize ilgisinin daha fazla olmasını sağlayabilirsiniz.

 

4) Dönüşüm Oranı: tax

Bir kişinin web sitenizi ziyaret etmesinin birçok nedeni olabilir, ama dönüşüm oranı kaç tanesinin sizin için müşteriye dönüştüğünü gösterir. Eğer dönüşüm oranı beklediğiniz gibi değilse A/B testleri ile dönüşüm oranını olumlu yönde değiştirecek testler yapabilirsiniz.

5) Geri gelen müşteriler:

kişisel olunBu metrik de ziyaretçileriniz markanıza karşı sadık mı değil mi onu gösterir. Eğer sayılardan memnun değilseniz, yeniden pazarlama (retargeting) kampanyaları ile bu sayıyı arttırabilirsiniz.

6) Sepet başına düşen ürün sayısı:

mobile-storeBu anahtar performans göstergesi sayesinde, bir sepette kaç ürün olduğunu görerek upsell, crosssell kampanyalarınızı güçlendirerek ortalama sepet tutarını yükselterek daha fazla gelir sağlayabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız