Google Ads’te Negatif Anahtar Kelimelerin Önemi

    Google Ads’te negatif anahtar kelimeler, kampanyalarınızdan seçtiğiniz arama terimlerini hariç tutmanıza olanak tanır ve yalnızca müşterileriniz ve sizin için önemli olan anahtar kelimelere odaklanmanıza yardımcı olur. Negatif anahtar kelimeler, reklam alaka düzeyini en üst düzeye çıkarmak, reklamınızı tam olarak optimize etmek ve bu nedenle ROI değerlerinizi artırmak için kampanyanızdaki anahtar kelimeleri hassas bir şekilde düzenlemenize yardımcı olur.

    Negatif anahtar kelimelere, reklamınızın alakasız arama sorguları tarafından tetiklenmesini durduran bir filtre olarak bakabilirsiniz. Bu, reklamlarınızın ürünleriniz veya hizmetleriniz için en alakalı kitleye ulaşmasını sağlar.

    Hesabınızda, reklam grubunda veya kampanya düzeyinde negatif anahtar kelimeler seçebilirsiniz. Bu yazıda, reklamlarda negatif anahtar kelimeler kullanmak için bilmeniz gerekenleri inceledik.

    Google Ads‘te Negatif Anahtar Kelimeleri Etkin Bir Şekilde Kullanmanın İpuçları

    Negatif anahtar kelimeler kullanmak, pazarlamacılara, kampanya bütçesini optimize edenler için daha kaliteli trafik konusunda yardımcı olur ve dijital reklamcılık başarısı için önemi yüksektir.

    Kampanyanıza negatif anahtar kelimeler eklerken göz önünde bulundurmanız gereken bazı ipuçlarını sizler için inceledik:

    1. Toplu Negatif Anahtar Kelime Yüklemelerinden Kaçının

    Tüm negatif anahtar kelimelerinizi tek seferde eklemek veya kampanyanızda liste oluşturmak yarardan çok zarar verebilir. Bu, kaybedilen gösterim paylarında bir artışa neden olabilir. Bunun yerine arama terimlerini takip ederek negatife alın, böylece reklamlarınız üzerinde daha sağlıklı performans kontrolü sağlayabilirsiniz.

    2. Mevcut Negatif Anahtar Kelimelerinizi Kontrol Edin

    Alakalı trafiği engellemediğinizden emin olmak için mevcut negatif anahtar kelime listelerinizi periyodik olarak incelemek iyi bir fikir olabilir. Reklamlarınızın performansını sürekli takip ederek böyle bir sorunla karşılaşmayabilirsiniz böylece değerli anahtar kelimeleri ve dolayısıyla potansiyel müşterileri kaçırmamış olursunuz.

    Mevcut negatif anahtar kelimeleri yalnızca kontrol etmek, gösterim sayılarında neden düşüş olduğunu anlamanın en kolay yollarından biridir.

    3. Alakasız ve Dönüşüm Getirmeyen Anahtar Kelimeler

    Alakasız ve dönüşüm sağlamayan kelimeler arasında bir fark var. Negatif listenizdeki bazı kelimeler kampanyanızla alakalı olsa da negatif listeye bu kelimelerden ekliyor olabilirsiniz, çünkü kampanyanız için önemli miktarda dönüşüm üretmemiş olabilirler.

    Bu düşük dönüşüm oranı, belirlediğiniz maks. TBM (Tıklama Başı Maliyet) veya reklamınızın diğer reklamlarla rekabet edebilecek şekilde optimize edilmemesi dahil olmak üzere çeşitli nedenlerden dolayı olabilir. Bütçenizin ve reklam metninizin uygun olduğundan emin olun, aksi takdirde negatif listenize yanlışlıkla önemli anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz.

    4. Negatif Anahtar Kelimelerinizi Stratejik Olarak Kullanın

    İnsanları sitenizdeki doğru sayfaya getirmek için negatif anahtar kelimelerinizi doğru şekilde kullandığınızdan emin olun. Farklı ürünleriniz için farklı kampanyalar ya da reklam grupları oluşturun. Çakışma ve uygunsuzlukları önlemek için negatifleme çalışmasını kampanya ve reklam grupları düzeyinde de kullanın.

    5. Doğru Veri Analizi

    Reklamlarınız için eklediğiniz anahtar kelimeleri, negatif kelime listesine eklerken dikkatli olmak çok önemlidir çünkü bu kelimeler sizin için değerli kelimeler olup dönüşüm sağlamamış olabilir.

    Bundan kaçınmak için, kampanyalarınızı hesabınızdaki her arama sorgusu için yeterli performans verilerini toplamak için reklamları bir süre yayınlayıp anahtar kelime performanslarını takip edebilirsiniz. Bir anahtar kelimeyi negatif listenize almadan önce elde ettiğiniz verilerin analizini doğru yapmanız gerekir.

    Google Ads’te Negatif Anahtar Kelimeler Nasıl Eklenir?

    Negatif anahtar kelimeler eklemeye başlamak için Google Ads hesabınızdaki “anahtar kelimeler” bölümünü bulun. Bu sayfa, şu anda kampanyanızda teklif verdiğiniz tüm anahtar kelimelerin listesini gösterecektir. Ancak, bu anahtar kelimeleri tetikleyen sorguları görüntülemez. Bunu görmek için, “Arama Terimleri” düğmesine tıklayın.

    Bu sayfada, aşağıdaki seçenekleri göreceksiniz:

    • Arama Terimi: Google kullanıcıları tarafından yapılan aramalarda reklamlarınızın tetiklendiği arama sorgularıdır.
    • Eşleme Türü: Google’daki hangi aramaların reklamınızı nasıl tetiklediğini kontrol etmenize yardımcı olan sütundur. Geniş eşleme, tam eşleme gibi seçenekleri mevcuttur.

    Negatif anahtar kelimeleri listenize eklemek için, önce eklemek istediğiniz arama terimini seçin. Bu terimi seçtikten sonra, “Negatif anahtar kelime olarak ekle” şeklinde bir kutu açıldığını göreceksiniz. Ardından, reklam grubu mu yoksa kampanya düzeyinde mi negatif anahtar kelime olarak eklemek istediğinizi seçin ve sonra “kaydet” e tıklayın ve işlem bu kadar.

    Negatif Anahtar Kelimelerin 5 Avantajı

    1. İyileştirilmiş Tıklama Oranı – Negatif anahtar kelimeler kullanmak, reklamlarınızın alakasız sorguları tetiklememesini ve dolayısıyla alakasız trafik çekmesini engeller. Bu şekilde tıklama oranınızın (TO) artmasına da yardımcı olacaktır.
    2. Daha Alakalı Reklam Grupları Oluşturur – Alakasız anahtar kelimeleri filtrelemek daha alakalı bir reklam grubu oluşturmanıza yardımcı olur ve bu, doğrudan potansiyel müşterilerinize doğru mesaj vermenize olanak sağlar.
    3. Bütçe Tasarrufu – İşe yaramaz reklam tıklamalarını ortadan kaldırmak, reklam harcamalarında tasarruf etmenizi sağlar.
    4. Kampanyanızı Optimize Etmenize Yardımcı Olur – Google Ads ‘te negatif anahtar kelimeler kullanmak trafiği filtreler ve bu da sağlıklı bir reklam kampanyası sağlar.
    5. Dönüşüm Oranlarını Artırır – Negatif kelimeler kullanmak, reklamlarınızın dönüşümle sonuçlanmayacak terimler için gösterilmemesini de sağlar. Bu işlem dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

    Gördüğünüz gibi, negatif anahtar kelimeler, kampanyanızın başarısı için reklamlarınız için seçtiğiniz anahtar kelimeler kadar önemlidir. Negatif anahtar kelimeler reklamlarınızı optimize etmenize yardımcı olarak hedeflediğiniz kitle dışında gösterilmemesini sağlar. Bu şekilde reklamlarınızı doğru hedef kitleye gösterebilir, aynı zamanda reklam maliyetlerinizi düşürebilir ve kalite puanınızı, tıklama oranınızı ve dönüşüm oranınızı artırabilirsiniz.

    Tam eşleme, öbek ve geniş eşlemeli negatif anahtar kelimelerin bir birleşimini kullanarak, rekabette öne geçmek için reklamlarınızı tamamen optimize edebilecek ve daha iyi performans alabileceksiniz.

    İyi Bir Açılış Sayfası İçin İpuçları
    Google Ads’te Kampanya Planlaması