Konu dijital pazarlama olunca web sitenizde ölçümleme yapabilmek için yüzlerce araç kullanabilirsiniz. Bu araçlardan bazıları sadece web sitenizin trafiğini ölçerken, bazıları dönüşümlerinizi takip etmenizi, bazıları ise dijital pazarlama çalışmalarınız için gerekli ölçümleri, takipleri yaparken gerekli listelerin oluşmasını sağlar. Bu araçlar genel olarak web sitenize yerleştirdiğiniz bir kod ile çalışarak, istediğiniz verileri elde etmenize yardımcı olur. Peki web siteniz için ölçümle yapabilmek için olmazsa olmaz ücretsiz araçlar ve bunları kodları nelerdir? Gelin bunlara birlikte bir göz atalım.
1- Google Analytics – Google Analytics İzleme Kodu
İlk olarak en çok tercih edilen kod olarak Google Analytics izleme koduna değinmekte faydar var. Google Analytics ile web sitenizin için bir ölçümlemeyi güvenilir olarak yapabilirsiniz. Gerçek zamanlı ziyaretçi akışınızı, trafik kaynaklarınızı, hemen çıkma oranınızı, sayfa/oturum sayınızı, ortalama oturum süresi gibi bir çok veriyi Google Analytics izleme kodu ile analiz etmeniz mümkün. Bu verilerin tamamını elde edebilmek için yapmanız gereken Google Analytics hesabınızda yer alan izleme kodunu web sitenizin tüm sayfalarına kopyalamak. Google analytics izleme kodu için başka bir entegrasyona ihtiyacınız bulunmuyor.
2- Yandex Metrica – Yandex Metrica Sayaç Kodu
Google Analytics ile çok benzer bir uygulama olan Yandex Metrica ile Google Analytics’in size sağlamış olduğu bir çok veriyi elde edebilirsiniz. Yaklaşık olarak iki uygulama da aynı vermektedir. Yandex Metrica’nın size sağlayacağı ek bir avantajı gözden kaçırmamakta fayda var. Yandex Metrica ile kullanıcılarınızın web sitesinizdeki davranışlarını izleyebilirsiniz. Yandex Metrica Webvisor, kullanıcılarınız nerelere tıklıyor, sayfalar arasında nasıl hareket ediyor bunları tek tek izleyebilmenizi mümkün kılıyor. Durun hemen paniğe kapılmayın 🙂 kredi kartı bilgilerinizin bilgilerinizi girmeniz gereken sayfalarda bilgilerinizi göstermiyor.
3- Google Search Console – Mülk Doğrulama Kodu
Eğer Google Analytics ve Google Search Console’u entegre olarak kullanıyorsanız Google Search Console üzerindeki doğrulama işlemini Google Analytics ile de yapabilirsiniz. Diğer bir yol ise Google Search Console’nun size verdiği tek satırlık kod ile de doğrulamayı yapabilirsiniz.
4- Google Adwords – Yeniden Pazarlama – Remarketing Kodu
Google Remarketing kodu ile web sitenizi ziyaret eden ziyaretçilerinize özel reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Google Adwords hesabınızda bulunan paylaşılan kitaplık üzerinden hedef kitleler kısmından bu kodu oluşturabilirsiniz. Bu kod aracılığı ile ister tüm ziyaretçilerinize ister belirli sayfalarınızı ziyaret eden ziyaretçilerinize özel reklamlar çalışmaları da yapabilmeniz mümkün. Yalnız bu kod bazı durumlarda entegrasyon gerektirebilir. Örnek olarak bir e-ticaret web sitesinde ürün detay sayfalarını, vitrin sayfaları, sepet sayfalarını ve bu tarz sayfaların ayrımı için entegrasyon çalışması veya dinamik remarketing çalışmalarınız için ürün ismi, ürün fiyatı gibi bilgilerin entegrasyonu gerekmektedir.
5- Google Analytics – E-ticaret Dönüşüm Kodu
Özellikle bir e-ticaret sitesi için veri her şeydir. Hangi sipariş nereden geldi, hangi kaynaktan geldi bu tarz verileri ölçümleyebilmek için Google Analytics’in e-ticaret dönüşüm koduna ihtiyaç duyacaksınız. Bu kodu sipariş sonrası sipariş onay sayfası (diğer adıyla teşekkür sayfası) koymanız yeterli olacaktır. Ama bu kodun da düzgün çalışabilmesi için bir entegrasyon çalışması yapmanız gerekecektir. Bu kodun entegrasyonu gerçekleştikten sonra başarılı siparişlerin tutarları, ürün adetleri, siparişte yer alan ürünlerin isimleri ve fiyatları, kargo ücretleri, vergi tutarları gibi verileri görebilirsiniz.
6- Google Adwords – Dönüşüm Kodu
Google Adwords çalışmalarını genel olarak 2 amaçla yapabilirsiniz. Birincisi marka bilinirliği oluşturmak ikincisi ise web sitenize çektiğiniz ziyaretçilerinizi istediğiniz dönüşümü gerçekleştirmesini sağlamak. Burada dönüşümü bir ürün satışı, ziyaretçinin bir verisini alabilmek veya kayıt işlemi gibi düşünebilirsiniz. Google Adwords dönüşüm kodu ile bir dönüşüm için ne kadar harcama yaptığınızı ve bu sayede yaptığınız çalışmaların ne kadar verimli olduğunu görebilir ve Google Adwords kampanyalarınızı bu veriler yardımı ile optimize edebilirsiniz.
7- Facebook Ads – Facebook Remarketing Kodu
Facebook Remarketing kodunun çalışma mantığı ile Google Adwords Remarketing bir birine çok yakın. Facebook Remarketing kodunu web sitenizin tüm sayfalarına kopyalarak web sitenizi ziyaret eden ziyaretçilerinize facebook üzerinden reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Bu kod için bir entegrasyona ihtiyacınız olmayacak, kodu yükledikten sonra facebook paneli üzerinden seçimler yaparak istediğiniz sayfayı ziyaret eden kişilere istediğiniz reklamları gösterebilirsiniz.
8- Facebook Ads – Facebook Pixel Kodu
Bu kod ile Facebook üzerinde yaptığınız reklam çalışmaları aynı Google Adwords dönüşüm kodunda olduğu gibi takip edebilir. Dönüşümlere göre reklamlarını düzelebilirsiniz.
9- Google Tag Manager – Google Tag Manager Yükleme Kodu
Öncelikle Google Tag Manager’ın ne işe yaradığına gelelim. Yukarıda size saymış olduğumuz Google kodları ve bazı diğer ürünlerin kodlarını web siteniz üzerinde bir değişiklik veya bir yazılımcıya ihtiyaç duymadan entegrasyon yapabilmenizi sağlayan bir araç. Bu aracı kullanabilmek için öncelikle web sitenizdeki tüm sayfalara Google Tag Manager yükleme kodunu yerleştirmeniz gerekir. Daha sonra istediğiniz kodunun yüklemesini ve entegrasyonunu Google Tag Manager üzerinden rahatlıkla yapabilirsiniz.
Google Ads'te kampanya planlaması, reklamların başarısı için hayati öneme sahiptir. Google Ads ’te sağlam bir stratejiye sahip olmak her şeyi değiştirir. Bu yazımızda kampanya planlama…
App Store Optimizasyonu (ASO), kısaca mobil uygulamaların bir uygulama mağazasının arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlayacak şekilde optimize etme işlemidir. Uygulamanız, bir uygulama mağazasının…
Yazımıza, "Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir"nu anlatmadan önce, bir web sitesi ve dijital pazarlamacı için dönüşümün anlamını anlatarak başlayalım. Bir web sitesinde dönüşüm demek, web sitesi…
Web sitenizin performansını analiz etmek için en önemli metriklerden biri Google Analytics üzerinden kontrol edebileceğiniz oturumdur. Bir web sitesi için pazarlama çabalarınızı, site üzerinde yaptığınız…
Google Adwords hesabı açtıktan sonra geriye bir kampanya kurgusu oluşturup, reklamları yayına almak kalıyor. Google Adwords'te reklamları yayınlamak için belli başlı adımlar bulunuyor. Bu adımların başında…
Dijital pazarlama için web sitesindeki kullanıcıların alışkanlıkları önem taşır. Bu alışkanlıklar da Google Analytics gibi web analiz araçlarındaki metriklerle ölçümlenebiliyor. Google Analytics’te “Kitle / Audience…
Dijital pazarlamanın temelinde ölçümleme ve analiz yer alır. Bu nedenle de dijital pazarlama uzmanları, bazen işleri hızlandırmak bazense işlerini kolaylaştırmak adına çeşitli uygulamalar ve eklentiler…
Dijital pazarlamacılar için ziyatçileri web sitenizde daha uzun tutmak için çeşitli yolları vardır. Dijital pazarlamada yapılması gereken en önemli hedeflerden biri web sitesine kaliteli trafik…