Hiç Google Ads Hesabı Yönetmemiş Kişilere Tavsiyeler

  1. 1) Otomatik etiketleme:
  2. 2) Google Ads ve Google Analytics hesaplarını birbirine bağlama:
  3. 3) Google Ads dönüşüm kodu ekleme:

Hiç Google Ads hesabı yönetmemiş kişilere bir çok tavsiyede bulunulabilir. Uzun yıllardır küçük – orta – büyük bütçeli Google Ads hesapları yönetmiş olsam da, Google Ads hesabı yönetmeyi herkes gibi doğuştan bilmiyordum. Benim de çırak olduğum dönemler oldu. Bu yazıyı bir web sitesi olup ve daha önce hiç Google Ads hesabı yönetmemiş kişiler için yazıyorum. Google Ads hesabı açtığınızda ilk yapmanız gerekenler:

1) Otomatik etiketleme:

Google Ads kullanmaya başlamışken, Google Ads tarafında optimizasyonlara bakarken, Google Analytics üzerinden de web sitesine çektiğiniz ziyaretçilerin davranışlarını takip etmeniz her zaman faydalı olur. Yani fazla bilgi sizi hiçbir şekilde zor duruma sokmaz. Bunun yanında Google Ads'in diğer dijital pazarlama kanallarının verileri ile de karşılaştırabilirsiniz. Bu verilerin tamamını görmeniz için ilk yapmanız gereken, Google Ads panelinden “ayarlar” kısmından “izleme” bölümündeki “otomatik etiketleme” kısmını “Evet” olarak değiştirmeniz gerekiyor. Çünkü Google Ads hesabını açar açmaz bu ayar otomatik olarak “Hayır” olarak gelir. Otomatik etiketlemeyi “Evet” yaptığınız andan itibaren, Google Analytics üzerinden Google Ads reklamlarından gelen ziyaretçilerin kaynak / aracını “Google / Cpc” olarak görmeye başlayabilirsiniz.

2) Google Ads ve Google Analytics hesaplarını birbirine bağlama:

Google Ads paneli, reklamlara tıklama, harcama, tıklama oranı gibi bilgiler verirken, kampanya, reklam grubu, anahtar kelime, site bağlantıları özelinde hemen çıkma oranı, yeni kullanıcı oranı Google Analytics üzerinden belirlediğiniz hedefler varsa bu hedeflerin dönüşüm oranları, dönüşüm sayılarını vermez. Bu yüzden Google Analytics ve Google Ads'i birbirine bağlamak hesabı sadece Google Ads değil aynı zamanda Google Analytics verilerine de bakarak yani daha büyük resme bakarak optimize etmenize yardımcı olur.

3) Google Ads dönüşüm kodu ekleme:

İster bir e-ticaret sitesi olun, ister bir blog, ister bir B2B web siteniz olsun, eğer Google Ads kullanıyorsanız, bu önemli dijital pazarlama kanalından bir beklentiniz var demektir. Bu yüzden Google Ads hesap optimizasyonunuz daha sağlıklı ve verimli yapabilmek için web sitenize “Google Ads Dönüşüm Kodu” eklemeniz gerekir. Bu dönüşüm kodu satın alma, form gönderme veya web sitesinde yapılan diğer işlemleri izleme gibi hedeflerin yanında telefon aramaları, mobil uygulama indirme, mobil uygulama içi satın alma gibi hedefleri de belirleyebilirsiniz. Bu dönüşüm kodu sayesinde Google Ads paneli üzerinde anahtar kelimelerin performanslarını tek bir pencereden görebilirsiniz.

Yukarıdaki maddeler daha önce Google Ads paneli kullanmamış kişiler için Google Ads hesap kurulumunun yanında işlerine yarayabilecek birkaç ipucu. Daha fazla ayrıntı için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

E-ticaret Siteleri için Mobil Dönüşüm Optimizasyonu ile İlgili Bilgiler
Google Ads ve Google Analytics Birbirine Nasıl Bağlanır ve Faydaları Nelerdir?