App Store Optimizasyonu ( ASO ) Nedir?

App Store Optimizasyonu (ASO), kısaca mobil uygulamaların bir uygulama mağazasının arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlayacak şekilde optimize etme işlemidir. Uygulamanız, bir uygulama mağazasının arama sonuçlarında ne kadar yüksek sıralamalarda olursa, kullanıcılar için o kadar görünür olduğu anlamına gelir. Bu görünürlük arttıkça uygulamanızın, uygulama mağazasındaki sayfaya daha fazla kullanıcıyı çekerek ve indirme sayılarınızı yükseltmenize yardımcı olur.

ASO’nun amacı, uygulama mağazasındaki uygulamanızın sayfasına daha fazla trafik çekmektir. Böylece uygulamanızın indirme sayıları yükselme eğilimi gösterecektir.

ASO Neden Önemlidir?

Araştırmalara göre uygulamaların %63’ü uygulama mağazası aramalarıyla keşfediliyor ve tüm indirmelerin yaklaşık %65’i doğrudan bir aramadan sonra gerçekleşir. Yani kullanıcılar uygulamaları, uygulama mağazasında keşfederek indiriyor. Bu da ASO’nun önemini fazlasıyla açıklıyor. Yani uygulamanızın arama sonuçlarındaki sıralamasını artırmak için uygulama mağazası optimizasyonunu kullanmıyorsanız, kullanıcıların en büyük keşif kanalı olan uygulama mağazası arama sonuçlarında gerilerde kalabilirsiniz.

Her bir uygulama mağazasındaki sayısız uygulama daha üst sıralarda yer almak için büyük bir rekabet içinde. Ancak şaşırtıcı olan durum pek çok uygulama sahibi/yöneticisi uygulama mağazası optimizasyonunu ciddiye almıyor, buna yatırım yapmıyor. ASO uygulamalar için önemli bir optimizasyon ve buna yatırım yapmanızı tavsiye ederiz.

ASO ve SEO Arasındaki Fark Nedir?

ASO, uygulama mağazası optimizasyonu, SEO ise arama motoru optimizasyonu olarak adlandırılır. Her iki optimizasyon türü de anahtar kelime optimizasyonu, dönüşüm oranı optimizasyonu gibi benzer işlemler gerçekleştirir. ASO mobil uygulamalar için kullanılırken SEO ise web siteleri için kullanılır.

Google gibi bir arama motoru için SEO faktörleri çok fazla sayıdadır ve bu etkenler her gün genişlemeye devam etmektedir. ASO için sıralama faktörleri SEO’ya göre çok daha kısadır.

ASO ve SEO arasındaki en büyük fark hedeflerdir diyebiliriz. SEO’da hedef web sitesine daha fazla trafik çekmek iken ASO’da hedef indirme sayılarını artırmaktır.

App Store Optimizasyonunun Avantajları

Çoğu kullanıcının artık uygulama mağazalarında arama yaparak uygulamaları bulduğunu biliyorsunuz. Birçok uzman mobil uygulama ve oyunlar için en etkili pazarlama stratejisinin App Store Optimizasyonu olduğunu iddia ediyor.

  • Görünürlüğü Artırın ve App Store’larda Öne Çıkın

Kullanıcılar, uygulamanızı görmezlerse indirmez ve dolayısıyla kullanamazlar. Uygulamanız ne kadar kaliteli, kullanışlı olursa olsun kolayca keşfedilemezse hak ettiği başarıya ve sonuçlara ulaşamaz. Kimse uygulama için yapılan sıkı çalışmaların, atlatılan zorlu süreçlerin boşa gitmesini istemez bu yüzden uygulamayı uygun şekilde optimize etmek en mantıklısı gibi görünüyor.

  • Doğru ve Alakalı Kullanıcıların Önüne Çıkın

Uygulamanızın bulunması, her arama sonuçlarında gözükmesi yeterli ya da mümkün değildir, burada asıl önemli olan doğru kullanıcılar tarafından uygulamanızın keşfedilmesidir. App Store Optimizasyonu uygulamanızla alakalı anahtar kelimelerle eşleştirdiği için sizi doğru kullanıcılara yönlendirir. Bu anahtar kelimeler, kullanıcıların uygulamanızı bulmak için kullanacağı arama terimleridir.

  • Organik Uygulama İndirmelerini Artırın

İyi bir ASO stratejisi şüphesiz organik indirmeleri artıracak ve uzun vadeli sonuçlar sağlayacaktır. Bunun nedeni kullanıcılar uygulamanızla ilgili anahtar kelimeleri aradığında sizin uygulamanızı arama sonuçlarında üst sıralarda görecektir. Düzenli optimizasyon ve güncellemelerle uzun vadede üst sıralarda yer alarak uygulama indirme sayılarınızı daha yukarı çekebilirsiniz.

  • Kullanıcı Edinme Maliyetlerini Azaltın ve Büyümeyi Sürekli Hale Getirin

Günümüzde uygulama indirme reklamlarının indirme başı maliyetleri giderek yükseliyor ama ASO ile organik büyümeye odaklanarak kullanıcı edinme maliyetlerini düşürebilirsiniz. Bu sayede sadece parasal olarak tasarruf etmekle kalmaz aynı zamanda istikrarlı bir büyüme sağlamış olursunuz.

  • Uygulama Geliri ve Dönüşüm Oranlarını Artırın

Uygulamanızdan para kazanmanın çeşitli yolları vardır. Bunlar uygulama içi reklamları, uygulama içi satın almalar, abonelik modelleri vs. olarak örnek gösterilebilir. Sonuç olarak birçok kişi daha fazla kullanıcı ve dolayısıyla bu kullanıcılar sayesinde daha fazla gelir elde etmek için uygulama indirme reklamları yayınlayabilir. Ancak reklamlar sonucunda uygulama mağazasındaki uygulama sayfası kullanıcıları indirmeye yönlendiremiyorsa reklam harcamalarınız boşa gider çünkü kullanıcılar uygulamayı indirmeden sayfanızdan ayrılır. ASO, dönüşüm oranı optimizasyonunu da kapsar yani kullanıcıları uygulama sayfasında indirmeye yönlendirmek için neler yapılması gerekiyorsa bunları da belirleyerek indirme sayılarını artırmaya çalışır.

App Store Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Uygulamanız geliştirildikten ve tamamen kullanıcıların önüne çıkarılmaya hazır olduğunda mobil uygulamanızı ya da oyununuzu hangi uygulama mağazasında yayınlayacağınıza karar vermelisiniz. Çoğu geliştirici genellikle App Store ve Google Play Store’da yayınlamaya karar verir. İsterseniz bu iki büyük uygulama mağazasına ve optimizasyonda nelere dikkat edilmesi gerektiğine daha detaylı bakalım.

App Store ve Google Play Arasındaki Temel Farklar

App Store ve Google Play arasındaki temel farklardan biri, yayınlama sürecidir.

Hem Apple hem de Google uygulama mağazalarındaki uygulamalarının kalitelerinin yüksek olduğundan emin olmak için uygulamaları yayınlamadan önce inceleme süreci uyguluyor. Ancak Apple’ın inceleme süreci Google’a kıyasla çok daha uzun sürebiliyor. Yeni bir uygulama veya güncelleme onaylandıktan sonra 24 saat içinde App Store veya Google Play’de yayınlanır.

Anahtar kelimeler her iki uygulama mağazasında gerekli olsa da farklı şekilde değerlendirilirler. Google Play için indeksleme işlemi Google Arama gibi benzer şekilde çalışır. Bu da Google’ın uygulamanız için anahtar kelimeleri dizine eklerken tüm metin öğelerini dikkate aldığı anlamına gelir.

Apple App Store ise anahtar kelimeleriniz için belirli bir alan verir. Google Play’in aksine anahtar kelimeleri iOS uygulamaları için hiçbir alanda tekrar etmemelisiniz.

Her iki mağaza için de bilinen sıralama faktörleri aşağıdadır.

Apple App Store ve Google Play Store Sıralama Faktörleri

Google Play ve App Store, arama sonuçkarını sıralamak için çeşitli algoritmalar kullanır. Sıralamaları etkileyen faktörler kesin olarak belli olmasa da çeşitli tahminlerde bulunmak mümkündür.

Apple App Store Sıralama Faktörleri:

  • Uygulama Adı
  • Uygulama Simgesi
  • Uygulama Alt Başlığı
  • Uygulama Açıklaması
  • Uygulama Kategorisi
  • Anahtar Kelime Alanı
  • Uygulama Boyutu
  • Uygulama Önizleme Görselleri ve Videoları
  • Uygulama İçi Satın Alma
  • Derecelendirme ve İncelemeler
  • Güncellemeler
  • İndirmeler
  • Bilinmeyen Gizli Faktörler

Google Play Store Sıralama Faktörleri:

  • Uygulama Adı
  • Uygulama Simgesi
  • Kısa Açıklama
  • Uzun Açıklama
  • Uygulama Kategorisi
  • Uygulama Önizleme Görselleri ve Videoları
  • Uygulama İçi Satın Alma
  • Derecelendirme ve İncelemeler
  • Güncellemeler
  • İndirmeler
  • Bilinmeyen Gizli Faktörler

App Store Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

App Store Optimizasyonu ile mobil büyüme hızınızı artırmak için aşağıda incelediğimiz başlıklara göz atabilirsiniz.

1. App Store Optimizasyonu Stratejiniz Net Olmalı

Optimizasyona başlamadan önce araştırmalarınızı tamamlayın ve pazarınızı iyi tanıyın. Optimizasyon yaparken kullanıcılarınızı anlamak ve tanımak çok önemlidir. Sizin uygulamanıza benzer uygulamalar aranırken hangi anahtar kelimeler kullanılıyor belirlemeniz anahtar kelime stratejiniz için yol gösterici olabilir.

2. Uygulamanız İçin Doğru İsmi Seçin

Uygulamanızın ismi kullanıcıların gördüğü ilk şeydir. Bu nedenle uygulama adınızı akıllıca seçmelisiniz. Uygulama başlığınızın uygulamanızla alakalı, okunması kolay ve benzersiz olduğundan emin olun. Başlık çekici geliyorsa insanlar onu hatırlayacak ve bu da uygulamanıza daha yüksek bir marka ve tanınma değeri sağlayacaktır. Doğru adı seçerken karakter sayısını da göz önünde bulundurmayı unutmayın. Uygulama başlığı için Google Play’de 50, Apple App Store’da 30 karakteriniz var.

Uygulamanızın Adı/Başlığı İçin Kontrol Maddeleri

  • Uygulamanızla alakalı olmalı
  • Okuması kolay olmalı
  • Benzersiz olmalı
  • Google Play’de maks. 50 karakter, Apple App Store’da 30 karakteri geçmemeli

3. Mobil Uygulamanız İçin Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Uygulamanız için anahtar kelimelerinizi doğru belirlemelisiniz. Hangi arama sonuçlarında görünmek istediğinizi yapacağınız bu anahtar kelime araştırmaları sonucunda belirleyebilirsiniz.Bu araştırmayı yaparken sormanız gereken sorulardan bazıları:

  • Uygulamanızın ya da oyununuzun temel özellikleri nelerdir?
  • Temel özelliklerinizi tanımlayan kelimelerin eş anlamları nelerdir?
  • Benzer uygulamalar ne şekilde aranıyor?
  • Uygulamanızın kategorisi nedir?
  • Kullanıcılar bu kategoride arama yaparken hangi terimleri kullanıyorlar?

Anahtar kelime araştırması sürekli devam etmesi gereken bir çalışmadır. Güncel konular ya da popüler olaylar sayesinde bile yeni anahtar kelimeler keşfedebilirsiniz bu yüzden düzenli olarak yeni anahtar kelime avına çıkmalısınız.

4. Uygulama Açıklamanızı Mutlaka Doldurun

Uygulama açıklaması, uygulamalarınızın meta verilerinin önemli bir parçasıdır. Kullanıcılara uygulamanızın neyle ilgili olduğu ve ne işe yaradığı hakkında ve uygulamanızın ana özellikleri hakkında bir fikir verir.

Uygulama açıklaması yalnızca kullanıcılar açısından değil uygulama mağazalarının algoritmalarıyla da oldukça alakalıdır.

Google Play uygulamanızın açıklamasındaki kelimeleri de anahtar kelime dizininize ekler. Ancak bu, tüm anahtar kelimelerinizi açıklamaya koyabileceğiniz ve sihirli bir şekilde sonuçlardaki sıralamanızın yükseleceği anlamına gelmez. Anahtar kelimelerinizi doğal bir şekilde cümlelerinize dahil etmeye çalışın. Bu şekilde açıklamanız hem kullanıcılar hem de algoritma için çekici olacaktır.

Apple, iOS uygulama açıklamanızdaki anahtar kelimeleri dizininize eklemeyecektir.

Yine de bu açıklama alanını uygulamanız hakkında bilgiler vererek kullanıcılar için çekici hale getirebilirsiniz.

Genel olarak açıklamanızı bilgilendirici, anlaşılması kolay ve açık bir şekilde oluşturmalısınız. Yaratıcı cümleler, emojiler kullanarak daha da dikkat çekici hale getirebilirsiniz.

Uygulama açıklaması için kontrol edilmesi gereken maddeler:

  • Bilgi verici olmalı
  • Anlaması kolay olmalı
  • Anahtar kelimelerinizi içermeli (Google Play uygulamaları için geçerli)
  • Maksimum 4000 karakter barındırmalı

5. A/B Testleri ile Doğru Uygulama Simgesini Bulun

Uygulama simgeniz en çok görünen ve dikkat çeken faktördür diyebiliriz. İnsanların bir arama sonucunu tıklamasının ana nedenlerinden biri olabilir. Bu nedenle uygulama mağazası optimizasyonunun bir başka önemli faktörü olarak kabul edilir.

Uygulama simgenizi tasarlarken uygulamanızın neyle ilgili olduğunu ve bunu görsel olarak nasıl aktarabileceğinizi düşünmelisiniz.

Simgede çok fazla öğe ya da metin kullanmaktan kaçınmalısınız.

Hedef kitleniz için hangi simgenin daha uygun olduğunu test etmenin en iyi yolu A/B testidir. Bunun için farklı birden fazla simge varyasyonunuzun olması gerekir ve A/B testiyle hangisinin en çok tıklamayı aldığını belirleyerek simgenize bu şekilde karar verebilirsiniz. Örneğin kullanıcıların hangi renkteki simgeleri daha çok tercih ettiğini test etmek faydalı olabilir. Simgenizin son halini oluştururken de bu sonuçları kullanabilirsiniz.

Uygulama simgesi A/B testi için şu şekilde bir kontrol listesini takip edebilirsiniz:

  • Doğru analiz ve beyin fırtınası
  • Daha çok varyasyon oluşturulması
  • Sonuçların değerlendirilmesi
  • Değişikliklerin uygulanması
  • Değişikliklerin sonuçlarının takip edilmesi

6. Uygulamadan Ekran Görüntüleri ve Videoları Hazırlayın

Kullanıcıları uygulama sayfanıza getirdikten sonra onları indirme yapmaya yönlendirmeniz gerekir. Ekran görüntüleri ve videolar uygulamanızın sıralamasını doğrudan etkilemiyor olsa da dönüşüm oranı optimizasyonunda büyük rol oynuyor bu da App Store Optimizasyonunun bir faktörü olduğu için dikkat edilmelidir.

Uygulamadan ekran görüntüleri ve videolar, kullanıcılara uygulamanızın ya da oyununuzun işlevselliğini gösterme fırsatı verir.

Ekran görüntülerinizin yönü her zaman kullanıcıların kullandıkları yönde olmalıdır. Örneğin birçok oyun yatay bir düzende oynanır bu nedenle ekran görüntüleri de yataydır. İyi tasarlanmış ekran görüntüleri ve videolar kullanıcılara uygulamanızın bir ön izlemesini sunar ve ilgi çekici bir görsel hikaye anlatır.

7. Yerelleştirme

Uygulamanızı veya oyununuzu küresel hale getirmek istiyorsanız hedef pazarlara hitap edecek şekilde uyarlamanız gerekir. Mevcut verilerinizi uygulama başlığı, açıklaması, görsellerdeki gibi metin dillerini değiştirerek hedef bölgelere uyarlayabilirsiniz. Bunu yaparak uygulamanızın görünürlüğünü artırabilir ve erişim alanınızı genişletebilirsiniz. Bu da size daha fazla indirme ve gelir olarak geri dönecektir.

Kullanıcılar ana dillerindeki bir uygulamayı daha güvenilir olarak hisseder ve bu nedenle indirme ihtimalleri daha yüksektir.

8.Uygulama Puanları ve Yorumlar

Kullanıcılarınızdan gelen geri dönüşler, App Store Optimizasyonunun önemli bir parçasıdır. Her iki mağaza da uygulamanız için bırakılan yorumları ve değerlendirmeleri dikkate alır.

Puanınız ne kadar iyi olursa uygulamanız mağazalar tarafından o kadar alakalı kabul edilir ve sıralaması o kadar yüksek olur.

Ayrıca kullanıcıların yaklaşık %80’i bir uygulamayı indirmeden önce en az bir yorum okuyor ve indirip indirmeyeceğine buna göre karar verebiliyor. Uygulamanıza yapılan olumlu ya da olumsuz yorumlara yanıt vermek kullanıcıların hoşuna gider. Çünkü potansiyel kullanıcılar, geri dönüşleri önemseyen ve kullanıcının isteklerini dikkate alan uygulama geliştiricilerini severler.

App Store Optimizasyonu ile ilgili genel hatlarıyla dikkat edilmesi gerekenleri ve bazı püf noktalarını sizlerle paylaştık. Uygulamanız için profesyonel bir desteğe ihtiyacınız varsa istediğiniz zaman iletişim formunu doldurarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

İşinizi İnternette Büyütmek İçin Bizimle İletişime Geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız